Pavilion Saint Gobain

Una dintre cele mai vechi companii din lume, Saint-Gobain, prezentă și în România, aniversează anul acesta 350 de ani de la înființare.
Are o istorie fascinantă care pornește în 1665, în Franța, de la o mică manufactură de oglinzi, și ajunge în zilele noastre, când Saint Gobain este un gigant mondial al tehnologiei materialelor de construcții întâlnite în mai toate clădirile emblematice contemporane.

Sărbătorirea celor trei secole și jumătate de existență atrage atenția nu numai prin pavilioane futuristice care vor călători prin lume, ci și prin proiecte online bazate pe realitate virtuală și gamification.
De pildă, în primăvară,  Saint-Gobain ne va invita să construim locuințe ale viitorului în jocul World 350 pentru tablete și smartphone.

Saint-Gobain
Clădirea Louis Vuitton Foundation. Arhitecții au putut crea forme excepționale datorită capacității Saint-Gobain de a produce sticlă la dimensiuni mari și în forme neobișnuite.

Cum a apărut Saint-Gobain

Nici nu se gândea regele Franței Ludovic al XIV-lea că mica manufactura de oglinzi, apărută din porunca sa în Franța, va deveni, trei secole și jumătate mai târziu, una dintre cele mai mari companii internaționale, prezentă în 64 de țări (inclusiv în România), cu 190.000 de angajați și cu o cifră de afaceri de 42 de miliarde de euro pe an.
Saint-Gobain pe numele ei, este totodată cea mai veche companie cotată la Bursa de la Paris și a urcat, de asemenea, în Top 100 mondial al celor mai inovatoare companii.

Cum a ajuns Saint-Gobain un gigant mondial

Povestea spune că la 1665 Ludovic al XIV-lea era iritat de supremația Veneției în fabricarea oglinzilor.
Ambițiosul Rege Soare plănuia construcția unui palat nemaivăzut ca frumusețe (Versailles-ul de mai târziu) din care oglinzile uriașe în care curtenii să-și aranjeze perucile pudrate nu puteau lipsi.
Ministrul de Finanțe Jean-Baptiste Colbert a venit cu ideea fabricării oglinzilor în Franța.
Ceea ce s-a întâmplat prin înființarea Manufacture Royale des Glaces, care avea să se transforme în decurs de 350 de ani în actualul grup Saint-Gobain.
A fost punctul de pornire  a câtorva revoluții în arhitectură, în construcții, în industria auto sau în cea de comunicații electronice, pe care Saint Gobain avea să le aducă omenirii în secolele care au urmat.

Datorită Manufacture Royale des Glaces, oglinzile și sticla de calitate, la început rezervate regelui, au devenit cu timpul la modă și din ce în ce mai accesibile. Sub directa supraveghere a lui Ludovic al XIV-lea, fabrica a ajuns câteva zeci de ani mai târziu la 1000 de angajați, ceea ce era un record la vremea respectivă.

Succesul a continuat, dovadă că în 1850 brandul Saint-Gobain începea extinderea mondială, prin înființarea primei fabrici în Germania.

În secolul 19, deja competiția în industria sticlei era intensă, astfel încât managerii Saint-Gobain  au atacat și domeniul chimicalelor. A fost o perioadă excelentă de dezvoltare: arhitecții realizau mari structuri urbane din fier și oțel îmbrăcate în sticlă (gări, pavilioane, piețe), cererea creștea, ca și cea a chimicalelor, care au ajuns să aducă jumătate din veniturile companiei.

În ultima sută de ani, Saint Gobain a devenit un maestru desăvârșit al sticlei sub toate înfățișările și utilizările sale, inclusiv ambalaje, optică sau fibră de sticlă pentru comunicații. Revoluția automobilului și arhitectura modernă, bazată pe linii drepte și uriașe suprafețe drepte, au fost de asemenea un impuls uriaș.

După al doilea război mondial, Saint-Gobain a devenit un gigant al materialelor de construcții, prin achiziții, fuziuni și dezvoltarea de noi tehnologii. Sticla a rămas un produs important în portofoliu, dar a fost completată de conducte (prin fuziunea cu Pont-a-Mousson) sau materiale high-tech (abrazive, ceramică și plastic prin achiziția Norton).
În 1996, a devenit un gigant mondial și în distribuția de materiale de construcții.

În ultimii ani, filosofia grupului este bazată pe conceptul de habitat durabil – concept care se concentrează pe reducerea impactului pe care clădirile îl au asupra mediului, pe eficiența energetică și pe confortul ocupanților.

Continuă să achiziționeze unele dintre cele mai inovatoare companii din industria materialelor de construcții, precum producătorul de ipsos și ghips-carton British Plaster Board (cumpărat în 2005) sau producătorul de mortare industriale Maxit, în 2007.

Saint-Gobain în România

Compania deține în România  12 unități de producție situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu Mare, Tulcea, Turda și Suceava în care lucrează 1100  de angajați. Producția cuprinde materiale abrazive, sticlă, rigips si ipsos, izolatii acustice si termice, mortare si adezivi, accesorii pentru industria de vapoare, uși și subansambluri din lemn masiv etc…

Festivități mondiale la aniversarea a 350 de ani de existență Saint-Gobain

O astfel de aniversare remarcabilă va fi sărbătorită de Saint-Gobain prin evenimente în câteva metropole ale lumii dar și prin proiecte digitale interesante, astfel încât audiența să fie mondială.

Cu o săptămână în urmă, Pierre-André de Chalendar, Preşedinte – Director General al Saint-Gobain, a inaugurat în Shanghai festivităţile de aniversare a celor 350 de ani, care vor cuprinde mai multe puncte de interes:

Pavilioane itinerante futuriste (le vedeți în fotografiile de mai jos), deschise publicului, vor prezenta capacitatea Grupului pentru inovaţie şi expertiza excepţională în materiale de construcţii.
Acestea vor face un turneu mondial şi vor oferi vizitatorilor o experienţă senzorială şi artistică unică:

  • La Shanghai (China) în ianuarie

Pavilion Saint Gobain

La São Paulo (Brazilia) în aprilie

Pavilion Saint Gobain

  • În Philadelphia (SUA) în iunie

Pavilion Saint Gobain_listen_-_ecouter_0

  •  În Paris (Franţa) în octombrie

(O galerie foto completă poți vedea aici.)

Începand de luna viitoare, suntem invitați să vizităm online o expoziţie virtuală în cinci limbi (franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană).
Vom avea acces la peste 700 de documente din arhiva Saint-Gobain pentru a-i explora sau redescoperi istoria printr-o serie de documente nepublicate până în momentul acesta. Expoziţia va permite vizitatorilor săi să exploreze o galerie de inovaţii ale habitatului, să descopere şase secţiuni organizate tematic (Transformarea materialelor; De la publicitate la marketing; Saint-Gobain în jurul lumii; Realizări importante, Spaţiul muncii; Guvernare corporativă şi Cultură).

Punctul maxim de atracție va fi reproducerea virtuală 3D a Manufacture des Glaces, cu lucrări din oglinzi specifice perioadei Revoluţiei Franceze.

O carte aniversară, conectată la expoziţia virtuală prin coduri QR şi tradusă în cinci limbi (franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană), va fi publicată de către Editura Albin Michel în primăvară. Această carte face o incursiune în trecutul și prezentul companiei şi va oferi o șansa de a afla mai multe despre Saint-Gobain într-o manieră originală.

Jocul video World 350 pentru smartphone-uri şi tablete va fi disponibil spre descărcare gratuită din primăvară. World 350 va permite jucătorilor să-şi testeze abilităţile digitale şi să-şi provoace prietenii şi familiile să intre într-o lume neobişnuită, unde se vor întâlni subtil cu Saint-Gobain. Sarcina lor va fi să construiască locuinţe pe planeta World 350.

Va fi și o zi aniversară sărbătorită de către toţi angajaţii Grupului la nivel mondial, pe 15 octombrie – semn al legăturilor puternice între toţi cei care lucrează la Saint-Gobain.

“Împărtășim bucuria acestei aniversări alături de colegii noștri din Grup și suntem mândri că facem parte dintr-o companie în care tradiția și inovația merg împreună. Grupul Saint-Gobain din România va organiza și la nivel local evenimente aniversare menite să puncteze sărbătorirea celor 350 de ani de existență pe piața mondială.” a declarat Constantin Hariton, Delegat General Adjunct al Grupului Saint-Gobain în România.

Mai multe informații actualizate găsim pe pagina de Facebook a Saint-Gobain și pe contul de Twitter @saintgobain.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close