Ferrari, Jack Daniel’s, Axe, Durex, Stella Artois, Heineken, Harley-Davidson, Rom, Porsche si Zara sunt marcile care se afla pe primele locuri in  Topul celor mai fascinante marci pentru romani, realizat in exclusivitate de compania de cercetare de piata Unlock Market Research pentru revista Biz.

Lansarea celei de-a doua editii a topului  celor mai fascinante branduri pentru romani a avut loc in aceasta dimineata, in cadrul unui eveniment special organizat de revista Biz la Forza Rossa Caffe cu brand manageri, bloggeri si jurnalisti.

Topul poate fi consultat aici: Top 50 branduri Romania 2012 si a aparut  de asemenea in cel mai nou numar al revistei Biz.

top branduri Romania

“Constatam o dinamica mai mult decat interesanta de la un an la altul. Unele marci au stralucit mai puternic in 2012 comparativ cu 2011 si au impins la baza topului marcile care nu au «fascinat» la fel de mult in acest an”, arata Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research

Topul de fascinatie nu are legatura cu puterea marcii in piata, din acest motiv in top nu intalnim intotdeauna cele mai bine vandute sau mai influente brand-uri.

 “Am realizat acest studiu pentru ca am vrut sa vedem in ce consta fascinatia pe care unele branduri o exercita asupra noastra. Rezultatele studiului de anul acesta ne reconfirma faptul ca romanii continua sa viseze!”, spune Marta Usurelu, actionar majoritar si redactor sef al revistei Biz.

Metodologie

In 2011, Unlock a realizat un studiu ce viza atat definirea fascinatiei in perceptia consumatorilor, cat si masurarea indexului de fascinatie pentru o serie de branduri cunoscute. In 2012, Unlock a reluat cercetarea, de aceasta data vizand doar masurarea indexului de fascinatie, construit pe baza informatiilor colectate in cadrul studiului initial.

Editia Branduri Fascinante 2012 a fost realizata pe un esantion reprezentativ urban, de 600 de respondenti, prin metoda intervievarii telefonice (chestionare CATI). Respondentii au evaluat brandurile din cate 4 categorii de produse (dintr-un maxim posibil de 8 categorii), prin raportare la o serie de atribute pragmatice si emotionale, definitorii pentru fascinatie. In urma acestei evaluari, pentru fiecare brand a fost calculat un indice al fascinatiei, iar rezultatele au fost compilate intr-un top al celor mai fascinante 50 de branduri pentru anul 2012, prezentat in acest raport. In cadrul studiului Unlock au fost identificate patru categorii de marci, in functie de fascinatie si notorietate: branduri cu notorietate mica si putin fascinante, branduri cu notorietate mare dar putin fascinante, branduri cu notorietate mica dar foarte fascinante si, in sfarsit, branduri cu notorietate mare si foarte fascinante.

 

1 Comment

  1. Si… murfatlarul e din SUA ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close