Google România a făcut public studiul „Impact of Search Page on Brand Perception”, realizat în colaborare cu Unlock Research.
Conform studiului, utilizatorului român nu-i pasă dacă link-ul pe care dă click este plătit sau nu, important fiind conținutul/informația din acel link. Interesant Zâmbet
Online Ads Romania Google

Principalele date relevate:

Google este prima alegere a românilor când folosesc motoarele de căutare (97%). Yahoo! este folosit ocazional de 14% dintre români și de 2% în mod obișnuit. Bing ar avea o cotă de piață de 2% –conform Google.

Motivele pentru care românii folosesc motoarele de căutare:
57% ”Când am nevoie să obțin foarte repede o informație”

37% „Când am nevoie de o informație precisă: o adresă, un preț…”
33% „Când vreau să verific o informație/un produs despre care am auzit”
28% „Când caut idei noi”
25% „Când vreau să obțin detalii despre un produs/amănunate despre o informație”
20% „Când compar mai multe produse pentru a afla care este cel mai bun”

Se conturează un comportament online, devenit tendință: Românii văd un produs într-un magazin și apoi caută informații suplimentare pe net despre respectivul produs (Looking in the Digital World for Confirmation of the Real One).

Comportamentul căutării
Studiul relevă ca majoritatea românilor caută în mod meticulos informații pe Internet, specific și cu cât mai multe detalii (61%).
Interesant este că 48% dintre ei caută mai întâi pe termeni generici categorii de produse (ex: „ smartphone”) și abia după aceea își rafinează căutările pe baza rezultatelor obținute (ex: smartphone samsung cu android”).

Care sunt cele mai relevante rezultate pentru utilizator, fie ca este vorba de rezultate organice, fie de Google Ads
69% sunt convinși de relevanța unui rezultat al căutării dacă textul afișat în pagina de căutare conține informații detaliate
67% dacă rezultatul conține cuvintele cheie pe care utilizatorul le-a tastat
63% dacă site-ul afișat în rezultate este cunoscut/a mai fost vizitat
53% dau click pe un link afișat la căutare daca se află între primele 4-5 rezultate
45% dacă brandul care apare este cunoscut
Ex: Dacă utilizatorul caută „vacanță în belgia”, cele mai atractive link-uri sunt cele care conțin pe lângă cuvinte cheie și numele localității turistice, și prețul sejurului

Percepția românilor față de Google Paid Ads
Studiul Google susține că mulți dintre utilizatori nu fac diferența dintre rezultatele organice ale căutării și zona de advertising Google, cu condiția ca rezultatele plătite să conțină un mesaj comercial nu prea agresiv
Google susține că pentru 88% dintre cei care au luat parte la studiu nu contează dacă link-ul pe care dau click este unul plătit sau afișat normal
Mai mult, 80% nu sunt conștienți că zona roz cu anunțuri plătite afișată de Google Search este una de reclamă.
Altfel spus, Google afirmă că utilizatorului nu-i pasă dacă link-ul pe care dă click este plătit sau nu, important fiind conținutul/informația din acel link.
Doar 12% dintre ei aleg un rezultat organic numai pentru că acesta nu este sponsorizat.

Studiul a  fost realizat în trei etape: Qualitative Laboratory (un mixt de interviuri + observații ale comportamentului la computer), Quantitative Experiment (măsurarea impactului pe care îl are Google Paid Ads în percepția asupra brandului) și Post Exposure Impact Evoluation (follow-up telefonic).
Eșantion: bărbați și femei, 18-45 de ani, venituri si educație medii/mari, active Internet users (1ora/zi minimum).

Studiul este mult mai amplu, nu am făcut decât să preiau câteva date. In extenso, poate fi obținut, cred, de la Google România.

4 Comments

  1. Acest lucru nu mă surprinde. Dacă utilizatorilor le-ar păsa că dau click pe un rezultat sponsorizat, atunci se presupune că ar considera mai puţin relevant un rezultat sponsorizat faţă de un rezutat organic şi atunci nu ar da click şi Google n-ar încasa atâţia bani.

    Adwords pe search e principalul generator de bani pentru Google. Şi cum Google are o grămadă de bani şi are şi o crestere exponenţială, concluzia evidentă.

    Ar fi fost interesant să vedem şi nişte comparaţii între comportamentul românilor si strainilor.

  2. Cred ca Adwords este pentru cei lenesi…cei care nu au rabdare sa caute pe pagina 2,3,4 etc. si nu numai…Google s-a gandit la toate inca de cand a fost inventat…este o masinarie de facut bani…bravo!

  3. Muncitorul Gheorghe

    Google este in aceeasi situatie ca si presa scrisa la inceputul anilor 90. E adevarat fiindca e online. Majoritatea utilizatorilor nu inteleg cum e cu publicitatea pe Internet. Si nu inteleg (la fel ca cititorii de ziare din anii 90) ca si aceasta e o afacere. Nu e un mod de informare sau de difuzare a informatiei ci un mod de a face bani. Punct. Acesta fiind scopul, orice altceva ii este subordonat.

  4. Foarte interesant articol, intr-adevar nici eu nu vad de l-ar interesa pe un roman oarecare daca site-ul e platit sau nu 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close