Apelam la o agentie de advertising sau mergem pe o idee proprie?

Blue Air Ambasador  PayU

Aceasta a fost intrebarea pe care si-au pus-o managerii PayU, compania de solutii pentru plati online.
Problema de rezolvat: rebranding.
PayU este noul nume al companiei ePayment, de notorietate pentru toti cei care fac plati sau cumparaturi online.  Cum faci ca utilizatorii sa afle cu totii ca PayU merita aceeasi incredere ca ePayment?

Solutia a fost simpla, dar eficienta: in loc de clasicul pitch intre agentii, PayU a invitat magazinele online care ii folosesc serviciile sa vina cu idei de campanii de comunicare si sa le puna in practica.
Cele mai eficiente si originale campanii urmau sa fie recompensate cu premii in valoare totala de 22.000 de euro.  Marele premiu: 15.000 de euro. (O suma interesanta, cu care o echipa de marketing poate sa faca, de exemplu, un teambuilding intr-un loc exotic.)

S-au inscris 15 site-uri si portaluri de comert electronic, de la companii aeriene (Blue Air), la magazine online de electronice, imbracaminte sau flori (PC Garage, FashionSales.ro, 123Flori.ro) si pana la servicii de discount (FunDeal.ro).
Campania Fii Ambasador PayU a tinut o saptamana (23-29 ianuarie), timp in care concurentii s-au intrecut sa comunice, offline si online, mesajul „ePayment devine PayU” dupa o strategie proprie.

Un juriu din care a a facut parte Bogdana Butnar, Adriana Iordan, Lucian Mandruta, Petrisor Obae si suprasemnatul a evaluat fiecare campanie si a ales castigatorii:
Locul 1 (premiu 15.000 de euro) BlueAir.ro (foto)
Locul 2 (premiu 5.000 de euro)  Paravion.ro
Locul 3 (premiu 2.000 de euro)  BestKids.ro 

Rezultatul campaniei: mesajul „ePayment a devenit PayU” a fost vazut pe displayurile din metrou, pe panourile de publicitate outdoor din Bucuresti, in avioane, in microbuze, in comunicate de presa (si implicit in presa), in newslettere, in social media, pe Youtube, pe bannere online. Targetarea a fost perfecta.
Oare cat ar fi costat toata aceasta expunere?
Probabil mult mai mult decat cele 22.000 de euro ca premii si asta fara sa mai luam in calcul cheltuielile de concept, implementare etc care au fost eliminate.

4 Comments

  1. Multumim Victor, pentru votul de incredere si pentru suportul acordat in campanie 🙂

  2. recunosc ca nu am vazut mare lucru pe siteul blueair decat o reclama mica intr-un banner, poate prin aeroport or fi pus ceva, dar chiar si asa parca trebuia sa castige o campanie online
    mi-a placut ce au facut bestkids- si am crezut ca vor castiga ei sau pcgarage fiind campanii originale
    dumneavoastra ce campanie v-a placut cel mai mult?:)

  3. O idee excelenta! De invidiat as spune 🙂 Bravo PayU

  4. […] este numarul celor au care receptionat mesajul „ePayment devine PayU”. Costurile campaniei neconventionale: 22.000 de euro premii + ceva cheltuieli auxiliare (salariile angajatilor PayU prinsi in proiect, […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close