PRNu mai trebuie sa explicam de ce 99% dintre articolele de pe net au cel putin o fotografie.
Fie ca e vorba de site-uri ziarelor, ale televiziunilor sau de bloguri, informatia, odata ilustrata, capata mai multa greutate, devine mai atractiva, mai sugestiva.

Sa luam exemplu unei stiri despre lansarea unui telefon: oricat de mestesugita si muncita ar fi descrierea produsului, in lipsa pozei, cititorul se simte frustrat. El vrea sa vada cum arata telefonul inainte de a citi despre el.

Daca 99% dintre articolele de pe net au cate o ilustratie, cam 60% dintre comunicatele de presa pe care le primesc nu au atasata nicio fotografie!
Scrii articolul/postul/stirea si nu ai cu ce sa ilustrezi. Ce faci? Cauti pe net: timp pierdut, nervi.

Oare nu ar fi in avantajul clientului sa apara in presa online fotografia pe care a ales-o si care ii avantajeaza produsul sau brandul?
La presiunea la care se lucreaza in redactiile online, editorul ia fotografia pe care o gaseste rapid pe internet, mai buna sau mai proasta.

Sa mai luam un exemplu: sa spunem ca managerul X, persoana importanta, iese cu o declaratie intr-un comunicat de presa. Comunicatul este trimis fara fotografia respectivului oficial.
Daca editorul gaseste pe internet, in lipsa de altceva, o poza cu managerul scobindu-se in nas sau band bere? Se prea poate sa i se para haioasa si sa o publice pe aceasta.

Nu e chiar asa de greu, daca esti PR, sa creezi pentru fiecare client un portofoliu minimal de fotografii: cu produsul, cu sediul, cu sigla, cu principalii doi-trei manageri. Le ai la indemana in computer si le folosesti rapid cand ai nevoie.

Despre comunicatul de presa in vremurile 2.0 si despre eficienta in comunicare in mediul digital voi vorbi maine la PRBeta Timisoara. Daca aveti timp sa veniti, ne vedem si discutam aplicat.

1 Comment

  1. Stii cum se zice: o fotografie face cat o mai 1000 de cuvinte. Iar privirea este atrasa mai intai de imagine, titlu si apoi de text. Clar, o imagine atrage atentia si asta isi doresc si PR-istii,nu? Poate invata ceva de aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close