Poate ca n-ar fi o idee rea ca presedintele sau primul ministru sa mute, simbolic, pentru o saptamana, capitala Romaniei la Timisoara.
Adica sa isi ia birourile, hartiile, oamenii si sa conduca tara de pe malurile Begai.
Poate asa si-ar da seama, ei si colaboratorii lor, cum ar merita sa arate si sa se comporte Romania ca tara europeana.

timisoara

Venit din Bucuresti, am avut tot timpul senzatia ca ma aflu in strainatate, pe undeva in Cehia, Slovacia sau Austria.
Si nu am fost singurul. Preturile serviciilor sunt in multe cazuri de bun simt, oamenii sunt calmi, destinsi, fac afaceri fara sa iti dea sentimentul ca unicul lor gand este cum sa te țepuiască, atmosfera in oras e una de civilizatie europeana (curatenie, amabilitate, cluburi simpatice, fara fițe).

In treacat fie spus, am avut surpriza sa dau si peste un brand local de bere – ”Terapia” – creat de o mica firma denumita ”Clinica de bere”, care s-ar impune cred si in Bavaria. Calitatea berii „Terapia” trimite in ridicol produsele marilor companii prezente in Romania. Iar proprietarii „Clinicii” nu doresc niciun fel de publicitate/promovare pentru ca abia fac fata cererii locale.

Bere Terapia, Clinica de bere, Timisoara

In fine, Timisoara e un oras reconfortant fata de orientalul Bucuresti.

Si am mai avut un sentiment placut: oamenii veniti din tot Ardealul si Banatul la PRbeta – evenimentul pe comunicare digitala la care am fost invitat ca vorbitor – studenti, jurnalisti, bloggeri, responsabili de marketing/comunicare de la mari companii  – s-au dovedit a fi  interesati la maxim de subiect. E ceva ca evenimentul sa inceapa, cu noaptea in cap Zâmbet, pe la noua dimineata, iar la ora 15.00 cand mi-am inceput eu prezentarea, sala sa fie la fel de plina si receptiva ca la inceput.

PR beta 2011

Un making of de la PRbeta realizat de Razvan Baciu

Prezentarea mea, „Walk before Run”, a pornit de la ideea ca organizatiile merita sa verifice daca au rezolvat lucrurile de baza in online inainte de a se angaja in proiecte de amploare. Cateva dintre enunturi:

– Gasesc clientii, ziaristii si bloggerii cu usurinta informatiile dorite pe site-ul companiei? Exista pe site o sectiune eficienta pentru presa/social media (kit de presa) cu informatii pertinente, gata de a fi preluate rapid la nevoie?
– Orice document public livrat de companie/organizatie (comunicat) trebuie sa fie news ready, adica gata de a fi preluat cu o minima editare, cu copy/paste, pe site-uri, fie ele de stiri sau bloguri.
– Se vor detasa ca performante in comunicare companiile care isi inteleg rolul de producatoare de continut, care reusesc ca vorbeasca despre activitatea lor firesc si prietenos, renuntand la utilizarea tiparelor corporate de genul „misiunea noastra este” sau „satisfactia clientului este preocuparea noastra”.
– Exista sinergie intre diferitele canale de comunicare digitala ale companiei? Colaboreaza PR-ul si marketingul sau se razboiesc intestin? Cum arata varianta pentru mobil a site-ului corporate?

PRbeta a fost primul eveniment de acest gen organizat de Oltea Zambori/ Nebuloasa si de echipa sa. Cum s-a dovedit o reusita, vin cu un singur sfat: sa mai faca!
Merita apreciat si curajul unor companii de a sprijini evenimentul, desi nu exista niciun istoric in spate:

”Multumesc Cristina, Irina si Bogdana de la Romtelecom, Florin de la BCR, Carmen si Dan de la Skoda Timisoara, Emil Cristescu, Felicia Ciurus si Edi de la Hotel Timisoara, Cristina si Vlad de la E-payment, George si Amalia de la Kiss FM, Roxana de la TVR…”

Relatarile de la PRbeta sunt numeroase, ar trebui sa muncesc serios pentru a da toate link-urile, asa ca daca vreti mai multe povestiri, stiti ce aveti de facut: search Google/Blogs.

3 Comments

  1. […] Victor Kapra – Walk before run. Din pacate am fost deja cam obosita aici(lipsa de somn s-a simtit), dar am tinut minte asta cu Walk before run! Valabil la orice, cercetarea e importanta inainte de a face ceva si a mai zis despre ce se invata la univerisiatile de profil jurnalistic, mai exact ce ar trebui sa se invete („Facultatea de Jurnalism e inutila”). A mai povestit despre cazul Ryanair, unde un membru din staff a reactionat total „nePR” cand un user a semnalat, in mod respectuos, o problema, mai exact l-a alintat „your an idiot”, na pai clar nu ii poti spune asa unui client. […]

  2. […] a conferinţei, De la articolul publicitar la știrea de pe prima pagină, au vorbit Amalia Matei, Victor Kapra şi Cristina Bazavan. Oamenii aştia au o experienţă mare în domeniile lor, ştiu ce spun. […]

  3. […] Alex, Ovi, Andrei, Ruxa, Florica si Zicu, Diana, Ana, Arhi, Andreea si, nu in cele din urma, Victor. #gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close