Sa montezi GPS unui taur si sa-ti pui clientii sa-l monitorizeze online? Sau sa organizezi prima cursa de dirijabile pe internet din lume?
Nebuniile astea sunt reale si fac parte din strategia de marketing a Orange UK. Poate asa intelegem de ce advertisingul online l-a depasit pe cel TV in Marea Britanie: ideile sunt inedite, obligatoriu funny iar potentialul viral, excelent.

Orange Online Meetup #3 l-a avut aseara ca oaspete pe Jeremy Morris, head of direct marketing Orange UK.
Las partea “teoretica” (despre schimbarile de comportament ale consumatorului generate de mediul digital) si o sa va povestesc despre cateva studii de caz prezentate de Jeremy, adevarate masterpieces ale interactivitatii.

1) Balloonacy

orange balloonancy 

Prima cursa de baloane pe Internet din lume. Scop: promovarea noului sistem de tarifare la Orange care are ca imagini orientative diverse animale. Target: 16-24 de ani.
Cum s-a jucat: te inregistrezi pe site, alegi un balon si il lansezi pe internet. Adica, ai o lista de site-uri inscrise  de proprietari in program (ei obtin trafic si vizibilitate), le deschizi si lasi balonul sa parcurga pagina (timp: 5 minute). Fiecare site traversat a fost echivalent cu o mila. Balonul care a parcurs distanta cea mai mare a castigat o vacanta de lux la Ibiza de 30.000 $.
Rezultate:
– 3,2 milioane de unici au fost expusi la aceasta campanie
– 2.000 de site-uri inscrise
– 557.000 de vizite pe site-ul  campaniei
Au castigat doi tineri care au jucat in tandem: unul a navigat noaptea, unul ziua. De unde se vede ca pe Internet sunt destui nebuni, totul e sa-i depistezi si sa-i “exploatezi”.
Amanunte aici, regulamentul aici.

2) Spot the bull

desmondbull
Este deja o traditie de 10 ani ca Orange sa sponsorizeze Festivalul de muzica de la Glastonbury. Cum in zona se afla ferme cu vaci (farmecul festivalului e ca stai nonstop in noroi), ideea a aparut destul de repede: o pasune situata intr-un loc secret, impartita in careuri pe care paste un taur. Cine ghiceste in ce patrat se afla taurul la o anumita ora are sansa sa castige bilete la festival.
Daca anul trecut pozitia taurului era dat de un GPS atasat de bestie, in 2009 Orange a ales o alta varianta: oameni care au fotografiat pozitia taurului (Desmond, pe numele sau) la anumite ore si au postat rezultatele pe site. Desmond a beneficiat si de un cont de Twitter.
Alte jucarii puse la dispozitia participantilor la festival: un blog colectiv alimentat prin telefon cu foto, video si text si un charger de mobil care transforma energia picioarelor in electricitate.

3.Unlimited

Orange unlimited
Este probabil singura pagina web din lume care nu se “termina” niciodata, oricat ai da scroll in jos. Sub sloganul “Good things should never end”, cu trimitere la oferta Orange pe piata din UK (“Unlimited”), este o culme a interactivitatii (da neaparat drumul la sonor!). Inutil sa va mai spun ca a luat majoritatea premiilor care se pot castiga in lumea asta, inclusiv la Cannes Cyber.

Asa cum va spuneam la inceput, cheia reusitelor Orange UK in online este cantitatea insemnata de funny si entertainment prezenta in fiecare campanie.
PS: prezentarea lui Jeremy Morris va aparea cat de curand in aceasta sectiune.

1 Comment

  1. Pe cand oare o campanie de genul “Balloonacy” si la noi? Facem pariu ca romanii nostri fac cumva si balonul ala o sa zburde non-stop pe net? :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close