Grupul Realitatea-Catavencu a comunicat astazi principalele puncte ale strategiei sale pe online in 2009:  conducere unica (dezvoltare,vanzari) prin divizia F5, ocuparea primul loc in ierarhia site-urilor de news (hard & business), extinderea parteneriatelor  incepute in 2008, noi portaluri ( Money.ro, SMark.ro, Buyos.ro).
Cateva dintre ideile comunicate de F5:

–  traficul cumulat al site-urilor Realitatea-Catavencu (RT) se apropie de 3 milioane de unici/luna

–  obiectivele pe 2009:
a) pozitiile de lider pe zona de hard news prin Realitatea.NET si business news prin viitorul portal Money.ro, care va fi dezvoltat  anul acesta.

b) consolidarea online a produselor strategice din offline (cum ar fi cotidianul.ro, catavencu.ro sau 24fun.ro)

c) lansarea unor produse  in zone complementare publishingului online: e-commerce, servicii, comunitati, user generated content, events si altele

– asa cum spuneam aseara, a fost semnat al treilea parteneriat cu companii web, in speta cu TreeWorks. Compania nou formata se numeste “Free Road” si pregateste platforma colaborativa “Toti pentru Unul” ( www.tpu.ro). Celelalte doua parteneriate au fost incheiate in 2008 cu Senior Interactive (a luat nastere compania XIPE Interactive care are ca proiecte in dezvoltare AutoNovo.ro si SincronHR.ro) si cu Kondiment (compania formata se numeste ekSellerator, a lansat platforma de e-commerce Sellerator si pregateste Buyos.com)
– o alta companie realizata in parteneriat de F5 este Blue Idea (coactionari Marius Cristea si Costin Radu), care  detine IQads.ro si  va lansa foarte curand portalul de marketing SMark.ro ,cu acces parolat.

– Toate activitatile de new media ale Realitatea-Catavencu sunt reunite din acest an in cadrul companiei F5  (web development, online publishing, servicii web si e-commerce. F5 va avea un management unic care va coordona  atat resursele new media editoriale, de marketing si vanzari, cat si cele tehnice.

–  Din F5  face parte regia de vanzari online, cross-media si proiecte neconventionale F5 X-Media care poarta negocieri pentru administrarea spatiilor publicitare si vanzarea altor servicii oferite de site-uri sau companii din afara grupului. Astfel, regia asigura vanzarea spatiilor publicitare a celor peste treizeci de website-uri din portofoliul grupului Realitatea-Catavencu, cat si a retelei de site-uri afiliate. In acelasi timp, F5 X-Media ofera partenerilor sai servicii xmedia (vanzarea cross-media, combinata cu diverse alte medii), de advertising neconventional (proiecte speciale care folosesc noi tehnologii) si organizeaza evenimente specifice new media (cele mai cunoscute branduri fiind Ro-NewMedia si Politica 2.0). F5 X-Media  este coordonata de Dragos Gurarosie.

– F5 nu a comunicat valoarea veniturilor din publicitate in  pe 2008 dar mentioneaza ca aceastea  au crescut  de peste 2,5 ori fata de 2007,  fiind “formate  din 7 cifre, in euro”.
–  F5 porneste in 2009 cu peste 130 de oameni dedicati, dintre care peste 80 jurnalisti digitali, 30 de specialisti implicati in activitati de web development (programare, design etc), 10 in marketing-relatii publice si 12 care se ocupa de vanzari si servicii conexe (in cadrul F5 XMedia).
– F5 este condusa de Dragos Stanca – managing director si membru al board-ului Realitatea-Catavencu, asistat de Cristina Cucuiu si Irina Morosanu – business affairs managers. F5 raspunde in fata lui Sorin Enache, director general al Realitatea-Catavencu, precum si al board-ului grupului, prezidat de Emil Hurezeanu.

2 Comments

  1. Felicitări pentru articol. Clarifică foarte bine poziţia RC pe 2009. O singură întrebare am. Ce ştii de fondul de investiţii F5? Mai e interesat Dragoş de finanţarea unor noi proiecte?

  2. Alexandru; Da, Dragos Stanca e interesat sa parteneriate. Ia legatura cu el…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close