saint gobain glass

Cu acoperiș transparent care să capteze energia solară. Cu pereți care se pot muta după dorință, reconfigurând interiorul. Locuința de peste 50 de ani îi va recunoaște pe membrii familiei, le va ști preferințele și le va afișa pe ferestrele digitale mesaje personalizate:

future house saint gobain

Este un concept de locuință imaginat de gigantul producător de materiale de construcții Saint Gobain, una dintre cele mai mari și mai vechi companii din lume, prezentă în 64 de țări, inclusiv în România.

Desigur că apar nenumărate astfel de proiecții ale viitorului în domeniul construcțiilor.
Însă previziunile Saint Gobain sunt credibile, pentru că acest grup a fost înființat acum 350 de ani, în 1665, în Franța, de către regele Ludovic al XIV-lea; Saint Gobain a pornit ca manufactură de oglinzi și a transformat de atunci enorm locuințele noastre – mai ales prin sticla pentru pereți și ferestre, devenită din produs de lux produs de masă, sticlă care a permis intrarea luminii și reconfigurarea spațiilor.

În ultimul secol, majoritatea clădirilor emblematice ale lumii au devenit posibile datorită tehnologiei Saint Gobain.
(Poți citi aici istoria grupului).

Acești 350 de ani de inovație sunt sărbătoriți de companie printr-o expoziție online „#SaintGobain350: expoziţia virtuală”, recent deschisă și care relatează istoria sa prin peste 700 de documente de arhivă.

saint gobain hystory

Trebuie spus că Saint-Gobain a fost un pionier în domeniul istoriei afacerilor în Franţa.
Compania şi-a fondat propriul departament de arhivă în 1974 pentru a conserva şi a folosi în cel mai bun scop documentele moştenite, dar şi pentru a încuraja crearea unei culturi corporatiste împărtăşite, după fuziunea dintre Saint-Gobain şi Pont-à-Mousson în 1970.

Stabilit în Blois din 1979, acest centru de arhivare a constituit o sursă de inspirație pentru mulţi istorici şi a fost principala sursă de documentare pentru expoziţia virtuală.

Această expoziţie virtuală a fost proiectată astfel încât să faciliteze traseul vizitatorilor. Conţinutul său este disponibil prin diferite puncte de acces, astfel încât fiecare persoană îl poate explora în funcţie de preferinţele şi interesele sale: istoria Companiei, a industriei şi nenumăratele perioade istorice la care Saint-Gobain a fost deopotrivă martor şi participant activ.

Principalele secțiuni ale acestei expoziții virtuale:
• O cronologie ce conţine 22 de date pentru a descoperi perioadele importante din istoria Companiei.
• O reconstrucţie în 3D a Fabricii de Oglinzi din Saint-Gobain, operațională în 1785.
• O galerie de inovaţii prezentând contribuţia companiei Saint-Gobain la evoluţia arhitecturii şi a habitatului din 1665 până în 2065
• O galerie de portrete ale liderilor, inventatorilor şi angajaţilor Companiei, care personifică “spiritul companiei”.
• 6 teme pentru a explora cele 700 de documente tematice ale expoziţiei (Transformarea Materialului, De la Publicitate la Marketing, Saint-Gobain în lume, Cele mai mari realizări, Lumea Muncii şi Guvernare şi Cultură Corporatistă.)

Expoziţia este disponibilă în cinci limbi (franceză, engleză, germană, spaniolă şi portugheză braziliană).

700 de documente accesibile online

Sunt accesibile online peste 700 de documente, într-o varietate de formate (documente de arhivă, fotografii, filme, obiecte, etc.). Majoritatea au fost selectate din arhiva companiei Saint-Gobain, dar unele documente provin şi din arhive publice, din Biblioteca Naţională a Franţei sau din colecţii private.

Am făcut unele descoperiri extraordinare, mai ales în colecţia audiovizuală, pe care doream să o prezentăm întrucât o mare parte dintre ele nu au fost niciodată expuse, explică Marie de Laubier, Director de Relaţii Generale la Saint Gobain şi Director al publicaţiei expoziţiei, şi Anne Alonzo, Curator al Expoziţiei.

Să luăm, de exemplu, filmul Travailler en usine (Munca în fabrică). Este un document sociologic remarcabil despre lucrul într-o fabrică din anul 1970, într-un moment de schimbare majoră datorită automatizării şi evoluţiei relaţiilor la locul de muncă.

saint gobain glass

#SaintGobain350 este o expoziție vie, pentru că oricine deține informații și documente pe această temă le poate încărca pe site.
Pentru a contribui, utilizatorii pot accesa secţiunea “Împărtăşeşte-ţi amintirile şi documentele.”

Sărbătorim anul acesta cu mare mândrie cei 350 de ani ai Companiei Saint-Gobain.
Este un eveniment simbolic important ce ne oferă oportunitatea de a le reaminti tuturor despre istoria noastră, despre cele mai frumoase realizări şi pasiunea care ne-a însufleţit încă din 1665, când a fost înfiinţat Grupul.

O asemenea longevitate ne demonstrează că, acum mai mult ca niciodată, este necesar să avem o implicare durabilă. Serenitatea, capacitatea de reacţie şi încrederea afişate întotdeauna de compania noastră ne-au permis să ne adaptăm schimbărilor lumii, să depăşim obstacolele şi să înfruntăm provocările.

Această aniversare ne încurajează să creştem şi să transmitem mai departe starea noastră de spirit. Constituită prin intermediul arhivelor deţinute de Saint-Gobain pe parcursul a trei secole şi jumătate, expoziţia virtuală le va oferi tuturor posibilitatea de a pătrunde în amintirile Companiei, a spus Pierre-André de Chalendar, Preşedinte-Director General al Grupului Saint-Gobain.

Merită să intrați în acestă expoziție prin intermediul computerului, veți descoperi o istorie fascinantă a civilizației din ultimele trei secole și jumătate.

Pentru a pregăti expoziţia, Saint-Gobain lucrează din toamna anului 2013 cu Mazedia, o agenţie din Franţa specializată în design şi creaţie multimedia culturală şi pentru patrimoniu.

*Saint-Gobain, lider mondial în domeniul habitatului şi al materialelor de construcţii creează, produce şi distribuie materiale de construcţii performante, oferind soluţii inovatoare provocărilor critice ale prezentului: dezvoltare economică durabilă, eficienţă energetică şi protecţia mediului înconjurător.

Cu vânzări de 41 miliarde de Euro în 2014, Saint-Gobain operează în 64 de ţări şi are aproximativ 180.000 de angajaţi.

Pentru mai multe informaţii despre Saint-Gobain, vizitaţi www.saint-gobain.com şi accesaţi contul de twitter @saintgobain.

În România, Saint-Gobain deține opt activități (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips și Weber), având aproximativ 1.100 de angajați și operează 12 unități de producție în opt situri industriale situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava.
Pentru mai multe amănunte, vizitaţi saint-gobain.ro şi accesaţi contul de Facebook Saint-Gobain Romania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close