Dimineața, în buza pădurii Băneasa. Școala și liceul particular Avenor.
În holul de la intrare, citesc un manifest al instituției:
Să învățăm cum să învățăm. Să devenim ceea ce merităm să fim.

avenor international high school bucharest 

Directorul Avenor International High School, prof. Andrew Kearns, este foarte, foarte british. Are nu numai umorul spontan caracteristic nației, dar începe prezentarea liceului cu activitățile din afara clasei (Learning outside of the classroom) de miercuri; e clar că un absolvent degeaba e tobă de carte, dacă odată ieșit de sub aripa părinților și a profesorilor, se dovedește incapabil să se descurce în viața reală.
Așa că timp de trei ore, în fiecare miercuri, liceenii de la Avenor sunt scoși din clase și primesc sarcini de rezolvare a unor situații reale, de genul aveți 200 de lei, mergeți la Carrefour (vă interesează cum ajungeți acolo) și cumpărați produse pentru o săptămână, cheltuind cât mai puțini bani.
Sau mergem în bucătăria liceului și învățăm să gătim.

Elevii sunt provocați, în orele de miercuri dedicate Learning outside of the classroom, și cu experiențe care le-ar putea trezi pasiuni.
Au vizitat Entrepreneurship Academy, unde au participat la un workshop cu obiectivul de a genera idei de antreprenoriat social. Într-un brainstorming pe echipe au imaginat soluții pentru rezolvarea blocajelor de trafic în București sau pentru adaptarea învățământului la actuala revoluție tehnologică.

avenor high school brainstorming

Altădată au participat la repetiții de spectacol la Teatrul Național, au intrat în culise și au văzut cum se naște o reprezentație:

avenor high school bucharest visiting national theatre

Și un alt exemplu de experiențe în afara clasei: o după-amiază în care au luat locul educatorilor de la grădinița Avenor, exersându-și răbdarea, capacitatea de rezolvare a problemelor și de a lucra în echipă:

avenor nursery

În iunie, după examene, vor pleca în internship-uri, fiecare unde va dori, după domeniul de interes: în spitale, la televiziuni, la firme de brokeraj, în companii.
Mulți dintre liceenii Avenor se pregătesc pentru admiterea la universități de prestigiu din Europa și SUA.
Or, astfel de instituții nu caută tocilari – în afară de rezultatele foarte bune din liceu trebuie să dovedească, pentru a fi admiși, personalitate și pasiune, calități care nu se construiesc doar în clasă, la cursuri.

De ce Avenor International High School este diferit de alte licee

avenor high school principles

Și noi, și celelalte școli particulare din București avem cele mai bune rezultate la evaluările naționale sau bacalaureat – o dovadă a calității învățământului.
Cred că produsele școlilor particulare, elevii, vor fi viitorii lideri ai României
– spune Diana Segărceanu, co-fondator și director executiv Avenor College.
Un sistem care trebuie îmbunătățit, cum este cazul învățământului românesc, se schimbă mai degrabă de jos în sus, iar noi, învățământul particular, putem provoca această schimbare.

Avenor International High School este acreditat Cambridge, autorizat să organizeze examene IGCSE și A level. Programate în mai și iunie, examenele sunt organizate de Cambridge International Examinations. Lucrările elevilor sunt trimise la Cambridge unde acestea sunt notate de examinatori de specialitate.

Ne consultăm cu părinții, pentru că ei sunt parte esențială în educație. Dacă părinții nu participă la educație, apar acele derapaje, exemple proaste, de pildă copii trimiși la școală cu șoferul și lăsați exclusiv în grija școlii. Iar școala face cât poate.
La liceul Avenor nu apare această situație, pentru că părinții elevilor sunt antreprenori – fie au propriile companii, fie lucrează pe poziții manageriale de top – și sunt mai creativi și mult mai implicați, în sensul că ne pun întrebări, vor să afle de ce facem o activitate și nu alta, de exemplu –
explică Diana Segărceanu.

Deciziile noastre au ca bază elevul: îl ascultăm și pe el, îi ascultăm și familia, pentru a-i înțelege aspirațiile. Și îi construim un plan de învățământ în jurul acestor aspirații.
De pildă, avem doi elevi care promit foarte mult în sport – tenis și înot – și merg în turnee. Noi ne asigurăm că recuperează materia și că nu vor avea probleme la examene.

avenor high school biblioteca
Elevi ai Avenor High School în biblioteca instituției

Modelul stres la maximum versus activități acceptate cu plăcere

Cei care au absolvit gimnaziul și liceul până în 1989 își amintesc poate că în acele vremuri performanța și valoarea însemnau cel mai adesea spaimă, stres și amenințări: dacă nu iei treapta, ajungi la un liceu industrial, dacă nu intri la facultate, ajungi muncitor.
Mulți dintre părinții de azi își stresează asemănător copiii: îi imping cu orice chip spre performanță, așa cum își închipuie ei că ar trebui să arate aceasta. După orele de la școală și după temele de acasă, aleargă cu copiii de la un club la altul, le impun o mulțime de activități, inclusiv în week-end.

Este evident o eroare să construiești un învățământ de calitate pe bază de stres și frică – explică Diana Segărceanu. Cel mai adesea, pe la 12 ani, copilul ajunge să refuze programul supraîncărcat.
Avem consultări cu părinții pe aceste teme. Un copil – și copilăria durează până la 18 ani – trebuie să facă activitățile cu plăcere și să aibă timp liber.
Programul liceului Avenor, de la 8.30 la 16.15, cu pauză de masă, poate părea lung, dar este construit pe principii holistice și, mai mult, la ora 17.00, elevul are temele făcute și poate petrece timpul relaxat cu părinții.
_________________________________________

avenor high school

În această perioadă, Liceul Avenor primește înscrieri pentru clasa a IX-a, a X-a și a XI-a. Detalii, aici.

Taxele de școlarizare sunt de 10.500 de euro pe an.

Fundația Avenor oferă și un număr de burse în fiecare an. Detalii, aici.

Cursurile Avenor International High School se desfășoară în limba engleză, dar elevii au și ore de limbă și literatură română.

Profesorii sunt și români, dar și străini vorbitori nativi de engleză.
________________________________________

(va urma)

În episodul următor, vom vorbi despre curriculumul Avenor International High Scool, despre cum gândesc și ce planuri de viitor au elevii liceului, despre atmosfera din școală și sistemul de admitere.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close