1) Proba de cunostinte in online: ce site romanesc are de 6 (sase) ori mai multi fani pe Facebook decat protv.ro (372 de mii versus 60 de mii)?
2) Definitia clipului viral in Romania: un filmulet pe care producatorul si clientul il considera amuzant, reusit, iesit din comun si care strange cel mult 1.500 de vizualizari in 48 de ore. Share-ul online se face prin rugaminti prietenesti transmise prin e-mail sau contra plata.
3) Definitia televiziunii online in Romania; canal video cu trafic modest, investii destul de mari, si durata de viata de cel mult doi ani pana la inchidere/„relansare”.
De cateva luni, grupul ardelean Creative Monkeyz face, stiti, prapad pe internetul autohton cu serialul ROBotzi. Fiecare episod, difuzat joi, devine eveniment. Ultimul a strans in doar patru zile 5.837 de comentarii, 27.000 de like-uri pe Facebook si 147 de link-uri pe Twitter.
Nu are rost sa reiau povestea Creative Monkeyz: a aparut in ziare nationale, la programele de stiri ale televizunilor, pe zeci de bloguri. Ce e important: succesul nu se datoreaza atat investitiilor, cat inspiratiei, talentului si lipsei de graba.
Organizatorii Festivalului de film Transilvania vor profita si ei de notorietatea nationala a RObotzilor: marti, 7 iunie, le-au dedicat un eveniment special care va presupune nu numai intalnirea cu fanii, ci si lansarea unui single al grupului.
Aventura RObotzilor este abia al inceput si ar putea fi considerata un semn al posibilului nou val al entertainmentului online care va gasi (poate) cu dezinvoltura regulile de succes, altele decat cele importante din traditional media.
Vom trai si vom vedea.
Insa pana atunci, cand vorbim de viral sau televiziune online, poate ar trebui sa ne raportam la exemplul RObotzilor ca sistem de referinta, inainte de a ne trambita succesul.
9 comentarii Adaugă comentariu
de unde tragem concluzia că pe twitter e cam slăbuță mișcarea când vine vorba de feedback. nu că asta ar fi vreo revelație. 🙂
Muntele: la 50.000 de conturi romanesti pe Twitter, reactia e ok!
numărul mai mic de conturi, dar și profilul utilizatorului de twitter, mult diferit de cel de pe facebook. dar asta e cu totul altă discuție, evident. 🙂
cât despre robotzi, curios aș fi cât câștigă sau au câștigat de pe urma tutorialelor. la care inclusiv eu am trimis sms pe bani. în fond, ăsta a fost și scopul pentru care ei au și apărut pe piață.
ps. și nu-mi place că smile-ul ăla zâmbăreț n-apare la finalul frazei, așa cum l-am pus eu. cel puțin la mine. 🙂
Nu stiu cat castiga, voi ajunge la Cluj vara asta si ii voi cauta.
Da, cu emoticonul e o problema 🙁
Că RObotzi este un succes, asta e clar. Mai rămâne de văzut și dacă se poate monetiza în urma succesului, ca să ne dăm seama dacă modelul ăsta de business poate funcționa în România. Eu am ceva rezerve, din două motive: profilul consumatorului român de online și nișa relativ îngustă către care se adresează Creative Monkeyz.
Eu sper însă să le iasă mișcarea, că sunt foarte simpatice personajele, și să mai ia și alții exemplul și să arate că se poate și altfel!
Succesul serialului da bine la cv-ul celor de la creative monkeyz …asta e singurul lucru clar de pana acum. Iar asta nu se va traduce neaparat prin castiguri mult mai mari din tutorialele lor ci poate printr-o dezvoltare spre advertising sau chiar cinematografie.
ai vazut filmuletele si melodiile da? 😛
Le-am vazut, da!