antreprenori romania

Dacă încerci să pornești o afacere în România, ai mai multe greutăți acum decât în urmă cu doi-trei ani:

88% dintre antreprenorii români consideră că accesul la finanţare este dificil sau foarte dificil.
În acelaşi timp, aproape jumătate dintre antreprenori (48%) spun că accesul la finanţare s-a deteriorat în 2013 comparativ cu anul anterior, iar 27% nu văd niciun progres – conform studiului EY – Antreprenorii vorbesc: Barometrul antreprenoriatului românesc 2013.

În ciuda dificultăţii de a găsi finanţare, antreprenorii nu consideră obţinerea de fonduri ca fiind cel mai mare obstacol în crearea şi dezvoltarea unei firme în România.
Incertitudinea mediului fiscal, birocraţia şi nivelul taxelor sunt considerate cele mai mari obstacole (cu 43% din răspunsuri), iar 87% dintre respondenţi au afirmat că nu sunt vizibile progrese în ultimul an: 72% consideră că mediul de reglementare şi impozitare s-a deteriorat în 2013, comparativ cu anul precedent, iar 15% nu văd nicio schimbare.

Majoritatea antreprenorilor români (94%) cred că asigurarea stabilităţii sistemului de reglementare şi fiscalizare şi simplificarea legilor (91%) sunt cele mai importante două priorităţi fiscale pentru dezvoltarea antreprenoriatului în România, chiar înaintea reducerii nivelului taxelor şi impozitelor.

Cultură antreprenorială: Societatea românească nu susţine spiritul întreprinzător

Percepţiile antreprenorilor în privinţa mentalităţilor româneşti asociate antreprenoriatului sunt de asemenea negative: 59% dintre aceştia consideră că societatea românească nu sprijină spiritul întreprinzător, faţă de 43% dintre antreprenorii din Uniunea Europeană şi 29% dintre respondenţii ţărilor G20.

Din punctul de vedere al percepţiei pozitive faţă de antreprenori, România ocupă locul 18 din 21 de ţări analizate în Barometrul antreprenoriatului (ediţia românească şi ediţia G20), cu doar 35% dintre răspunsuri.

antreprenori romania

Întrebaţi dacă văd progrese în modul în care românii valorizează antreprenoriatul, răspunsurile sunt destul de echilibrate: 26% afirmă că percepţia s-a deteriorat în anul 2013, iar 35% cred că s-a îmbunătăţit, în timp ce restul nu văd nicio schimbare.

Este de remarcat, însă, asimetria de percepţie între antreprenorii sub 40 de ani şi cei peste 40 de ani: pentru aproape jumătate dintre antreprenorii tineri (46%), percepţia faţă de antreprenori s-a îmbunătăţit în ultimul an, în timp ce antreprenorii maturi consideră în procentul cel mai mare că această percepţie s-a deteriorat (34%), ceea ce se poate traduce printr-o disponibilitate mai mare a tinerilor de a deveni antreprenori, pe măsură ce percepţia faţă de această opţiune de carieră se îmbunătăţeşte la generaţiile noi.
Studiul în întregime, aici.

2 Comments

  1. Dusman…nu este…dar nici nu pune nimeni pret la concurenta cu o corporatie. Toata lumea cand are de ales se indreapta spre un brand, iar nisele se gasesc din ce in ce mai greu…

  2. Antreprenorii, în rândul cărora mă număr, se vor “bucura” în continuare de această percepţie. Până când societatea nu va remarca, pe bună dreptate, că este recompensată pentru ceea ce îi oferă antreprenorului. Sună straniu, nu-i aşa? Practicarea unor salarii decente şi a unor preţuri corecte, respectul pentru comunitate, parteneri/furnizori şi clienţi (în ordinea asta), o ofertă de produse şi servicii cu valoare percepută, ar fi un bun început. Asta presupune că el, antreprenorul, înţelege să se gestioneze corect pe sine şi, începând de acolo, să gestioneze corect toate relaţiile în care se implică.
    De fapt “cumpărăm” oamenii, serviciile şi produsele care ne inspiră încredere. Este misiunea antreprenorului să sădească această încredere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close