Lucian Condruz

 

 

 

 

 

Stati cu ochii pe Toshiba in urmatoarele luni: pregateste, inclusiv pentru piata din Romania, niste notebook-uri mai nemaivazute pana acum la niciun alt producator, promite Lucian Condruz, Sales Manager for Romania, Toshiba Europe.

Toshiba sarbatoreste 25 de ani de cand a produs primul laptop pentru consumer din lume, T 1100. Cantarea 4,1 kg, nu avea hard disk, memorie interna era 256 kb si rula MS-DOS 2.1. Arata cam asa:

Toshiba_T1100_First laptop in the world 

Cam toti marii producatori de electronice din lume spun ca au inventat cate ceva inaintea altora. Care sunt argumentele Toshiba cand spune ca este creatoarea primului notebook?

Lucian Condruz:  Pana in 1985 computerele portabile insemnau niste PC-uri care se puneau intr-un geamantan, unitatea centrala includea si monitorul, de obicei un CRT, nu avea baterie, il mutai destul de greu dintr-un loc in altul si cautai priza pentru a-l alimenta.

Wikipedia considera ca Osborne One a fost primul computer portabil din istorie, in 1981: avea 9 kilograme si era fara baterie. Insa nu-l putem considera laptop.

Laptopul – concept care presupune design de tip clamshell si baterie incorporata – a fost lansat de Toshiba in 1985. Pana in 1985 nicio companie nu putea spune ca a produs un laptop. Interesant este ca toti producatorii care au inceput apoi in deceniul opt sa fabrice laptopuri au disparut intre timp, in afara de Toshiba si Apple.
In acesti 25 de ani care au trecut, Toshiba a inventat tot ce se putea in materie de laptop:  primul cu procesor Intel, primul cu 286, cu 386, primul cu hard-disk incorporat, primul cu CD-ROM, a lansat primul  Tablet PC (acum 13 ani). Multe dintre tehnologiile actuale au fost folosite in premiera de noi. Poate avem un deficit de PR: nu sunt multi care stiu ca Toshiba este o corporatie infiintata in 1860, cu venituri actuale care le depasesc pe cele ale Microsoft si care produce nu numai hardware, ci lifturi de mare viteza, echipamente medicale sau pentru centrale nucleare.

Vom marca acest sfert de secol prin schimbarea gamei de produse si prin modele aniversare care sunt concepte cu totul noi de laptopuri, cum nu exista in acest moment pe piata. Deocamdata, nu pot sa dau mai multe amanunte.

Am cumparat in ultimele 14 luni doua laptopuri, de la doi producatori diferiti, unul de 2.700 de lei si altul de 2.300 de lei si cu amandoua am avut probleme: nu mai pot fi folosite decat cu coolere suplimentare. In schimb, primul meu laptop, primit in 2003, a functionat perfect ani buni, desi l-am zdruncinat  zi de zi in geanta  de la serviciu, acasa si inapoi. De ce scade calitatea laptopurilor?

Lucian Condruz:  E si un mit si mult adevar in aceasta intrebare. Nu e bine sa generalizam.
Cand concep noi modele, producatorii  fac inainte studii. Stabilesc platforma  si apoi pozitionarea noului laptop, ca pret si target. In functie de acesta pozitionare, unii producatori fac mai multe sau mai putine compromisuri pentru a se incadra in marja de pret final.
Cu cat intri in zona de 300, 400, 500 de euro pe laptop cu atat trebuie sa faci mai multe compromisuri. Competitia se duce acum pe terenul preturilor si asta inseamna compromisuri.

Totodata,  cred ca s-a schimbat si modul de utilizare a laptopului:  acum 10 ani, dadeam 2000-3000 de dolari pe un notebook si aveam altfel grija de el. Plus ca era mult mai putin utilizat, doar cateva ore pe zi, la birou, pentru ca nici Internet nu prea era.  Acum folosim laptopul intens si la birou, si acasa, si in pat, si pe canapea, si in aer liber. Deci, durata de utilizare a unui laptop a crescut foarte mult si modul de utilizare e foarte diferit .

In privinta Toshiba, daca luam ca exemplu gama Tecra, aceste laptopuri de business sunt de cinci ori mai fiabile decat unele entry level consumer. As mai spune ca rata de cadere a laptopurilor Toshiba (cele aduse la service din totalul celor vandute) este de sub 0,5%.

Care este evolutia pietei de laptopuri in Romania?

Lucian Condruz:  In primele luni din acest an este o crestere fata de trimestrul I 2009, crestere pe care o apreciez la 20%, dar ca numar de unitati. Ca valoare in schimb, piata s-a  plafonat pentru ca incepe sa se vanda mai mult produse foarte ieftine, de tip entry level.

Pana in criza, cumparatorii nu erau dispusi sa faca prea multe compromisuri: puneau pe locul intai calitatea si brandul si pe locul doi pretul sau/si configuratia.  Acum insa, pretul conteaza in detrimentul calitatii.
E cam acelasi lucru ca la masini, dovada ca Dacia a ajuns in top vanzari in Germania. Producatorii chinezi de notebook-uri cu pret redus au luat fata unor producatori cu traditie mai putin dispusi sa faca compromisuri. De aceea, un brand premium ca Toshiba a avut mai mult de suferit: daca piata a scazut cu 40%, noi am scazut cu 50% in 2009.
Ne propune insa ca anul acesta sa crestem si sa recastigam cota de piata.

Anul trecut Toshiba a atras atentia printr-o campanie de marketing neobisnuita si ma refer la No Matter What Guarantee. Presupunand ca folosesc un Toshiba, chiar imi inlocuiti laptopul daca vars cafea pe el sau mi-l fura?

Lucian Condruz : Toshiba este perceput ca un brand de calitate si in criza am vrut sa ii oferim consumatorului beneficii reale, nu sa facem marketing de dragul marketingului si sa ne oprim la bannere pe strazi si machete prin ziare.
No Matter What este o garantie unica in lume, neintalnita la niciun alt producator. Lovesti laptopul, il scapi pe scari, vine copilul si toarna lapte pe tastatura – toate aceste accidente sunt acoperite de aceasta garantie suplimentara. Daca ai patit un astfel de necaz, laptopul merge la service, unde ori este reparat ( daca se mai poate) ori este inlocuit.
Plus ca daca te razgandesti  in 14 zile de la achizitia unui laptop Toshiba, indiferent din ce motiv, poti cere banii inapoi sau un alt model. Alt caz: daca ramai somer in minim 3 luni de la data achizitiei, Toshiba iti da banii inapoi si ramai si cu laptopul. No Matter What este si o sigurare in caz de furt: daca vii cu proces verbal de la politie care a constata furtul  iti dam alt laptop.
Programul inceput anul trecut va ramane valabil pana pe 30 iunie cel putin.

Care e cel mai performant laptop Toshiba aflat acum in magazine ?

Lucian Condruz : Il gasim in zona de consumer, nu in cea de laptopuri de business care au alte cerinte: sa fie fiabile, durata de viata a platformei sa fie cat mai lunga, securitate, protectie.
Cel mai “tare” laptop Toshiba este unul hard core gaming,  Qosmio X500, cu monitor de 18 inci, 2 HDD,  procesor Core i7 plus un procesor suplimetar similar cu cel de pe PlayStation si dezvoltat de noi impreuna cu Sony. Sistemele de operare nu stiu inca sa-l foloseasca la maxim, dar este foarte util pentru aplicatii video.

Pe aceeasi tema, cititi aici si aici

7 Comments

  1. 🙂 pai daca scrie Toshiba pe ele clar ca nu mai sunt la niciun alt producator

  2. Da, am si eu un laptop Toshiba de 3 ani si imi functioneaza perfect, nu am avut niciodata probleme cu el, desi il car dupa mine aproape zilnic la servici…mers pe jos, pe troleu si nu naveta usoara cu masina personala. Pe aceasta cale ii felicit si ma simt norocos ca am ales sa cumpar un laptop Toshiba.

  3. Radu: suna nitel a ad:)

  4. Da, imi dau seama de asta…dar ce sa fac daca asa e, poate mai bine ma abtinem sau nu…comandat de la eMag si livrat prin FanCurier ca atunci nu aveau la Cluj deschis magazin. Ce zici, ma platesc bine pentru publicitate? :))
    Toate bune!

  5. Doriţi să câştigaţi mai mult? Recomandati URL-uri | ANGAJARI VIDEO CHAT MUNCA LA DOMICILIU

    […] Toshiba: Vom lansa laptopuri cum nu exista acum pe piata | Kapra's blog […]

  6. Vreau sa imi iau un NB 200 10P insa nu inteleg de ce in unele magazine imi dau 2 ani garantie si in unele 3 ani? Care e treaba? Sau anul acela in plus e extinderea de garantie pe care o obtin gratuit daca ma inscriu pe site? Si atunci cei din magazinele care zic ca dau 2 ani, nu stiu de treaba asta? Ms pt raspuns

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close