Închide

Ce vrei să cauți?

Cum să vinzi online cu succes

laptopgarage
laptopgarage

Destui Social Media manageri merg la workshop-urile pe teme online și se întorc la fel cum au venit: adică nepricepuți și capabili doar de proiecte complicate cu rezultate nesigure, gen „facem un concurs pe site, îi punem să dea like la pagina de FB, apoi să se uite clipul nostru de pe Youtube, să dea like și acolo și apoi să lase un comentariu pe Twitter”. (Glumesc.)
Social Media în comerțul online are câteva imperative de bază, printre care unul foarte important este Conversația cu potențialul client.  Mai simplu spus, să-l întrebi ce nevoie are, dacă poți să-l ajuți, să-i faci sugestii, să-l întrebi la final dacă e mulțumit de serviciile oferite. În timp real.

Speță:
Azi am căutat o baterie pentru laptop. Cum am deschis site-ul LaptopGarage.ro, indicat de Google printre primele rezultate, am fost imediat abordat prin caseta de chat.
Omul din magazin m-a lămurit în două minute cum că are bateria care-mi trebuie, mi-a spus cât costa, de unde pot sa o iau.
De obicei, nu mă arunc să cumpăr online, caut și alte oferte, compar prețurile, întreb prietenii.
De data asta, am tastat doar „Pune-o deoparte, vin în 45 de minute să o iau.”
Și m-am dus.

laptopgarage

QED.

Articole populare Ultima luna

9 comentarii Adaugă comentariu

  1. Am cumparat si eu o baterie de laptop de la ei dar cu livrare prin curierat.
    Cand am vorbit cu gagiul de la tejgheaua electronica i-am zis ca ma uit dupa o baterie acer originala. Mi-au trimis altceva.
    Dar, dupa un telefon si 2 intalniri cu baiatul de la curierat, totul s-a rezolvat fara nici un cost de transport aditional.
    Cum a fost la tine?

  2. Da, tehnica aceasta merge cand cumparatorul este deschis la o astfel de abordare.
    Am testat si eu interactiunea prin chat in mai multe magazine online de haine (eu fiind omul din magazin).
    Mai mult de jumatate dintre cliente s-au speriat si au inchis imediat pagina :))

  3. Salut,
    Si eu intru si intreb potentialii clienti daca au nevoie de informatii suplimentare si uneori reusesc sa-i convertesc in cumparatori.Oricat ai dori nu poti sa ai toate raspunsurile pe website sau pe nu stiu ce pagina social media.

  4. Da, o experienta placuta. Eu vineri dimineata am incercat sa cumpar ceva de la unul dintre magazinele din Big Five in Romania si m-am aruncat pe chatul lor de vreme ce mi l-au scos in fata. De la primul meu Buna ziua mi-au afisat ca toti operatorii sunt ocupati iar statusul acesta mi l-au pastrat si in urmatoarele 30 de minute. Bineinteles, nu am cumparat de la ei.

  5. Este bine ca incep sa se auda si astfel de stiri.

    Se vede ca merge lumea pe la GPEC si mai citeste din cand in cand si ce mai recomanda oamenii pe ecompedia.ro

  6. Si eu as fi facut la fel. Este asemanator cu atunci cand mergi in magazin si vanzatorul nici nu te baga in seama. Pleaci si nu mai intri niciodata acolo. Dar cand acesta e amabil si te intreaba ce vrei pleci cu mai multe produse decat palnuiai sa cumperi.

  7. Eu am testat din postura de clienta un astfel de chat, pe bebenou.ro. Am vazut ca sunt langa mine pe Nerva, eram hotarata sa dau o fuga pana la ei si daca nu intrebam in chat daca au in stoc ce voiam ca trec sa iau…ma duceam degeaba, ca aia de fapt aveau acolo doar sediul social.
    Am asteptat pana a doau zi livrarea, dar pana la urma am luat altceva decat voiam initial, mi-a dat tipa niste chestii mai misto sa vad…
    Cred ca vedea pe ce apas, ca de multe ori imi dadea informatii sau alternative inainte sa-i zic eu la ce ma uitam…

  8. Va multimim pentru aprecieri. Si va mai asteptam si cu alta ocazie in Garage.
    Ps da recunoastem mergem de vreo 2-3 ani la GPEC si suntem cu urechile si ochii pe tot ce aflam interesant acolo.

  9. @Alexandra Miha Radulescu, da se numeste „tracking” … si eu vad live, unde esti pe website, de unde ai venit si unde te vei duce de pe siteul meu, din ce localitate, cat timp ai stat pe pagina respectiva, unde dai dat click, ce provider de internet ai, ce rezolutie ai la monitor, cate culori ai la monitor, daca esti de pe telefonul mobil, ce model de telefon ai, si multe altele … foarte … foarte multe informatii pe care din pacate nu le pot detalia printr-un singur comentariu. Stima Iosif.

Adaugă comentariu