F64 a publicat astăzi un studiu despre obiceiurile de consum ale românilor în privința camerelor foto din care reiese că atunci când își aleg o cameră foto, principalul criteriu de performanță este numărul de megapixeli (86%), urmat de zoom-ul optic (84%), rezoluţie înregistrată (81%), profunzime în culoare (80%), meniu uşor de folosit (78%).

Deloc surprinzătoare chestia cu numărul de megapixeli, pentru că marketingul producătorilor asta scoate în față la lansarea fiecărui noi camere foto.

„Numărul de megapixeli nu este altceva decât o încordare a mușchilor din partea producătorilor de camere.
Pentru utilizatorul obișnuit, care nu are nevoie de fotografii la dimensiuni uriașe, numărul de megapixeli ai camerei foto este mai puțin important –  90% dintre noi nu vom printa vreodată fotografii mai mari de A4, ca să avem nevoie de nu știu câți megapixeli.

Cel mai important criteriu la o cameră foto, după părerea mea, este dinamica senzorului foto, altfel spus câte nuanțe de gri prinde, cât de mare este plaja dintre zonele alb și negru.
Ca probă a afirmației mele, aș da expozitia foto TFB4, deschisă ieri.
Fotografiile au fost făcute cu telefonul Samsung Galaxy S4 și printate apoi la dimensiunile 40×40 centimetri fără probleme”, spune Radu Bădoiu de la studioul Foto Union.”

Date din studiu realizat de F64:

  • 65% dintre români deţin cel puțin un aparat de fotografiat
  • Mai mult de 29%  dintre aceştia folosesc alternativ 2 aparate foto
  • 12 % dintre familiile din România au câte un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei
  • 76% dintre utilizatori şi-au cumpărat aparate foto compacte.
    Criteriile după care românii aleg astfel de aparate sunt: designul atrăgător, meniul uşor de folosit şi preţul cât mai accesibil. De asemenea românii optează pentru aparate de mici dimensiuni pe care pot să le aibă mereu la îndemână.
  • 86% dintre respondenţi au spus că numărul de megapixeli reprezintă indicele de performanţă al aparatului de fotografiat, urmat de zoom-ul optic (84%), rezoluţie înregistrată (81%), profunzime în culoare (80%), meniu uşor de folosit (78%).
  • 30% dintre utilizatorii de aparate foto din România deţin DSLR-uri. Această categorie este considerată cea a profesioniştilor în fotografie. Conform studiului cei mai mulţi dintre profesionişti sunt bărbaţi, au venituri ridicate şi vârste cuprinse între 25-35 de ani.

Studiul în întregime: Studiu de piata camere foto Romania F64

3 Comments

  1. Si totusi, numarul de megapixeli devine important pentru fotograful obisnuit atunci cand, vizualizand pe monitor fotografia in marime 100%, acesta doreste sa evidentieze detalii marunte ale obiectelor, ca printr-o veritabila luneta: pixelii sunt reali, nu ca la zoom digital.

  2. 86% dintre respondenţi îi putem considera neinițiați în ale fotografiei și extrem de influențabili…

  3. E bine totusi ca mai sunt si unii ca dvs. care incearca sa aduca putina lumina in problena magapixelilor. E adevarat ca majoritatea alearga dupa megapixeli. Citind articolul dvs. mi-am dat seama ca si dvs. din pacate alergati dupa echivalentul megapixelilor care pentru fotografii mai “avansati” este Dynamic range, despre care vorbiti… Ceea ce conteaza de fapt este NUANTA culorii! Va invit sa priviti mai in detaliu o fotografie, si sa va intoarceti cel putin la fotografia pe film, unde puteti vedea clar diferenta intre tonuri si … NUANTE ale culorilor. Este o distinctie fundamentala intre cele doua, pe care “senzorii dinamici” de care vorbiti, indiferent de ce marca celebra vorbim, sunt la pamant. Din cate observ, din pacate si dvs. faceti parte din majoritatea romanilor care se pricep la toate si isi dau cu parerea in toate domeniile. Poate luati niste masuri …
    Cu stima,
    Anonim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close