Am organizat doar accidental evenimente de presă și acestea au fost dintre cele mai simple.
S-ar putea ca din necunoaștere să vorbesc așadar prostii, dar risc și propun o temă de meditație pentru PR.

xavier Miserachs

Speță:
Ieri am fost la două conferințe de presă, una dimineața, alta seara.
La fiecare am stat aproximativ o oră. Egal: 2 ore.
Am facut 4 drumuri, adică 2 drumuri dus-întors.
Fiecare drum locul evenimentului-birou și retur mi-a luat câte o oră. Egal: 4 ore.
Costul acestor deplasări cu taxiul – 4×17 lei (în medie). Egal: 68 de lei.
(Sigur, jurnalistul/bloggerul poate să vină la eveniment și cu  mijloace de transport în comun, dar RATB a fost devalizat în timp de diverse căpușe iar autobuzele, de pildă, sunt de vreo câteva luni arhipline și din ce în ce mai rare.
Iar dacă vii cu mașina proprie, în 90% din cazuri e o aventură să găsești un loc de parcare.)

Să recapitulăm: pentru 2 ore de prezentări de produse/acțiuni am cheltuit 4 ore pe  drum, 68 de lei pentru transport (nu e un capăt de țară, dar totuși suma asta reprezintă pentru mulți jurnaliști întreg salariul pe o zi sau chiar mai mult), plus ceva consum nervos.

Vara asta a fost prima în care traficul din București nu s-a diminuat, la fel de semnificativ ca în anii din urmă, în august, luna tradițională de concedii.
Este un semnal că se întâmplă ceva cu numărul de mașini și de șoferi din București.
Ieri a plouat și traficul, mai ales seara, a fost infernal. Vor veni zăpezile, zloata etc. Situația se va înrăutăți, clar.

Temă de meditație
Acum două săptămâni, nu am putut să ajung, din motive obiective, la Webstock.
N-am pierdut nimic (în afară, evident, de foarte folositorul și plăcutul networking): am urmărit prezentările de la birou, pe laptop, transmise live.
S-a văzut și auzit perfect, în afară de o sincopă scurtă de transmisie, la început, când lumea a dat buluc pe link.

Întrebări:

  • Oare există companii de PR și clienți suficient de deschiși la minte astfel încât să fie capabili să înlocuiască, din când în când, conferințele de presă clasice cu evenimente/prezentări/conversații virtuale via Internet?
  • Să găsească soluții tehnice, furnizori de bandă astfel încât din pdv tehnic varianta asta să funcționeze impecabil?
    Iar participanții să poată pune întrebări și să primească răspunsuri?
  • Să imagineze scenarii de desfășurare, astfel încât conferința web să nu fie stângace, insipidă și plictisitoare?
  • Pierd din venituri/fee-uri agențiile dacă mută în online o parte dintre evenimente de presă, să recunoaștem unele dintre ele plictisitoare și nereușite de altfel?
  • Vor acoperi jurnaliștii/bloggerii mai puțin eveniementul dacă nu mai bat drumul până la cafeneaua închiriată?

În privința deplasărilor dintr-un punct în altul al Bucureștiului nu trebuie să ne așteptăm la nimic bun.
Deci?

(Foto: Xavier Miserachs)

5 Comments

  1. Victor, ideea propusă de tine nu este rea, ci chiar constructivă, mai ales punând în functiune poate cel mai important liant al momentului – banul. Dar, la noi – a se înţelege un teritoriu extins, dar suficient de comercial pentru România – e fascinant că se poate şi atât. Cred că interesul publicului prezent la evenimente doar din faţa unui pc, ar fi o mare ratare a legăturilor umane ce se pot identifica doar în offline. Să ştii că pe online, webstock 2014 a avut suficiente probleme cu sunetul – s-a auzit muzica peste vorbitori, plus o joacă interminabilă la mixer, probabil în căutare de fundal muzical. Cât despre Bucureşti şi aglomeratie, e clar că omul investeşte tot mai puţin în plecările tradiţionale si aleargă după vreo cafenea deschisă.

  2. Victor,ai perfecta dreptate, timpul nostru este foarte pretios si ar fi foarte util/indicat sa putem participa la conferinte (chiar si sedinte as sugera) folosindu-ne de internet si tehnologie.
    Inca sunt multe conferinte care nu incep la ora fixa pt ca multi intarzie si timpul alocat se dubleaza astfel.
    Si da, ai subliniat corect, macar din cand in cand, caci este utila si socializarea.

  3. Pentru participarea online nu e neapărată nevoie de un flux video. Este suficient un Skype sau telefon clasic pentru partea audio, prezentările (slides / foto) se pot vizualiza via WebEx iar mapa de presă se primeşte frumos pe mail după ce ai participat online.

  4. Victor, am “participat” cu multa placere la un eveniment Braun in aceasta primavara, desfasurat offline la Berlin (parca) + online.
    Impecabil si foarte interesant. In plus, existenta unei vedete de top si a unei moderatoare-jurnalist impecabil a facut ca evenimentul sa fie reusit si aparent interactiv. Ocazional, chiar e o idee buna.

  5. Bun articolul Victor. Un exemplu bun de evenimente globale transmise live este Lenovo, chiar azi citeam informarea ca diseara o sa faca ceva lansari si au la liber transmisia prin youtube.
    Asta e genul de evenimente ideal pentru cei care nu doresc sa piscoteze o agenda si o cana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close