Innovation Labs

Revoluția economică a tinerilor.
În anii ’60 ai secolului trecut, cei patru Beatles (spaima generației conservatoare, din cauza frizurilor excentrice și a costumelor deloc clasice) reușeau să echilibreze bugetul Marii Britanii, aflat încă în suferință după război, și să întărească economia insulei datorită vânzărilor masive ale discurilor lor peste graniță.

Vreo 20 de ani mai târziu, alți tineri, precum Bill Gates sau Steve Jobs, inițiau cea mai amplă transformare în comunicații, media, știință și economie prin crearea primelor computere/sisteme de operare accesibile și profanilor, nu numai savanților în halate albe.  (Când Gates a spus că vor veni vremurile când pe fiecare birou va exista un computer, mulți s-au stricat de râs.)

Soliditatea economică a unei națiuni nu mai vine neapărat din producția de oțel și cărbune pe cap de locuitor (așa cum visau comuniștii – fantome istorice astăzi), ci și din inovația în domeniul IT &C.

În ultimii ani, cancelarul Germaniei își face timp în fiecare lună pentru vizite de încurajare și sprijin la startup-urile tehnologice ale studenților berlinezi.

Sâmbătă nu am zărit picior de reprezentant al guvernului român la Biblioteca Centrală a Universității Politehnice București, dar am văzut vreo 150 de tineri entuziaști și plini de energie (știu, sună demonetizat, dar acesta este adevărul) veniți să încerce înființarea propriilor startup-uri, plus o seamă de profesori, investitori în căutare de viitori milionari tech, cu toții adunați la a doua ediție a Hackathon-ului Innovation Labs.

Innovation Labs

Innovation Labs 2.o, powered by Orange și Microsoft, a început cu prezentarea publică și alertă a 50 de proiecte de aplicații web și mobile ale studenților. Un minut pentru prezentare, două minute pentru a răspunde la întrebările juriului.
Atmosferă clasică de pitch: aplauze ale susținătorilor, voci tremurate sau mai ferme, ăăăăă-ul de început al celor ceva mai emotivi, râsete.

Chiar dacă unele dintre proiecte erau pastișe ale aplicațiilor deja cunoscute, au existat cel puțin alte 10-12 originale care au sunat foarte interesant pentru potențialii investitori și sponsori.

Innovation Labs (54)
Julien Ducarroz (Chief Commercial Officer Orange) a fost foarte interesat de câteva aplicații ale studenților bucureșteni.

După prezentarea publică în aulă,  aplicanții au mai scăpat de emoții și și-au improvizat „standuri” de prezentare în holul Bibliotecii, prin care încercau să atragă voturile publicului.

Innovation Labs (50)Innovation Labs

Decizia combinată a juriului și publicului au trimis mai departe în Hackathon 30 de proiecte dintre cele 50.
Au urmat imediat 24 de ore în care proiectele alese au fost dezvoltate ca prototipuri și apoi prezentarea în fața juriului*.

În fine, după vreo 30 de ore, au fost alese ca finaliste 16 proiecte:

  1. TrafficVoice, app that offers realtime access to the huge information exchange delivered trough CB radios by professional drivers
  2. Candy Crushers, an Android App which helps people manage medical treatments
  3. Coffee Coders, web and mobile app for facilitating real estate transactions
  4. CookBuddy, a mobile app that helps you cook by diving the recipe in simple steps and interacting with users using voice commands
  5. eHonk, app that alerts you when you parked in a wrong place
  6. GetITDone, Microsoft Surface App for musicians and people that are passionate about music
  7. MooseBlasters, mobile app that measures your alcohol level
  8. Nivalis, app that helps identify customer behaviour through shopping patterns and location activity
  9. Openmind, retail analytics platform
  10. TeamFeature, API that can be easily integrated in websites and it’s used for scheduling
  11. Thot, social app in which people can show their availability to carry packages from one city to another
  12. UpRise, app that provides social interaction over fulfilling commitments
  13. WebSeers, app that uses social media and videogames to determine trends
  14. JS Rescue, team that builds an error reporting system for javascript errors
  15. Cageware, team that builds a cross-platform application that helps farmers sell their grain production to any granary they like, at the desired price
  16. Cakebreak: photo sharing app that allows you to pick the right pictures and friends to share them with directly from your smartphone

Pașii următori pentru cele 16 echipe finaliste ale Innovation Labs: 

TechTalks (4 martie – 15 mai): discuții de aproximativ 2 ore cu antreprenori de top şi lideri din industrie despre diferitele aspecte ale propriului business
Mentoring Sessions (4 martie – 23 mai): sesiuni de îndrumare cu profesionişti din zona de tehnologie şi cu antreprenori
Boost Day (7 – 11 aprilie): etapa în care toate echipele prezintă produsul în faţa juriului si a mentorilor pentru a primi feedback şi a evidenția progresul făcut
Demo Day (19 – 23 mai): prezentarea produselor dezvoltate de-a lungul programului în faţa unor investitori, jurnalişti, antreprenori şi lideri din industrie.

Important:
În weekend-ul următor (8 și 9 martie) Orange și Microsoft vor aduce Innovation Labs și la Cluj, după același model de desfășurare, iar tinerii interesati se pot inscrie, până joi, aici

E greu de spus în acest stadiu de început câte dintre proiectele selectate vor avea succes pe piață.
Dincolo de asta, hackathon-ul Innovation Labs are un rezultat imediat: absolvenții de facultate nu vor mai fi doar niște simpli „teoreticieni” care au digerat în sesiune o mulțime de cursuri tipărite, ci vor pleca pe drumul profesional cu un antrenament practic al realității.

Și o galerie foto de la eveniment:

*Juriul Innovation Labs: Todi Pruteanu (Business Strategy Manager Microsoft România), Julien Ducarroz (Chief Commercial Officer Orange), Crina Ţenovici (Head of Data and B2B Communication Orange), Raluca Georgescu (Co-Organizer E-Commerce Awards Gala GPeC), Teodor Ceauşu (Country Manager IXIA România), Andrei Pitiş (angel investor şi profesor asociat în cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti), Răzvan Rughiniş (Profesor Universitatea Politehnică Bucureşti), Ioana Petrescu (Profesor Asociat University of Maryland), Cristi Badea (Co-Fondator Mavenhut) şi Lucian Grămescu (Operations Manager Junior Achievement România).

2 Comments

  1. TrafficVoice – aplicația “Colegu'” din Play Store sau App Store.

    Candy Crushers – din ce am înțeles e un reminder pentru medicamente.

    Coffee Coders – există site-uri de imobiliare cu duiumul. Nu aduce nimic nou. Căutarea vizuală de care vorbesc (prin Google Maps presupun), e utilă (teoretic) doar ca fine tunning.

    Cook Buddy – Windows 7 e în stare să îmi citească de pe ecran. Dacă nu mă înșel, și Siri poate să citească o rețetă.

    eHonk – bunul simț și cunoștințele codului rutier ar trebui să îți spună că nu parchezi unde trebuie.

    MooseBlasters – adică un etilotest? Pe care-l poți cumpăra și de pe emag?

    Nivalis – customer behaviour și shopping pattern analysis nu ar trebui să fie disponibile pentru magazinul de unde cumperi? De ce aș instala eu, clientul, o aplicație ce nu-mi aduce nici un beneficiu?

    TeamFeature – scheduling for what?

    Thot – pachetele de obicei se trimit de la părinți către copii.
    1. Mulți părinți ce trăiesc în mediul rural nu sunt atât de conectați la mediul online astfel încât să folosească o astfel de aplicație.
    2. În baza a ce pot să am încredere într-o persoană pe care n-am văzut-o niciodată?

    UpRise – pentru că e nevoie de o aplicație care să te facă să îți respecți promisiunile.

    Cageware – ideea în sine e bună (seamănă cu usupply.me) dar e adresată greșit (fermieri, nu țărani, din câte a spus cel care a ținut pitchul).

    Cakebreak – pentru că o aplicație știe mai bine decât mine ce poze vreau să distribui și cui.

    Cam atât. Îmi pare rău că n-a mers mai departe ideea de customer care pentru imm-uri care chiar ar fi fost utilă în dezvoltarea unor companii.
    În mare parte, ideile prezente au fost “inspirate” după proiecte deja existente. Alea care nu au fost au încercat să complice inutil niște lucruri simple.

  2. Inca de la prima fraza e evident ca nu ai inteles aplicatiile prezentate.

    Ai sppus:TrafficVoice – aplicația “Colegu’” din Play Store sau App Store.

    Colegu e o aplicatie generica (ce pare copiata dupa Waze) iar TrafficVoice e intr-o liga noua de aplicatii mobile

    Colegu – ofera acces la notificari pe harta de la alti useri (care poate dau sau nu feedback)
    TrafficVoice – ofera acces la stream audio de la soferi profesionisti care dau feedback constant… nu de la alti useri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close