lg pocket photoE sosit timpul să spuneți ce aveți pe suflet, liber și sincer 🙂

Miercurea viitoare, pe 28 mai, voi susține un workshop cu oficiali ai unor magazine online românești găzduit de GPeC Summit.
Tema: Utilizarea eficientelor instrumente Social Media pentru creșterea vânzărilor.
Nu voi veni (numai) cu exemple de afară (unde e altă piață și sunt resurse mult mai generoase), exemple obișnuite la reuniunile de acest gen.

Voi căuta să dau exemple autohtone, de pildă decizia eMAG de a-și construi un studio foto in house, astfel încât produsele să fie prezentate pe site în imagini clare și sugestive la 360 de grade.

Concurs
Am nevoie de o mână de ajutor. E simplu.

Lăsați un comentariu la acest post în care să povestiți ce v-a plăcut/ce nu v-a plăcut  la magazinelor online românești atunci când ați cumpărat online.
–  Ați găsit pe site informații complete și relevante despre produsele dorite?
–  Cum v-ați descurcat pe site-urile magazinelor online. Sunt organizate logic?
–  Cum au fost serviciile magazinelor online, înainte și după ce ați dat comanda?
–  Ce lipsește magazinelor online românești?

În fine, aduceți-vă aminte ce întâmplări plăcute sau neplăcute ați avut când ați cumpărat ultima oară din magazinele online.
Vă rog, Nu nominalizați, Nu dați exemple de magazine online (nu vreau să mă trezesc cu postaci ai concurenței aici), spuneți doar ce v-a plăcut și ce nu.

Dintre comentariile primite, le voi selecta pe cele mai concludente și relevante (în niciun caz nu voi lua în considerare comentarii de genul „Nu-mi place că prețurile la noi sunt mai mari decât în SUA”).
Dintre comentariile selectate, voi trage la sorți un câștigător care va primi un premiu.

Premiul
Este o imprimantă foto de buzunar, LG Pocket Photo, performantă, care scoate rapid, pe hârtie, pozele din telefon.

Termen
Puteți trimite comentariile (acestea rămân în moderare, nu sunt afișate imediat) până marti, 27 mai, ora 12.00.
Voi anunța câștigătorul până cel mai târziu 3 iunie.

Deci, ce v-a plăcut/ce nu v-a plăcut  la magazinelor online românești atunci când ați cumpărat online?

16 Comments

  1. Cumpar rar online. Dar si atunci cand o fac, ma duc direct in strainatate sau pe site-urile care imi sunt recomandate. Si evit total hainele, pentru ca am avut numai probleme cu ele (exceptie strainatatea). Sa iti spun ce nu mi-a placut la magazinele online romanesti:

    – nu au afisate clar conditiile de livrare si retur
    – nu au mai multe optiuni de plata
    – nu au afisat un ghid al marimilor pentru haine
    – au ramas la stilul ala cu o poza cu bluza din catalogul oficial si gata, nimic personalizat
    – nu au un partener de incredere pentru plata online si nu afiseaza clar instructiunile necesare
    – au incontinuu promotii (care in general nu inseamna decat cresterea pretului inainte si scaderea la cifra normala)
    – daca ai acceptat un newsletter, primesti cam 5 pe zi (si butonul de dezabonare nu exista)
    – trebuie sa iti faci cont neaparat ca sa cumperi (si nici macar nu te poti loga cu Facebook)

    De bine? Sedintele foto cu hainele, propuneri de tinute, solutii de configuratii complete de pc, chat online unde chiar se raspunde, design responsive, posibilitatea de a-ti alege curierul cu care sa ti se aduca produsele, mail de feedback dupa achizitie etc.

  2. Pe de parte cea mai buna experienta am avut-o cu (X).

    Sunt IT-ist, stiu (stiam mai bine zis) destul de bine ce vreau cand imi cumpar ceva si am vrut sa imi cumpar un laptop.

    Bineinteles ca am cautat pe (Y) prima data (mai ales ca am si cupon de afiliere), dar am zis sa arunc o privire pe (X).

    Cautand pe site, a aparut in dreapta jos Live Chat daca ma poate ajuta cu ceva. Vroiam sa imi iau Laptop cu HDD si sa mi-l schimb cu SSD pentru viteza, si am intrebat daca imi recomanda un laptop. Mi-a dat imediat 2 link-uri cu laptopuri care aveau 2 sloturi de HDD/SSD (deci nu trebuia sa schimb, ci doar sa adaug) si link catre un SSD bun si ieftin. I-am intrebat cum se monteaza, daca pierd garantia, au zis ca il monteaza ei pentru 29 de lei.
    Au avut pe cineva de la suport foarte bine pregatit (discutia a fost mai lunga si tot timpul mi-a dat alternative, nu au incercat hard-sell).
    (Comentariu editat, pentru ca am pus drept conditie sa NU nominalizam magazine online, ci doar sa descriem experienta de cumparare). Multumesc.

    Am comandat de la ei (desi gasisem la emag cu 1 milion mai ieftin acelasi model dupa toat discutia cu pcgarage, dar nu stiam daca imi monteaza SSD-ul si nici nu aveam unde sa intreb). Totul a decurs conform celor spuse. Comunicare constanta la fiecare actualizare de comanda, inclusiv cu montantul HDD-ului.

  3. Valentin Vizuroiu

    – Ați găsit pe site informații complete și relevante despre produsele dorite?

    Am găsit informații comple și relevante, dar uneori doar în limba engleză, ca detalii ale produselor.

    – Cum v-ați descurcat pe site-urile magazinelor online. Sunt organizate logic?
    M-am descurcat destul de bine, dar uneori meniul este blocat de pop-upuri cu diverse oferte. și tind să devină enervante. În general sunt organizate logic dar ar putea “sublinia” sau evidentia meniul.

    – Cum au fost serviciile magazinelor online, înainte și după ce ați dat comanda?

    Se comunică destul de greoi cu clientul,atât în mailuri cât și la telefon, ar trebui să investescă toți la capitolul customer service

    – Ce lipsește magazinelor online românești?
    Instrumente muzicale de calitate, oameni cu voci blânde și calme la customer service, serviciul propriu de curierat.

  4. Comentariul meu e unul pozitiv. Ultima data am cumparat online o carte de bucate. Mi-a placut faptul ca au actionat exact ca in descrierea ce o aveau afisata: cartea am achizitionat-o cu 40% reducere fata de pretul din librarii, mi-a venit prin curier a doua zi, iar livrarea a fost gratuita. Cum sa nu bucataresti daca totul e asa simplu?

  5. Cred ca in ultimul an magazinele online au invatat destul de multe si unele chiar au reusit sa puna in aplicare feedback-ul din partea clientilor.
    Ce mi-a placut?
    – Tot mai multe site-uri au inceput sa implementeze plata cu cardu( cei care au produse cu un pret ridicat au plata chiar in rate prin diverse modalitati “Card Avantaj” fiind una din ele).
    -Pozele de produs si descrierea lor sunt din ce in ce mai clare si magazinele au inteles ca asta este un lucru important.
    -Multe magazine online au “chat” pe care poti cere informatii in timp real.
    -Tot mai multe magazine online de haine au tabel de masuri cu o acuratete din ce in ce mai mare, dar aici mai este de lucrat.

    Ce nu mi-a placut? Unde exista loc de mai bine?
    -Newsletter-ul este mult prea agresiv, iar de multe ori este aproape imposibil sa te dezabonezi.
    -Exista uneori neclaritati cu privire la politicile de retur, nu se specifica cine plateste curierul, magazinul online nu isi asuma ca produsul nu este pe gustul clientului, iar daca descrierea produsului nu este conforma cu ceea ce se expediaza, clientul nu trebuie sa plateasca nimic.
    -Termenul de livrare a sumelor catre client de obicei sunt destul de mari.
    -Exista magazine online care nu te lasa sa vizualizezi produsele fara sa te abonezi si sa iti faci cont, cred ca asa ei pierd clienti.
    -Stockurile nu sunt actualizate in timp real.

    Cam astea sunt schimbarile pe care le-am observat in domeniul asta, in ultimul an de zile.
    Mentionez faptul ca in jur de 60% din cumparaturile mele sunt online.

  6. 1. Am comanda in asteptare la magazinul E de luni, fara a avea posibilitatea sa aflu de ce. E vorba de produse cosmetice, ale unei firme care vinde pe situl lor, care are la randul ei site-magazin. Produsele mele apar pe stoc in ambele locuri, insa am aflat dupa cateva telefoane ca incurcatura e la furnizor si le voi primi abia marti. Daca nu dadeam telefon, nu imi comunica nimeni nimic.
    2. Am comandat cateva produse de cateva ori la magazinul A. Cu voucher sau fara, desi se specifica livrare in maxim 48 de ore, am primit produsele si in 3 zile. Binenteles ca iar nu am fost anuntat, a trebuit sa ma zbat eu cu telefoane. Iar la A nu prea raspunde nimeni la telefon, cel putin in primele 10 minute.
    3. Am comandat si la un magazin mai mic, F niste manusi. S-au comportat exemplar, a doua zi le aveam prin curier.
    4. Am comandat si de la C, desi nu as fi vrut, din cauza celor care si-au primit produsele deteriorate, dar s-au miscat repede si nu am avut probleme.
    5. Multe monitoare/televizoare au poza stoc a producatorului. Pe mine, de exemplu, ma intereseaza ce mufe are. Le recunosc mai bine si mai repede in poze, nu toti au poze cu ele. La fel, la monitoare, nu stiu intotdeauna daca au boxe sau nu. Unii spun asta (si as fi vrut sa apara in criteriile de cautare), altii nu.
    6. Tot legat de criteriile de cautare, ar fi util tipul panelului (IPS, TN, etc) la monitoare. La TV, frecventa reala a ecranului.
    7. Conditiile de retur nu sunt clare, la E primeste in orice conditie aproape, la A doar daca nu s-a umblat la produs. Nu se specifica ca daca ai cumparat pe firma, e posibil sa nu beneficiezi de aceleasi contitii de retur, banii vor fi virati in cont, etc.
    8. Daca iei pe voucher si faci retur la marfa iar e cu cantec, la A iti baga contravaloarea in cont, la E e altfel.

  7. Ce mi-a placut:
    Timpul mic de livrare;

    Livrarea gratuita (unele magazine au un pret putin mai mare, dar ofera livrare gratuita, astfel scapandu-te de “calcule”;

    Produsele prezente pe site sunt si pe stoc (mai rar, dar magazinele mari respecta aceasta “regula”);

    Sistemul de plata ramburs;

    Ce nu mi-a placut:
    Lipsa unui blog oficial al magazinul, unde sa fie scrise review-uri REALE ale produselor, in care sa se prezinte MACAR plusurile, minusurile sau lipsurile reusind sa le deducem singuri;

    Imposibilitatea de a selecta la abonarea la newsletter doar categoriile de produse care te intereseaza;

    Necesitatea crearii unui cont pentru a putea comanda online;

    Calitatea slaba a imaginilor de prezentare;

  8. Sunt un promotor al tehnologiei, cumpar online, platesc cu cardul, platesc facturi online cat pot de mult, de multe ori nu am cash in portofel pentru tigari pentru ca uit sa scot, acum sa va spun ce da si ce nu 🙂

    Pozitive:

    In primul rand ca sunt multi si concurenta ii forteaza sa ofere servicii din ce in ce mai bune si preturi corecte.

    Prefer magazinele mari care nu comenteaza la retururi, am luat produse care nu mi se potriveau si le-am returnat fara probleme, in concluzie cand cumpar ceva scump iau de la aia mari(chiar daca platesc cu 5-7% mai mult) pentru ca pot sa-l schimb daca nu este OK, la cei mici am intampinat probleme, intarzieri, refuzuri etc.

    Negative:

    Majoritatea au vanzatori care sunt mai putin pregatiti decat cumparatorii, in foarte rare ocazii am avut placerea sa aflu ceva ce nu stiam despre un produs sau sa imi vanda consultativ un produs si nu sa incerce sa-mi bage pe gat ceva la care aveau adaos mai mare sau mai multe pe stoc.

    Mai sunt multe dar cu siguranta se vor spune la workshop nu? 🙂

  9. Tragedia majoritatii magazinelor online din .ro este ca cei ce le dezvolta (sa spunem agentiile) se uita prea mult in gura clientilor lor (patronii de actual/viitor site, pt ca rareori sunt directorii de departament marketing online). Iar acestia inca au sindromul Ceausescu, le stiu ei pe toate.
    Cum spunea Henry Ford “daca i-as fi intrebat pe clientii mei ce-si doresc mi-ar fi raspuns un cal mai iute”

  10. As dori sa adaug o completare la comentariile de mai sus: daca ai vreodata nevoie de un produs de nisa (si ma refer aici in general la IT&C), sunt peste 80% sanse sa nu il poti comanda din Romania.

    Scenariu: vrei sa cumperi un produs spre exemplu. Iti faci temele, citesti review-uri, compari si in cele din urma gasesti ceva care nu este foarte comun. Incepi sa il cauti pe Romania. In functie de tipul produsul s-ar putea sa nu il gasesti pur si simplu.

    Daca totusi il gasesti, incepi sa suni sa verifici stocul, deoarece (cum s-a spus si mai sus) mai nimeni nu actualizeaza pe site si majoritatea NU raspund la mail-uri (?!?). Rezultatul convorbirii telefonice este de obicei acelasi: “Nu avem pe stoc. Nu stim cand va mai aduce furnizorul. Reveniti peste cateva saptamani/ luni”.

    – Sa revin eu? Este interesul lor sa faca profit, nu? Ca sigur fac profit la ce preturi astronomice sunt.
    – Saptamani sau luni? Termen demn de secolul XIX.
    – Nimeni nu mi-a dat un raspuns inteligibil la intrebarea “De ce il mai tineti pe site”?

    Concluzie: nu exista deloc valoare adaugata (si nici respect din punctul meu de vedere). Niste semidocti care se complac in mediocritate si care ar face orice sa nu munceasca putin mai mult (parere pur subiectiva). Daca cineva s-ar agita macar sa faca rost de un produs, data viitoare as cumpara de la el, chiar daca poate ar avea preturi mai mari decat concurenta.

    Exemple cu ce nu am reusit sa cumpar si mi-am luat prin Amazon UK, colegi plecati prin US, comenzi prin Germania etc. sau prin site-urile locale de licitatii/ forum-uri:
    – Hub USB 3.0 10 porturi
    – Monitor 7 inch USB
    – Lampa cu 28 LED-uri USB
    – HDD 4 TB (la 2 luni dupa lansarea oficiala – inca nu se aduceau in RO)
    – Dispozitiv NAS Addonics
    – Sursa Silverstone
    – Memorii DDR2 MacBook Pro
    – Adaptor controller Xbox pentru PC
    – Adaptoare Thundebolt
    – Handsfree si baterii pentru telefoane mai vechi de 4 ani
    – Piese de schimb pentru tastura Razer Lycosa

  11. In general studiez piata cand caut ceva anume pe net si nu cumpar de pe orice site dubios cu vreo firma fantoma.

    Imi place ca nu am avut probleme nici cu plata cu cardul, nici cu livrarile. O singura data a fost cazul sa nu mi se potriveasca o marime la incaltaminte, insa am rezolvat totul printr-un retur si rambursare fara probleme.

    Apreciez faptul ca de unde cumpar in general, cel putin pe partea de IT, gasesc o comunitate in spatele magazinului (blog/forum) unde gasesc review-uri, pareri etc.

    Partea proasta ar fi ca multe magazine online inca nu sunt complet atente in ce priveste descrierea si specificatiile produselor, uneori am intalnit chiar si lipsa pozelor de prezentare.

    Un alt minus ar fi lipsa filtrelor “avansate”, sa zic asa. Din nou, acest lucru il intalnesc la unele magazine IT. Daca caut un laptop as vrea sa am posibilitatea sa aleg seria si modelul placii video, nu sa caut ceea ce ma intereseaza printre zeci de pagini.

  12. DOs:
    – suport online pentru chat (în cursul programului de lucru) la care să ai cu cine discuta să te lămurească dacă lipsesc ceva info de pe site (deci nu doar PR);
    – stoc în timp real dacă se acceptă plata online, altfel e fiasco.
    – sistem avansat de filtrare al produselor pentru fiecare categorie, particularizat în detaliu.
    – email de revenire, eventual cu discount, dacă ai băgat ceva în coș și nu ai finalizat comanda (evident când ești logat în cont)
    – preferabil email sau măcar SMS când e preluat coletul tău de către curier și data estimată a livrării;
    – să ai acces electronic la certificat de garanție și factură. (direct din cont)
    – să aibă politică de retur produse.

    DON’Ts:
    – program schimbat de sărbători, nesemnalizat corespunzător pe site și care acceptă plata online. Am comandat ceva între Crăciun și Revelion, am plătit online și în mailul automat am constatat că livrarea va avea loc după 4-5 zile pe motiv că firma își luase liber …
    – raspuns la emailuri cu solicitare de clarificări mai mult de 2 zile lucrătoare.
    – să nu te spameze cu oferte, chiar dacă ai dat de nenumărate ori dezabonare de la email.
    – dacă totuși s-a dovedit că a fost o eroare în sistem la ei și nu pot onora comanda dar tu ai deja banii blocați pe card, să solicite cu celeritate procesatorului să-i deblocheze; să nu aștepți ca românul 14 zile degeaba după banii tăi, pe greșeala lor.

    Eu simt că magazinelor de la noi le lipsește interacțiunea pe canalele social media, interacțiunea cu utilizatorul, cu problemele ridicate de acesta. Un fel de AirFrance/KLM pe twitter.

  13. O sa iti povestesc experienta mea pe care am avut-o de curand cu magazinele online de mobila. Cateva constantari:

    – foarte multe nu afiseaza pretul produselor
    – foarte multe nu scriu din ce material sunt fabricate produsele
    – nu sunt afisate dimensiunile produselor
    – nu specifica detalii privind montajul
    – nu specifica detalii privind transportul.

    Pur si simplu multe magazine online de mobila nu stiu sa isi vanda produsele. NU este de mirare ca oamenii sunt nevoiti sa se duca in magazinele fizice sa isi caute mobila…

  14. Am sa incep cu ce nu-mi place la magazinele online romanesti, fara sa dau nume:
    -produse mai scumpe ca “afara”;
    -produse de generatie mai veche la pret de generatie noua-in special la componente PC;
    -comanzi ceva si primesti altceva fara sa fi intrebat daca vrei sa schimbi produsul;
    -lipsa grijii pentru corectitudinea preturilor lucru care a dus la circuri cu opc(sau practicile de advertising de 3 lei in care pretul scazut pentru un produs este afisat “din greseala” pentru a atrage lume pe site);
    -spamul;
    -lipsa(in unele cazuri) de viziune asupra cum ar trebui sa fie trat un client;
    -black friday cand nu e black friday cu produse la care cu o zi inainte le-a fost marit pretul ca apoi sa fie scazut si numit reducere;
    -servere de cacao care crapa de black friday.

    ce imi place:
    -timp de livrare scazut;
    -posibilitate de plata ramburs-daca nu am card;
    -serviciul clienti in limba romana

  15. – informatiile sunt disponibile in functie de magazin. unii au o interfata mai greoaie totusi decat altii
    – ce as fi vrut aici este un link catre pagina producatorului pt toate produsele. acesta in mod sigur are mai multe info disponibile. plus ca mie imi place sa citesc si info direct de la sursa, fara sa stau sa mai caut singur care e acea pagina.

    – ce as vrea mai mult din partea magazinelor e o interactiune mai buna cu cumparatorul: pentru info extra despre produs, pentru o mai buna comunicare a timpului si orelor de livrare produs, etc. de obicei aici totul este cumva automatizat si nu lasa prea multe portite cumparatorului de a influenta sistemul.

  16. Rezultat: Au fost 15 raspunsuri valide.
    Am folosit random.org si a iesit castigator nr.4. Adica Pamela Ignat.
    Multumesc pentru timpul vostru, raspunsurile au fost foarte utile in workshop-ul cu magazinele online.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close