wooga berlin

În săptămâna petrecută la Berlin anul trecut, am observat cu mare interes relația dintre germani și propriile automobile.

Pe de o parte, a fost spectacolul aglomerației de seară de pe autostrăzile cu trei sau patru benzi pe sens, când oamenii pleacă de la serviciu spre case.
De cealaltă parte, m-a intrigat pofta tinerei generații de a renunța la a avea propria mașină și de a folosi altfel banii economisiți.
Funcționarul de la Ministerul German de Externe care ne-a avut în grijă circula cu bicicleta și transportul în comun, pentru a-și permite să locuiască în zona de lux  Tiergarten.
Programatorii de la producătorul de jocuri Wooga veneau la birou pe biciclete și foloseau miile de euro economisite cu parcarea pentru diverse cursuri, de la cele de yoga la cele de dezvoltare personală.

wooga berlin

Câțiva studenți de la Universitatea Tehnică din Berlin ne-au prezentat o aplicație mobilă de închiriat mașini la care lucrau: căuți pe smartphone cea mai apropiată mașină disponibilă, plătești, primești un cod de deblocare, îți faci treaba, încui mașina tot de pe telefon și pleci.
Mi s-a părut că aplicația vine dintr-un viitor mult prea îndepărtat, până când am citit scriptul interviului pe care cei doi fondatori ai Google l-au dat zilele trecute.

Google: Nu va mai fi nevoie să avem fiecare câte o mașină

În vreme ce Larry Page este CEO Google și se ocupă de veniturile și profitul companiei, Sergey Brin conduce misterioasele laboratoare de cercetare Google X, unde au fost creați Google Glass.
Filosofia Google X: să aplice un factor de multiplicare de 10x tehnologiilor actuale și să scoată produse și soluții care să sune a SF.

Primul proiect cu care a pornit Google X, acum patru ani, este automobilul care se conduce singur.
În recentul interviu, Sergey Brin spune că 30-50 la sută din suprafața orașelor este ocupată de locurile de parcare iar șoselele, știm, devin din ce în ce mai aglomerate.
Soluția ar fi automobilele self-driving (aflate în prototip și care ar urma să devină comerciale peste trei ani), care te vor lua și te vor transporta când vei dori.

Google-Prototype-

Nu va mai fi nevoie să avem fiecare mașină (one car per person) – spune Brin, lăsând să se înțeleagă că automobilele vor deveni bunuri publice, cel puțin în orașe:

I think the bigger changes can come to the community, the lifestyle, the land use. So much of our land in most cities, about 30 to 50-percent is parking, which is a tremendous waste. Also, the roads themselves, which are both congested and take a lot of space are just unpleasant. So with self-driving cars, you don’t really need much in the way of parking, because you don’t need one car per person.
They just come and get you when you need them. You can also make much more efficient road use, if you– and this is not something we’ve developed yet, but it’s certainly been simulated by many. They can form trains. They can go at high speed, perhaps much higher than our highway speeds here. Fundamentally, they can just make much more efficient use of the space and therefore, people’s time. So I think that can be really transformative.

E interesant de citit tot interviul, inclusiv partea despre viitorul pieței de muncă.
Îl găsești aici, transcris plus înregistrare video.

1 Comment

  1. “Mi s-a părut că aplicația vine dintr-un viitor mult prea îndepărtat, până când am citit scriptul interviului pe care cei doi fondatori ai Google l-au dat zilele trecute.”

    In Germania se foloseste destul de des serviciul asta. Exista doua companii ce il ofera, Drivenow (BMW + Sixt) si car2go (Smart).

    Zilnic intr-o parcare de 30 de masini vad cel putin 3-4 masini de la ei. Ai o aplicatie si un sticker special ce vine lipit pe permisul de conducere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close