Închide

Ce vrei să cauți?

Planurile de advertising ale Instagram

Facebook a plătit 1 miliard de dolari în  aprilie 2012 pentru rețeaua socială specializată în fotografie Instagram, dar într-un an și jumătate aceasta nu i-a adus nici măcar un cent venituri.
Instagram nu a găsit (sau s-a ferit să introducă, pentru a nu compromite creșterea numărului de utilizatori ajuns acum la 150 de milioane) vreo rețetă de advertising.
Totuși câteva mari corporații nu s-au jenat să desfășoare campanii pe Instagram cu rezultate suficient de bune.
Ce nu e interzis e permis, nu?
Două exemple:

– Nike a invitat utilizatorii de Instagram să-și personalizeze, printr-o aplicație, pantofii de sport cu elemente din fotografiile postate pe conturile proprii

– Mercedes-Benz USA a selectat 5 utilizatori de Instagram (fiecare cu 500.000 de followers) cărora le-a dat în teste câte un automobil de lux timp de o săptămână. Cel care a adunat cele mai multe like-uri la pozele sale a putut să păstreze mașina.

În România, și-au încercat puterile pe Instagram Avon (campanie video interactivă), Sun Plaza, Aqua Carpatica, Dacia Plant, Bancpost, Farmec, Webstock (mai spuneți voi dacă știți campanii autohone).

De anul viitor vom servi reclame „oficiale” pe Instagram

Oficialii Facebook au reconfirmat zilele acestea că în următoarele luni se va introduce un mecanism de advertising contra cost pe Instagram, mai întâi în SUA.
Utilizatorii Instagram vor vedea reclame ale brandurilor indiferent dacă au dat sau nu follow conturilor acestora de Facebook.
Facebook promite să nu ne streseze: introducerea reclamelor se va face încetul cu încetul și  spune că va fi receptivă la feed-back-ul utilizatorilor.

NASA

Instagram atrage pentru că textele sunt scurte sau inexistente, toate poveștile spuse fiind bazate pe fotografie sau pe clipuri video scurte pe până în 15 secunde.
Iar oamenii preferă în ultimii ani să își relateze viețile mai degrabă prin imagine decât prin scris.
Șerban Enache, co-fondator Dreamstime, spunea că în acest an se vor face mai multe fotografii decât în întreaga istorie a fotografiei începută prin 1832.
(De Thanksgiving Day americanii au încărcat  200 de poze pe secundă pe Instagram.)
De aceea, cred ca Instagram ar putea avea viitor, mai ales că fotografiile urcate pot fi trimise foarte ușor și pe alte rețele sociale ca Facebook și Twitter.

Contul pe care îl prefer pe Instagram este cel al NASA, creat cu mai puțin de o lună în urmă.
A reușit o performanță (probabil) neegalată: un sfert de milion de followers din 11 septembrie până acum. Și crește accelerat.

Pamântul fotografiat de pe Lună în 1969. Fotografie de pe contul Instagram NASA.

Și un link util pentru advertiseri și companii de pe Instagramology.ro: Cum folosesc companiile din Top 500 Fortune Instagram.

Articole populare Ultima luna

Adaugă comentariu