cer scuze celor carora nu le-am raspuns la mail-uri in utimele zile. am lasat totul de-o parte si m-am chinuit sa alcatuiesc un manual minimal de comportament fata de bloggeri/bloguri destinat zonei corporate. il voi prezenta maine dimineata. sper sa am succes. cateva idei doar din cele 30 de slide-uri foarte succinte cate vor sustine “pledoaria” mea.

stabilirea relatiei cu bloggerul
(…)
* Mail adresat personal bloggerului, scurt si clar, in care se explica de ce a fost ales blogul respectiv. In nici un caz nu se expediaza acelasi mesaj unui numar mare de bloggeri (BCC)
* Nu se solicita bloggerului sa tina relatia secreta
* A se explica clar ca bloggerul nu are nicio obligatie sa scrie “de bine” daca nu asta e convingerea lui
* Daca bloggerul nu raspunde, a nu se insista
(…)
* Atentie la spam: daca dupa mail-ul de intampinare, comunicatorul nu primeste acceptul bloggerului, orice comunicare ulterioara poate fi considerata spam
* E productiv sa fie recrutate si site-urile cu audienta mai mica. Daca acestea publica ceva interesant, mesajul va fi preluat si de blogurile cu audienta mare
* Incercati sa le oferiti exclusivitati
(….)
* Odata relatia stabilita si devenita functionala, e oportun ca blogerii sa fie invitati la conferinte de presa, evenimente, deplasari.
* Odata “verificati” pot primi acelasi tratament precum jurnalistii profesionisti
(…)

sper sa am succes. oricum propunerile de mai sus sunt valabile numai pentru blogurile care s-au remarcat in marea masa. sorry!

9 Comments

  1. Salutare,

    Eu cred ca bloggerii ar trebui sa zica multumesc ca sunt si dansii bagati in seama de “corporate people”. Blogurile sunt si ele o forma de promovare insa am indoieli despre gradul acestora de eficienta. A se intelege logica publicitara : eu dau bani – tu scrii de bine pentru ca de multe ori nu e vorba doar de “bagare in seama” deci de notorietate ci produsele au si alte nevoi de comunicare ( ex. o functie noua, un avantaj client,functii cognitive, etc.)Bloggerul nu are competente de a comunica in termeni de advertising pentru ca nu e specializat pe asa ceva. Comunicarea ineficienta poate dauna imaginii unui produs pentru a carui promovare ai primit bani. Sincer mi se pare chiar o atitudine impertinenta sa ceri bani pentru a promova ceva dar sa ai dreptul de a scrie si de rau. Dupa ce multi vin cu o atitudine de asta de “buricul pamantului” in fata companiilor se mai plang ca advertisingul pe bloguri e platit prost si piata nu se dezvolta si corporate people …nu ne inteleg. Putina decenta ! Nu uitati ca exista televiziune, radio, ziare,reviste, afisaj stradal care desi costa mai mult sunt mult mai eficiente in termeni de advertising decat un blog citit de nu stiu cati internauti. P.S. Si blogerii nu sunt jurnalisti adevarati.

  2. […] trebuie sa va comportati calm, fara a da impresia de slabiciune si fara miscari prea bruste. Un ghid pe aceasta tema, de la Victor […]

  3. […] victor s-a hotarit sa educe piaristii :)) sper sa posteze si un studiu de caz dupa tentativa asta, sa ne spuna daca a reusit sa-si faca sau nu… inboxul mai usor:)) […]

  4. […] la Kapra un articol despre cum ar trebui sa fie curtati bloggerii de catre corporatisti. Ca numeroase alte postari pe aceasta tema, textul respectiv lasa limpede de […]

  5. Victor, cum vine asta? 🙂

    “E productiv sa fie recrutate si site-urile cu audienta mai mica”

    plus, mai apoi:

    “oricum propunerile de mai sus sunt valabile numai pentru blogurile care s-au remarcat in marea masa”

  6. […] relatiei cu un blogger 22 Aprilie 2008 20:39 De la Victor, o serie de sfaturi practice de care ar putea tine seama cei care trimit mailuri proaste si apoi se […]

  7. catalin tecaru, cine a spus ca noi am vrea sa fim jurnalisti?
    competente, advertising, ce cuvinte mari folosesti…

  8. Catalin: m-a stupefiat afirmatia ta “Sincer mi se pare chiar o atitudine impertinenta sa ceri bani pentru a promova ceva dar sa ai dreptul de a scrie si de rau”. Adica daca ziarul X are reclama de la compania Y inseamna ca implicit si-a luat angajamentul sa scrie numai de bine despre Y? In niciun caz!

    Cristina: Nu educ :), am fost chemat sa explic de ce cred eu ca bloggerii nu mai pot fi ignorati multa vreme de catre PR

    Cristi: regulile prezentate mai sus sunt niste ultrarezumate pentru o prezentare in PPT care a fost sustinuta verbal. Ca sa lamuresc lucrurile: exista bloguri cu cateva mii de unici pe zi, dar exista si altele, de nisa, cu cateva sute pe zi care trebuie luate in considerare pentru ca au cititori de calitate…la acestea ma refeream

    arhi: te-am dat ca spetza in prezentare 🙂

  9. Pentru Catalin:
    Poate e adevarat, bloggeri nu sunt jurnalisti, dar diferenta cea mai importanta intre bloggeri si jurnalisti este ca multi dintre bloggeri au o credibilitate mai mare la public, deoarece si-au construit o relatie mult mai apropiata cu cititorii, fara a folosi un anumit limbaj de lemn.

    Bloggeri ar trebui sa fie multumiti ca sunt bagati in seama? Inseamna ca tu nu realizezi ca reclama e reclama, indiferent daca e pozitiva sau negativa.

    De ex promovarea Dacia in blogosfera: Dacia a fost injuratata, ridicata in slavi, ridiculizata si iar aplaudata. Rezultatul: o crestere a notorietatii probabil mult mai buna decat o campanie de media de nu stiu cate zeci de mii de euro.

    Tocmai asta atrage la bloguri: comunicarea sincera si directa. Daca asta ar dispare, si bloggeri ar vorbi “doar de bine”, ce diferenta ar mai fi intre bloguri si celelalte canale media, ce prezinta totul in roz?

    Toate cele bune,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close