Încă din 2008, la precendentele alegeri prezidențiale americane, Social Media a devenit armă importantă în confruntarea electorală, ambele tabere folosind cele mai sofisticate instrumente pentru a culege voturile alegatorilor.

obama romney

Echipa GolinHarris în Bridge-ul din Bucureşti* a realizat o analiză a înfruntării încheiate ieri dintre cei doi candidați.

Obama a venit cu avantajul vechimii pe Facebook și Twitter

“Conturile de Facebook şi Twitter ale preşedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorală, deci au beneficiat de un buget de promovare în plus, iar acest lucru este evident în numărul total de fani (Facebook: >31,8 milioane; Twitter: > 21,7 milioane).

De cealaltă parte, prezența pe rețele sociale a lui Mitt Romney (Facebook: > 12 milioane; Twitter: 1,7 milioane)  apărut că dispune de un buget mai mare sau de o viralizare sporită.

Spre exemplu, în ultima săptămână din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a înregistrat cu 568.159 mai multe like-uri decât pagina lui Obama,” explică Valeriu Ispir, Digital Manager GolinHarris.

În ciuda faptului că Romney a avut un engagement mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversaţiilor pe Facebook, dezvoltată de reţeaua socială în colaborare cu CNN (www.cnn.com/electioninsights) arată că, pentru ultimele şapte zile, Obama a avut în medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au menţionat, decât Romney.

Foursquare a monitorizat prezența americanilor la vot 

O alta platformă interesantă si inovativă utilizată în campania din acest an a fost construită de foursquare (www.ivotedmap.com) şi a contorizat check-in-urile date de alegători la secţiile de votare. Din păcate, nu s-a bucurat de un succes foarte mare.
Cel mai activ stat a fost New York-ul cu doar 20.353 de check-in-uri (0,1% din populatie).

Obama, mai tare pe Twitter

Pe Twitter, candidatul către care utilizatorii au facut cel mai des trimitere în ziua alegerilor a fost Obama – cele mai multe mentions şi reply-uri îndreptându-se mai mult către el şi mai puţin către Romney.
Indexul Topsy care analizează preferinţa publicului alegător prezent pe Twitter pentru unul sau celălalt dintre candidaţi a înregistrat ieri 74 de puncte din 100 pentru Obama şi 59 de puncte din 100 pentru Romney. Practic menţiunile pe Twitter care au conţinut numele Obama au fost mai numeroase decât cele care au conţinut numele Romney – https://election.twitter.com/

“În ultima săptămână din octombrie, Romney a înregistrat o medie zilnică de 1.504 retweeturi şi 457 favorites, care, raportate la numărul total de followers, produc o rata de interacţiune de 0,08% prin retweeturi şi 0,02% prin favorites. În aceeaşi perioadă, Obama a înregistrat medii zilnice de 1.605 retweeturi şi 707 favorites, care se transpun în indici de interacţiune de 0,01% şi 0,003%,” –explică Raluca Duţă, Digital Associate, GolinHarris.

Pe Facebook, cu o bază de fani de trei ori mai mare, Obama a înregistrat numere medii zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney. În ultima săptămână din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnică de 117.915 like-uri, 4.714 share-uri si 10.098 comment-uri, în timp ce preşedintele a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri şi 11.315 comment-uri.

*The Bridge este un hub de comunicare multimedia marca GolinHarris pentru care GolinHarris a primit deja titlul PR Innovation of the Year, în cadrul ediţiei precedente a PRWeek Awards. Alte instrumente speciale sunt Bright Collective™, un sistem de colectare a ideilor de la comunităţile de Creatori din toate regiunile lumii, şi Planning Cube™, un tool dedicat de planificare strategică.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close