Închide

Ce vrei să cauți?

cat este piata de publicitate online?

circula o gluma printre teologi despre dezbaterile care isi gasesc greu finalizarea in concluzii: sa discuti despre „cati draci pot sa stea in echilibru pe o gamalie de ac”.

evensys, cu sprijinul Orange, a organizat in seara asta, la Club Colocvio, intalnirea pe octombrie a Web-Club, club de networking dedicat specialistilor in Internet din Romania.
Tema: „Online Advertising Forecasts, 2008 – 2009”.
invitati: Magda Zander (Intact Interactive), Alex Visa (HyperActive), Valentin Oeru (Boom) si Cristian Parvan (Zenith Media).
moderator: Doru Panaitescu
inutil sa va mai spun ca nu s-a ajuns la un acord nici macar in a defini notiunea de piata de publicitate online. 
in final, cu chiu cu vai, au fost smulse niste predictii, fiecare invitat fiind solicitat sa estimeze cresterea 2009 versus 2008, in doua variante: 1) daca va lua amploare criza economica  si 2) daca Romania nu va fi afectata dramatic de criza.
iata estimarile:
Magda:
1) minim 30%
2) nu depasim 50%
Alex:
1) 10-15%
2) 40-50%
Valentin: „nu vreau sa exclud criza din calcul… s-ar putea sa crestem dar foarte putin, nu pot sa fac estimari acum, pe loc”
Cristian: o singura estimare, „cresterea in 2009 va fi mai mica decat cea pe care prevazut-o inainte de criza, adica 55%”
imi pare rau ca nu am apucat sa stau de vorba si cu Doru Panaitescu, care mi-a spus totusi la repezeala ca el vede o crestere destul de mare, poate si de 100%.

Alte idei:
– nu am simtit pana acum niciun efect al crizei, asteptam sa vedem ce se intampla afara, pentru ca o scadere de 10% afara poate sa insemne 50% la noi  (Valentin Oeru)
– 80% din creatia pentru online adv. e adaptare din offline ( Bogdana Butnar)
– cifrele de vanzari comunicate de agentii sunt adesea vehiculate din motive de PR ( Cristian Parvan)
– nu cumva aceste cifre pesimiste privind piata sunt datorate faptului ca trebuie sa raportam la headquarters ce am realizat ? ( Doru Panaitescu)

 acesta discutie a fost precedata de prezentarea facuta de Oana Solca, de la Orange, a campaniei interactive  de repozitionare a internetului mobil, printr-un joc desfasurat pe 45 de site-uri vandute de Boom, intitulat „cauta si castiga”. la ora asta link-ul nu este functional ( jocul va fi lansat astazi)
a urmat Magda Zander care a prezentat Intact Interactive si Dan Virtopeanu care a anuntat lansarea in noiembrie a yesmedia.ro, o agentie gandita sa se concentreze pe site-uri cu trafic mic/mediu.

in fine, dincolo de prezentari si discutii, Web-Club-ul si-a facut datoria pentru ca s-a facut networking la greu.

update: Cristi Parvan vine cu o precizare: „Victor … as vrea sa mai adaug o nuanta care nu stiu cat de limpede a fost exprimata aseara:
Ca sa existe o cifra reper de piata ea trebuie generata si recunoscuta de piata, iar piata trebuie sa se constituie intr-o forma sau alta in vederea acestui obiectiv. Din aceasta cauza este important sa vedem cifrele IAB.Cat timp emitatorii de cifre o fac din experienta si din obiective proprii… e riscant sa le citim ca cifre absolute si generale la nivel de piata.”

Articole populare Ultima luna

16 comentarii Adaugă comentariu

  1. evensys şi orange, pe acelaşi „afiş” ? interesant. nu mă aşteptam la asta, după ce am văzut logo-ul vodafone mai peste tot unde am auzit şi de evensys.
    yesmedia.ro sună foarte foarte interesant 😀

  2. să-mi fie iertată exprimarea cu „auzitul şi văzutul”, ora e târzie şi am circumstanţe atenuante.

  3. A.Faith: evensys nu are contract de exclusivitate cu nicio companie, iar intalnirile webclub au fost sprijinite si de alti operatori mari

  4. @victor: nu am fost aseara dar parerea mea este ca se va muta o parte din bugetul pentru radio-tv in mediul online. putin, nu tot. depinde de produsele marketate. overall, s-ar putea sa fie ajustari (si anume reduceri) la bugetele de advertising pentru ca este incertitudine pe piata mondiala. si odata cu ajustarile vine si orientarea catre medii alternative care sa dea un roi mai mare decat media traditionale. parerea mea:)

  5. The Bride: da, un astfel de punct de vedere a fost evocat aseara de catre tabara optimista

  6. Victor … as vrea sa mai adaug o nuanta care nu stiu cat de limpede a fost exprimata aseara:
    Ca sa existe o cifra reper de piata ea trebuie generata si recunoscuta de piata, iar piata trebuie sa se constituie intr-o forma sau alta in vederea acestui obiectiv. Din aceasta cauza este important sa vedem cifrele IAB.

    Cat timp emitatorii de cifre o fac din experienta si din obiective proprii… e riscant sa le citim ca cifre absolute si generale la nivel de piata.

  7. Cristi, comentariul tau a fost adaugat ca update. multumesc

  8. Claudiu, e destul greu sa gasesti clientii care sa aiba disponibilitate pentru experiment.

  9. #9 Comentariu nou

    interesanta tema abordata avand in vedere ca trendurile sunt mai mult sau mai putin in „opozitie” cu ce se discuta peste ocean: http://www.toprankblog.com/2008/10/seo-tops-recession-internet-marketing-tactics/

    Avand in vedere „criza economica” nu ar fi mai eficienta o strategie axata pe metode de marketing mai putin volatile decat advertisingul?

  10. Claudiu, cei deschisi la experiment, la creatii inteligente, la inovatie castiga din start capital de simpatie, imagine de companie cool samd

  11. #11 Comentariu nou

    Atunci cei „mai mici”, creativi si deschisi catre experiment au sansele cele mai mari sa iasa cel mai bine din povestea „cu criza”. 🙂

    Acum e momentul pentru proiecte nisate si cat se poate de creative care sa nu depinda in masura atat de mare de advertising. Poate ca in sfarsit vom putea si noi folosi celebra fraza „Content is king”.

  12. @Victor: sa vezi ce dispusi sa experimenteze or sa fie toti cei care nu vor mai avea 6000 de euroi de cheltuit zilnic sau de mai multe ori pe zi pe un spot de 30 de secunde la TV.

  13. Nu ar trebui să se ofere mult mai mult înainte să se ceara mai mult: http://www.dgeneration.ro/tendinte/piata-de-publicitate-online-creste-in-ritm-sanatos ?

    Criza nu e pe undeva o falsă problemă raportată la piaţa de online românească ?.

  14. ciprian: sunt doua curente de gandire
    1. criza va afecta anemica piata de publicitate online, asa cum deja e sigur ca va afecta piata generala de publicitate
    2. piata de publicitate online va creste pentru ca bugetele subtiate de criza vor avea o componenta online mai importanta, dat fiind ca tarifele sunt mai mici
    …dar deocamdata nimeni nu stie ce va fi, sunt doar presupuneri.

Adaugă comentariu