În România, rata de click (CTR) pe bannerele rich media (multimedia) este de cinci-șase ori mai mare decât cea obținută de bannerele standard (1,04% versus 0,19 %), – indică cel mai nou raport gemiusAdMonitor.

Bannerele standard rămân în continuare cele mai populare formate de publicitate online din campaniile derulate în Europa Centrală și de Est – arată raportul.
Cea mai mare rată de click este înregistrată de bannerele de tip rich media, iar utilizatorii din Polonia sunt cei care dau click cel mai des pe reclame.

Bannerele de tip rich media devin din ce în ce mai populare și, în funcție de țara, întâlnim conținut multimedia în diverse proporții. De exemplu doar 10% dintre campaniile din Estonia și Slovenia au bannere rich media în timp ce 42% dintre campaniile derulate în Croația și Cehia folosesc conținut multimedia.

online advertising 1

În România, peste 90% dintre campaniile online folosesc bannere standard. Tendința din regiune se reflectă și pe piață românească, astfel încât bannerele de tip rich media câștiga tot mai mult teren și le întâlnim în peste 25% dintre campanii, alături de formatele standard.
Cele mai populare tipuri de rich media sunt: Interstițial (16% dintre campanii), Video (4,79% din campanii), Preroll și Expand (1,68% din campanii), iar în topul formatelor găsim bannerele de: 300 x 250 (56% dintre campanii), 728 x 90 (49% din campanii) și 160 x 600 (25% din campanii).

online advertising 2

Media cea mai ridicată a ratei de click din regiune se înregistrează în Polonia (0,68%), iar cea mai scăzută în Serbia (0,16%). În România Average CTR-ul este de 0,40%.

online advertising 3

La nivel de regiune, bannerele de tip rich media generează o rată de click mai mare decât cele standard. Aceeași situație o regăsim și în România unde bannerele standard au un CTR de 0,19 %, în timp ce conținutul multimedia atinge 1,04%.

online advertising 4

Raportul complet, aici.

gemiusAdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect și AdOcean. Raportul prezintă o gamă largă de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrală și de Est, printre care profilul socio-demografic al utilizatorilor care generează afișări și click-uri, cele mai populare formate publicitare utilizate în campanii, rată de inscreen, rată de click din fiecare țara monitorizată. Sunt analizate în raport campaniile online derulate în trimestrele 3 și 4 din 2014 în Polonia, Ungaria, Slovacia, Letonia, Ucraina, Bulgaria, Lituania, Slovenia, Serbia, România, Cehia, Croația și Estonia.

*Campaign share= procentul campaniilor în care se folosește un anumit format de banner din totalul campaniilor
Impression share= procentul de afișări al unui format de banner din totalul afișărilor
CTR= rată de click; numărul de click-uri împărțit la numărul de afișări din toate campaniile analizate
Average CTR= media neponderata a valorilor CTR din toate campaniile analizate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close