Facebook-ul, blogurile, ziarele online sunt pline azi cu „La mulți ani, România!”, poze cu tricolor si alte postări festiviste.
Foarte frumos, am mai văzut chestiile astea patriotarde și pe vremea lui Ceaușescu, cel care din „dragoste” pentru România a reușit să o distrugă complet

Dar în afară de cele 15 secunde cât ne ia să postăm pe Facebook un tricolor, suntem în stare să facem și altceva?
Citește și răspunde la final!

Am primit textul acesta de la clujeanca Oana Man:

Trei fete încăpățânate

Pe 24 Decembrie 2012, trei fete incăpățânate și hotărâte să nu mai audă vreodată propoziția “În țara asta nu se poate face nimic“ au lansat în online-ul românesc prima platformă de schimbat ceva.

CrestemIdei

Și nu doar pe timpul și banii proprii, ci testând ideea de finanțare prin crowdfunding chiar pe proiectul lor.
Astfel, Cătălina, Judit și Oana au lansat www.crestemidei.ro cu ajutorul a 42 Fondatori de Onoare care au susținut ideea cu 1.024 Euro.
Așa a venit pe lume platforma de finanțat idei ce pot schimba strada, comunitatea, orașul, țara, lumea în care trăim.

Echipa numără acum 5 membri (+ Cătălin și Ruxi), o comunitate pe zi ce trece mai implicată și mai numeroasă ce comunică pe Facebook și susține proiectele, o mână de voluntari, parteneri și susținători.

“Ce crowdfunding? Nu vezi cât de săraci suntem?”

Dacă la început ni se spunea “Frumoasă idee, dar nu în România” sau “Ce crowdfunding? Nu vezi cât de săraci suntem?”, în mai puțin de un an ne-a mai venit inima la loc.
Pe creștemidei.ro au fost finanțate 8 super-idei, în curs sau implementate deja, însumând ~15.000 EUR, printre care: www.iest.ro – platforma de jurnalism independent,  romanul grafic ilustrat al Mariei Surducan “Prâslea cel Voinic și Merele de Aur sau “Lost in transition”- prima piesă de teatru independent finanțată exclusiv prin contribuții de la public.

Care este următorul pas?

Să fim cât toată România. Să încurajăm generarea de idei de la tineri din toată țara. Să le alegem pe cele mai curajoase și uimitoare dintre ele și să le transformăm în proiecte ce pot primi finanțare pe www.creștemidei.ro, pentru a deveni realitate.

Ce poți face tu?

De 1, 2, și 3 decembrie, dăruiește țării un cadou original: postează într-un comentariu (aici, pe acest blog) o idee de schimbat România în bine și, dacă va fi aleasă (noi și Victor le vom selecta pe cele mai inovatoare), CreștemIdei te va sprijini să obții finanțare pentru a o pune în practică.

Dacă nu ești printre cei care zic “În țara asta nu se poate face nimic“, poți unul dintre cei care fac ceva și schimbă România în bine.
Idee cu idee.

5 Comments

  1. Incercam si reusim minunat, an de an, de 7 ani, sa indemnam romanii sa ajute romani, prin intermediul proiectului ShoeBox.ro – Cadoul din cutia de pantofi.

    In contradictoriu cu ce ne prezinta televiziunile, romanii nu sunt toti cocalari si pitzipoance, ci au inimi mari si darnice.

  2. Tinerii spun că angajatorii nu-i bagă în seamă din cauza lipsei de experienţă. Ştiu că nu este adevărat.
    Angajatorii spun că tinerii vor totul de-a gata fără a oferi nimic în schimb. Ştiu că nu este adevărat.
    De aceea am lansat anul trecut http://www.desprejoburi.com, blogul care a devenit primul sprijin al tinerilor care lupta sa-si faca o cariera. Fie de antreprenor, fie de angajat.
    Ce vreau mai departe? Sa introduc in blog componenta care sa faca puntea dintre tinerii talentati si companii.
    Posibilitatea de a fi ales direct pentru ceea ce stii sa faci si nu neaparat pentru CV.

    Pentru ca stim ca CV-ul unui tanar care abia acum incepe, n-are cum sa fie plin de experiente profesioanele fabuloase.
    Dar cu siguranta are idei exceptionale pe care companiile le-ar aprecia:)

  3. Bună ziua! Văd că s-a acceptat un roman grafic ilustrat, așa că propun și eu o finanțare pentru publicarea unui volum de autor din cele peste 400 de careuri proprii care au apărut doar în reviste, ziare sau almanahuri. Suma necesară nu cred ca depășește 2500 de lei. Rebusurile au fost realizate din dragoste pentru limba romana si constituie, sunt sigur, un mod plăcut de petrecere a timpului dincolo de latura educațională care rămâne esențială.

  4. Visul meu este acela de a trai intr-o societate civilizata si am credinta ca nu trebuie sa parasesc Romania pentru ca acest lucru sa fie posibil. Astfel, la inceputul acestui an am demarat o actiune prin care doresc sa produc o schimbare pozitiva la nivelul intregii comunitati.
    Multe dintre problemele pe care le observam astazi in jurul nostru pleaca de la o atitudine nepotrivita, insa aceasta poate fi corectata daca actionam corespunzator. Din pacate, numeroase persoane par sa fie stapanite de o puternica convingere limitativa, si anume “nu are rost sa fac ceva pentru ca oricum n-o sa se rezolve nimic”. Am ajuns la concluzia ca este necesar sa actionez pe mai multe planuri. Trebuia sa ajut la eliminarea acestui blocaj mental prin prezentarea unor rezultate relevante, dar si sa arat ca fiecare individ este capabil sa produca o schimbare daca si-o doreste cu adevarat. Am cautat acel lucru care ar putea influenta fie direct, fie indirect viata fiecarui roman. Dupa o analiza atenta m-am oprit asupra traficului. Nici macar nu trebuie sa fi mers vreodata cu masina pentru ca traficul sa te afecteze. Este de ajuns sa ne gandim la acel pacient la care salvarea nu poate sa ajunga in timp util din cauza soferilor care ignora semnalele de avertizare ale acesteia. Data fiind complexitatea problemei, am ales sa construiesc solutia reunind mai multe elemente.
    Prima componenta vizeaza problemele de semnalizare rutiera, cum ar fi trecerile pentru pietoni semnalizate dintr-un singur sens si indicatoarele avariate sau care lipsesc. In afara de beneficiul direct, adica sporirea sigurantei rutiere prin rezolvarea situatiilor semnalate, imi doresc ca autoritatile sa isi imbunatateasca modul de lucru in astfel de cazuri (autosesizare, remediere rapida s.a.). Totodata, vreau sa atrag atentia asupra importantei implicarii fiecarui cetatean pentru conservarea bunurilor publice.
    Cea de-a doua componenta are ca scop corectarea comportamentului participantilor la trafic. Pentru inceput am identificat zone din Bucuresti in care se produc periodic abateri si am trimis informatiile aferente catre organele competente. Nu este vorba doar despre incalcarea regulilor de circulatie, ci si despre atitudinea care duce aici, traficul putand fi un bun indicator al gradului de civilizatie al societatii noastre. Cred ca schimband mentalitatea unui sofer (prin educatie sau chiar prin amenzi acolo unde este necesar) ii poti schimba pe cei din jurul sau, adica pe membrii familiei sale, pe prietenii sai, dar si pe colegii de munca. Astfel, asemenea unei epidemii, schimbarea poate atinge intreaga populatie.
    Am prezentat la adresa http://www.victoradir.ro atat situatiile constatate in cadrul acestui demers (aproape 200), cat si o parte din rezultatele obtinute. Am transmis aceste cazuri catre autoritati (Brigada Rutiera Bucuresti, Administratia Strazilor, CNADNR s.a.) prin intermediul a peste 30 de sesizari si am constatat imbunatatiri in 41% dintre problemele introduse pe site pana la data de 06.06.2013. Situatiile nerezolvate au fost verificate periodic, fiind readuse in atentie.
    Abordarea aleasa functioneaza, asa ca acum a venit momentul extinderii (inclusiv adaugarea de noi componente), insa pentru ca acest lucru sa fie posibil sunt necesare resurse aditionale.
    Romania este asa cum alegem noi sa fie. Imi doresc ca aceasta idee sa patrunda in sufletul tuturor romanilor si m-ar bucura sa o crestem impreuna.

  5. Inițiativa România Magică este un demers fondat în 2013, ce promovează locurile magice din România.

    Obiectivul “România Magică” este de a susține promovarea frumusețiilor naturale din România, și a peisajelor pe care România le oferă.

    Cum le promovează?
    Simplu. Fiecare călător fotografiază locuri magice din România, le postează folosind #romaniamagica pe Instagram. Folosind Internetul mobil, fotografia este distribuită exact din locul magic în care a fost făcută 🙂

    Proiectul a strâns deja peste 4000 de poze cu eticheta #romaniamagica și mai mult de 1000 de fani ai proiectului, de pe 15 martie 2013 când a luat naștere. Proiectul nostru a fost nominalizat la Webstock 2013 categoria Instagram, si am castigat premiul oferit de Vodafone in campania “Romanii au initiativa” – sectiunea Webstock

    Noi credem că România noastră este o țară magică. Folosiți tag-ul #romaniamagica pe Instagram și ajutați-ne să o dovedim!

    De ce avem nevoie de CrestemIdei.ro ?

    In mediul online:
    Dorim sa realizam un website, unde vor fi alese locuri magice din Romania, cu ajutorul comunitatii de pe Instagram. Acest website o sa fie in romana si engleza, promovand astfel Romania si peste hotare, un lucru esential de care sigur avem nevoie 🙂 Strainii trebuie sa vada ca si in Romania exista peisaje magice, castele si cetati cu printi si printese, un taram de poveste.

    In acest website o sa fie inclus si un shop unde se vor vinde exclusiv produse handmade care sa ilustreze indemanarea romanilor 🙂

    In mediul offline:
    Dorim realizarea unei expozitii cu fotografiile alese de pe #romaniamagica, pentru inceput in: Piata Mare – Sibiu, Piata Sfatului – Brasov, Piata Unirii – Cluj-Napoca. Aceasta expozitie ne-am dori sa fie cu vanzare, iar banii stransi sa fi donati in totalitate, centrelor de copii din Sibiu, Brasov si Cluj-Napoca.

    La sfarsitul acestor expozitii, dorim realizarea unui album unicat, cu fotografii ale locurilor magice din Romania, prezente la expozitii. Acest album speram sa poate fi tiparit in 600 de exemplare si vandut in librariile din aceste 3 orase.

    De ce am ales aceste 3 orase ? Simplu. Consideram ca orasele din Transilvania sunt pline de istorie si sunt vizitate anual de mii de turisti. Acest lucru ar consolida imaginea noastra, o Romanie Magica plina de poveste.

    Toate cele bune,
    Denis & Mariana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close