Închide

Ce vrei să cauți?

Un raport de citit pentru profesioniștii media, IT și telecom

Conform tradiției, anul începe cu previziunile Deloitte în domeniul tehnologiei, media și telecom – TMT Predictions 2016.
Cred ca sunt utile pentru a ne face o imagine despre online și digital în 2016, mai ales că Deloitte se abține de la entuziasme în aceste predicții:

Realitatea virtuală: primul miliard de dolari

Realitatea virtuală (VR) va genera primul miliard de dolari în 2016, potrivit celei de-a 15-a ediții a raportului global Deloitte TMT Predictions 2016. Aproape 700 de miloane de dolari vor fi generate din vânzări de hardware, restul fiind generat de conținut. Potrivit estimărilor, vânzările se vor ridica în acest an la 2,5 milioane de dispozitive VR și 10 milioane de jocuri.

predictii

Generația Y s-ar putea să nu fie generația post-PC

Deși generația Y  reprezintă generația telefoanelor inteligente, segmentul cu vârsta între 18 și 24 de ani va fi generația cea mai pro-PC dintre toate grupele de vârstă în 2016.
Conform unei analize realizate de firmele membre Deloitte, peste 85% dintre tinerii aparținând generației Y din 13 țări dezvoltate au avut acces la laptop în 2015.
Aceste date sugerează că segmentul de 18-24 de ani privește telefoanele inteligente și PC-urile ca fiind complementare, nu interschimbabile, lucru datorat, parțial, și scăderii prețurilor la laptop-uri.

Concluzii ale raportului Deloitte TMT Predictions 2016:

Tehnologie

  • Femeile în sectorul IT: educația contează, dar mai e ceva – Până la sfârșitul lui 2016 mai puțin de 25% din joburile din IT din țările dezvoltate vor fi deținute de femei. Această cifră este aproximativ aceeași ca în 2015 și s-ar putea să fie chiar mai mică.
  • Comerțul tactil: cumpărăturile online prin intermediul dispozitivelor mobile prind avânt – Numărul de utilizatori care folosesc un sistem de plată pentru a face cumpărături de pe dispozitivele mobile (telefoane inteligente și tablete) va crește cu 150% până la 50 milioane de utilizatori în 2016. Comerțul tactil îi ajută pe retaileri să exploateze folosirea pe scară tot mai ridicată a dispozitivelor mobile în accesarea site-urile, unde tranzacțiile sunt limitate din cauza proceselor de plată laborioase.

Media

  • Aplicații mobile pentru blocarea reclamelor– Doar 0,3% dintre posesorii de dispozitive mobile vor folosi o aplicație pentru blocarea reclamelor (ad-block) până la sfârșitul anului. Acest lucru ar putea pune în pericol încasări de mai puțin de 100 de milioane de dolari, reprezentând 0,1% din piața mobilă de advertising (telefoane inteligente și tablete) ce valorează 70 miliarde USD.
  • Jocurile pe dispozitive mobile: în top –  În 2016, telefoanele inteligente și tabletele vor genera venituri de 35 miliarde USD, cu 20% mai mult decât în 2015, devenind platforma principală de pe care se vor derula jocuri.
    În același timp, veniturile din jocurile pentru PC sunt estimate la 32 miliarde USD, iar cele pentru console 28 miliarde USD, cu doar 5%-6%  creștere față de anul anterior.
  • Fotbalul european marchează 30 miliarde USD–  Piața europeană de fotbal va atinge venituri de 30 miliarde USD în 2016/2017, cu un plus de 8 miliarde USD față de 2011/2012.
  • Scădere la cinematografe – În 2016 veniturile cinematografelor din SUA și Canada vor scădea cu aproape 3% până la 10,6 miliarde USD, cu aproximativ 1,3 miliarde bilete de cinema vândute.

Telecomunicații

  • Distribuirea online a fotografiilor: fără număr – În 2016, 2,5 trilioane fotografii vor fi distribuite sau stocate online, cu 15% mai mult față de anul anterior. Peste 90% din aceste fotografii vor fi realizate cu un telefon mobil; fotografiile realizate cu camere digitale SLR, compacte, tablete și laptop-uri reprezintă restul de 10%. Această estimare nu include trilioanele de fotografii care rămân în memoria dispozitivului.
  • Apariția ”utilizatorilor exclusivi de date”– Peste 26% dintre utilizatorii de telefoane inteligente din țările dezvoltate nu vor efectua niciun apel telefonic tradițional în timpul unei săptămâni a acestui an. Aceste persoane, cunoscute sub numele de ”utilizatori exclusivi de date”, nu încetează să comunice, ci înlocuiesc apelurile tradiționale cu o combinație de messaging, SMS, servicii voce și video oferite gratuit de rețelele sociale.

Raportul in extenso, aici.

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    „Aplicații mobile pentru blocarea reclamelor– Doar 0,3% dintre posesorii de dispozitive mobile vor folosi o aplicație pentru blocarea reclamelor (ad-block) până la sfârșitul anului.”

    E doar începutul, tind să cred că în 2-3 ani acel procent va trece de 10% şi asta pentru că „advertiserii” nu vor învăţa nimic din eşecul publicităţii online pe desktop (classic websites).

  2. #2 Comentariu nou

    E foarte posibil. Problema: aplicațiile ad-block sunt cam aproximative, ca sa nu spun slabe, cel puțin 1-2 pe care le-am incercat. Ai gasit vreuna buna pentru iOS? – intreb serios.

  3. #3 Comentariu nou

    Aplicaţii ad-block bune pe iOS/Android nu ştiu din păcate. E de presupus că în timp, odată ce se vor propaga tot felul de „mizerii” în publicitatea pe mobil şi acestea să se adapteze, să evolueze către versiuni mult mai bune.

    PS – Cred că Dorian Prodan ştie mai multe pe iOS/Android decât subsemnatul.

Adaugă comentariu