Spuneam în articolul precedent (click aici, dacă nu l-ai citit) că unii manageri, antreprenori, oameni de afaceri sau cu poziții importante în companii preferă să nu aibă pagină personală pe Facebook, pentru a fi scutiți de bătăi de cap.

Este aceasta o alegere potrivită?
În unele cazuri funcționează, în altele prezintă riscul de a nu-ți mai controla imaginea pe Facebook – cea mai mare rețea socială din lume, care declară că are 1,96 miliarde de utilizatori activi (cei care intră cel puțin o dată pe lună).

Un exemplu cât se poate de real: directorul executiv al unei corporații cu venituri trimestriale de 20 de miliarde de dolari (o respect, așa că prefer să nu o nominalizez) nu are pagină personală de Facebook (din rațiuni de competiție în industria online, probabil).
Însă dacă dai un search cu numele lui pe Facebook, vei descoperi câteva pagini care par să fie ale respectivului CEO, unele atent construite pentru veridicitate, cu fotografii oficiale, de exemplu.
Par să fie ale lui, dar paginile sunt fake, create de diverși anonimi.

Interesant este că unii clienți ai corporației respective, care preferă interacțiunea pe Facebook, postează comentarii pe aceste pagini fake (pe care le percep ca fiind reale), în care semnalează probleme legate de produsele companiei sau pun întrebări.
CEO nu le răspunde, din motive evidente. Clientul sfârșește prin a fi  frustrat, nimănui nu-i place să fie ignorat, nu?

Desigur, cel care a creat o pagină falsă are și toată libertatea de a promova în respectivul spațiu produsele concurenței sau să lanseze mesaje care să prejudicieze imaginea managerului sau a companiei. Cam neplăcut dacă se întâmplă acest lucru.

O altă problemă este că Facebook pare să răspundă uneori destul de greu la reclamațiile utilizatorilor, iar o pagină falsă, deși semnalată, să rămână activă destul de mult timp.

Soluția pentru a minimaliza astfel de riscuri
O oră rezervată de manager/antreprenor pentru crearea unei pagini personale Facebook, plus ceva verificări și consiliere de la agenția cu care lucrează compania sau de la PR-ul intern.
O pagină activă și reală va fi indexată de Facebook și utilizatorii rețelei vor fi direcționați corect.
Nu e nimeni obligat să posteze zilnic odată creată pagina de Facebook, o dată pe săptămână poate fi de ajuns.

Friends only nu e deloc o setare recomandată
Sunt manageri și antreprenori care, activi pe Facebook, nu doresc să se amestece cu vulgul (deși dacă ai o afacere B2C, clienții tăi sunt pe Facebook în majoritate).
Astfel că și-au setat pagina și absolut toate statusurile „friends only”.
Problema care apare: cineva care nu e prieten cu respectivul dar vrea să vadă ce postează pe Facebook, găsește o pagină cu toate zonele albe. Percepția este că autorul paginii personale este o persoană inconstantă, care a testat „cum îți faci o pagină de Facebook”, dar s-a plictisit și a lăsat-o de izbeliște. Sau e arogant(ă) și consideră că nu merită oricine să citească înțelepciunile pe care le postează.

Ce faci dacă ești asaltat de clienți pe pagina ta?
Există asemenea risc, dacă ești manager sau antreprenor, să primești la comentarii întrebări, critici, dacă pagina personală devine cunoscută și vizitată.
Rezolvarea este una singură și destul de simplă…

…urmarea acestor articole o puteți afla începând cu lunea viitoare, 15 mai, pe viu, la seria de patru workshop-uri „How to Social Media”.
În fiecare luni seară, ne întâlnim de la 18.30.
Workshop-urile își propun puțină teorie și multă practică aplicată pe brandurile participanților.
Participarea este deschisă atât celor care nu au o experiență deosebită în Social Media, dar și celor care activează în domeniu și simt nevoia unui refreshment.
Detalii despre curriculum și înscrieri, aici.
Apropo de înscrieri, se mai pot face doar până mâine seară, vineri, la ora 23.00.
Este a șaptea ediție a acestor workshop-uri și până acum nu am avut participanți dezamăgiți 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close