centru de excelenta automotive wipro

Adu-ți aminte cum arăta telefonul tău de acum zece ani și ce funcții avea. Compară-l cu cel pe care îl ai azi.
S-a întâmplat o revoluție, nu?
Așa va evolua și automobilul în următorii ani. Foarte rapid, pe bază de software și noi senzori.
Iar o parte din revoluția auto va fi gândită în România, la București și Timișoara.

Dacă pleci din Statele Unite spre Europa, avionul zboară pe pilot automat în cea mai mare parte din timp. Piloții umani intervin în mod normal doar la decolare și aterizare.
Și dacă avionul zboară „singur” ore întregi și ajunge la destinație în siguranță, atunci e perfect posibil să avem și automobile self-driving, care să ne ducă dintr-un punct în altul, fără șofer.

Asta mi-a spus un prieten, șef softist la un gigant IT, când l-am întrebat dacă crede în viitorul mașinilor fără șofer.

Recent, compania Wipro (vezi mai jos)* a inaugurat în România, la București și Timișoara, Centrul de Excelență în Automotive.
Pe scurt, sunt două mari laboratoare de cercetare/dezvoltare în care inginerii români vor proiecta software pentru viitoarele automobile scoase pe piață de cei mai mari producători auto din lume.

Cât de important a devenit software-ul pentru automobil?
Foarte Important! Cam 90% din inovațiile care sunt aduse mașinilor înseamnă astăzi programare. Software.

M-a întâlnit în noile spații Wipro din Calea Floreasca cu trei top executivi Wipro, care au pariat pe România ca centru european de cercetare-dezvoltare în industria auto: Anita Ganti – Senior Vice President Global Head Product Engineering Services, Cătălin Stratulat – Delivery Head Europe/ Product Engineering Services, și John Slosar, Vice President, Automotive & Aerospace PES.

O discuție interesantă, care a plecat de la subiectul meu preferat – automobilele fără șofer – și a ajuns la subiecte mai actuale, mai practice, legate de confortul și siguranța sporite la automobilele pe care le vom cumpăra în următorii ani.
Ce am aflat de la cei trei top executive:

Când vor circula pe străzi mașini fără șofer?
Vom vedea self-driving cars mai întâi în flote, cum sunt taxiurile.
Când? În mod sigur în următorii cinci ani.
În unele țări mai devreme, în altele mai târziu, în funcție de cum adoptă fiecare națiune legislația și regulile de circulație a mașinilor fără șofer. Adăugăm aici și problemele de infrastructură.

Trebuie spus însă: chiar dacă vom avea legislație clară și aplicabilă, chiar dacă vom avea mașini foarte evoluate tehnic, studiile arată că mulți nu ne vom simți confortabil dacă vom lăsa total volanul din mâini, mai ales la viteze mari.
Oamenii din prezent devin anxioși dacă sunt „conduși” de mașini, și nu le conduc ei. Va trebui, probabil, să treacă o generație pentru a accepta relaxat să ne deplasăm cu astfel de vehicule personale robotizate.

Revoluția din domeniul smartphone-urilor se întâmplă acum și în auto
Puțini se gândeau acum cinci-zece ani că smartphone-urile vor ajunge atât de sofisticate ca funcții și că vor deveni accesibile chiar și băștinașilor din zonele cele mai îndepărtate din Africa.

Revoluția aceasta s-a mutat acum în domeniul auto; automobilele vor evolua în următorii cinci ani, prin software inovator, în direcții pe care acum nici nu le putem imagina acum. Și de aceea Wipro a venit în România – să construiască acest software revoluționar.

Vor putea automobilele viitorului să vadă și gândească precum un șofer uman?
Omul nu este chiar cel mai indicat reper de performanță în conducerea vehiculelor. Ca șoferi, oameni fac greșeli, uneori conduc obosiți, vorbesc la telefon.
Să luăm un exemplu de situație: o pisică apare brusc pe șosea. Reacția cea mai obișnuită este să frânezi brusc. Dacă o altă mașină se află în spate, rezultă o ciocnire, cu posibile răniri ale șoferilor.
Poate trebuie să ne gândim să programăm vehicului autonom să nu frâneze când apare pisica. În acest caz, mașina ar lua o decizie mai bună decât omul.

Aici este cheia: mașinile autonome vor avea simțuri mult mai bune decât omul și vor lua decizii mai bune. Șoferul uman se bazează în principal pe un singur „senzor”: vederea. Conducem cu ochii.
Automobilul viitorului va folosi o combinație de senzori, care îi vor permite să „vadă” în întuneric, ceață, fum, să recunoască obiecte sau să calculeze precis distanțele.
Camerele video, senzorii evoluează accelerat în continuare și vor permite ca automobilele să capete simțuri supraomenești.

Important este că până la răspândirea vehiculelor autonome, datorită revoluției software, funcțiile de lux pe care le întâlnim acum doar la automobilele hi-end (self-parking, de pildă), vor deveni obișnuite în anii imediat următori și pe automobilele cu preț mai mic.

De ce a ales Wipro România?
Wipro are centre de cercetare-dezvoltare în industria auto în Statele Unite și India. A apărut nevoia naturală a unor centre și în Europa, care să lucreze pentru marii producători de pe continent.
(De la București sau Timișoara ajungi mult mai ușor la Munchen, de exemplu, decât din India sau SUA.)

„Centrul nostru de Excelență în Automotive este localizat strategic, în proximitatea unei părți dintre clienții noștri de top din Europa și ne așteptăm să vedem o creștere semnificativă din partea acestora în domeniul embedded software, precum și interes pentru tehnologiile de ultimă oră” – explică vicepreședinte Anita Ganti.

În România, Wipro a găsit talente IT și are certitudinea că va găsi în continuare specialiști talentați, pe măsură ce dezvoltă cele două centre, pentru că este prezentă aici de mai bine de 10 ani, dar în alte domenii IT decât auto.
Astăzi, compania are peste 1200 de angajați în România, care lucrează pentru peste 30 de clienți din Europa din industrii diverse, precum retail și bunuri de consum, industria medicală, producție și telecom.

Wipro caută ingineri pasionați de tehnologiile viitorului
Compania recrutează profesioniști (500 în perioada următoare) cu experiență în domeniul tehnologiei și proaspăt absolvenți de inginerie ai universităților de top din România, care vor lucra în domenii precum sisteme de infotainment in interiorul automobilului, indicatoare cu afișare digitală, telematică, mașini interconectate și sisteme avansate de asistență a șoferilor (ADAS).

Dacă răspunzi afirmativ la următoarele întrebări, ai mari șanse să îți construiești o carieră hi-tech la Wipro:

wipro automotive

Ariile de expertiză care se potrivesc candidatului ideal:

wipro key skills

Pentru informații suplimentare și depunere CV, click aici!

Despre Wipro:
Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO) este este una dintre cele mai mari companii la nivel global în domeniul tehnologiei, consultanței și a serviciilor de outsourcing (calcul cognitive, hiper-automatizarea, robotica, cloud, analizele și tehnologiile emergente).
Wipro are 1.323 de clienți corporate în 62 de țări.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close