Attention Seeker_pj_finalMedia de timp petrecut zilnic de romani pentru a-si actualiza conturile de pe retelele de socializare este de 31 de minute, 39% dintre ei postand o data sau de mai multe ori pe zi pe aceste canale, indica un studiu al companiei Intel, realizat de Mercury Research .

Studiul a fost realizat in luna august 2012 pe un esantion de 419 persoane, barbati si femei, cu varste cuprinse intre 18 şi 45 de ani. Respondentii sunt din mediul urban, cu acces la retelele sociale, cel putin o data pe zi.

Cercetarea, denumita “Intel UltraYou”, arata ca dispozitivul preferat al romanilor pentru conectarea pe retelele de socializare ramane PC-ul mobil (laptop sau Ultrabook), urmat de smartphone-uri/PDA-uri si tablet PC-uri.
Romanii prefera in general sa foloseasca laptopul pentru a crea si posta continut (fotografii, videoclipuri etc.), iar smartphone-ul sau tablet PC-ul pentru a-si actualiza statusul. Cea mai populara retea de socializare in randul participantilor la studiu este Facebook, urmata de Hi5, Google+, Netlog si Twitter.

In ceea ce priveste informatiile distribuite pe retelele de socializare, predomina fotografiile. Astfel, 69% dintre respondenti posteaza pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute, 66% opinii si 62% diverse informatii.

Potrivit studiului “Intel UltraYou”, romanii posteaza cel mai mult din concediu: 38% dintre respondenti au declarat ca publica informatii pe Internet din vacanta, 15% de la un eveniment sportiv, iar 13% in timp ce sunt la masa cu alte persoane.

Respondentii folosesc canalele de socializare pentru a se exprima liber despre diferite subiecte, dar si pentru a mentine relatiile cu prietenii.
Potrivit studiului, 52% dintre romani posteaza pe Internet pentru a-si exprima opinia si pentru a face o afirmatie, 39% pentru a se simti conectati cu alte persoane, iar 32% pentru a-i tine pe ceilalti conectati la evenimentele din viata lor.

30% dintre respondenti au declarat ca posteaza pe Internet pentru a-si face prieteni. Cu toate acestea, 69% dintre ei au declarat ca isi petrec timpul in viata reala cu doar un sfert dintre prietenii de pe retelele sociale, iar doar 2% cu toti, potrivit aceluiasi studiu.

“Eul” virtual versus “eul” real

PrintPentru 91% dintre cei intervievati, cea mai mare “minciuna sociala” a romancelor este postarea de fotografii selectate, in care arata mai bine ca in realitate.
De asemenea, 77% dintre respondenti sustin ca si barbatii se fac vinovati de aceeasi deprindere.
O a doua minciuna sociala frecventa a romancelor si romanilor este postarea informatiilor care ii face sa para mai inteligenti.
Pe locul trei in topul neadevarurilor din social media se situeaza check-in-urile: aproape 53% dintre respondenti sustin ca romancele isi dau check-in doar din locuri elegante, in timp ce 46% sustin acelasi lucru si despre barbati.

Motivele “minciunilor sociale” ale romancelor sunt (in ordinea importantei): dorinta de a impresiona alte persoane, gasirea dragostei sau prieteniei si mascarea nesigurantei.
Barbatii romani denatureaza deliberat adevarul pe retelele de socializare intai cu scopul de a impresiona alte persoane, apoi pentru a-si masca nesiguranta si pentru a gasi dragoste sau prietenie.

Alter ego-ul din mediul online influenteaza vietile reale ale romanilor. Din totalul respondentilor la studiul “Intel UltraYou”, 42% au declarat ca isi doresc sa semene mai mult cu “eul” lor virtual. Dorinta de a se asemana cu profilul din social media atrage actiuni din partea romanilor “sociali”. Spre exemplu, 36% din respondenti au declarat ca citesc mai mult din constrangerea de a “da mai bine” si in viata reala, 25% fac mai multe exercitii fizice, iar 20% merg la petreceri mai des.

Modalitatea cea mai frecventa prin care sunt detectate minciunile in social media este discordanta dintre actiuni si fapte (pentru 38% din respondenti) sau cand un post “suna prea frumos pentru a fi adevarat” (24%).

Temerile romanilor in mediul online

Cea mai mare temere a romanilor cu conturi pe retelele de socializare este legata de activitatea lor pe Internet. Potrivit studiului, 35% dintre ei au declarat ca nu s-ar simti deloc confortabil daca intreaga activitate pe care o desfasoara pe Internet ar fi facuta publica, fata de numai 9%, care s-ar simti foarte confortabil. In plus, 15% dintre respondenti sustin ca se simt vulnerabili din cauza informatiilor publicate pe net de catre ei sau de alte persoane referitoare la ei pe Internet.

In ciuda exploziei de informatii postate pe Internet, 53% dintre respondenti considera ca oamenii ar trebui facuti raspunzatori pentru informatiile postate, iar acelasi procent sustine ca oamenii divulga prea multe informatii pe Internet despre ei.

Ultrabook – dispozitivul cel mai potrivit pentru navigarea pe Internet

Pana in 2015, la nivel mondial se estimeaza ca vor fi conectate la Internet peste 15 miliarde de dispozitive.

Nevoia mai mare de mobilitate, tradusa prin greutate redusa a sistemului, design usor de folosit on-the-go sau durata de viata a bateriei crescuta, precum si accesul rapid la Internet si la conturile de pe retelele sociale, au determinat Intel sa creeze in 2011 un nou concept de PC mobil, Ultrabook. Dorinta de mobilitate a reiesit si din studiul “Intel UltraYou” in Romania. 36% dintre cei intervievati, care posteaza cel putin o data pe zi pe retelele de socializare, au declarat ca ar folosi mai des PC-ul lor mobil daca acesta ar porni mai repede.

Pentru a afla mai multe detalii despre sistemele Ultrabook, accesati http://www.intel.com/content/www/us/en/sponsors-of-tomorrow/ultrabook.html.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close