SAP iOT startup accelerator

Timo Elliott, vicepreședinte Global Innovation SAP, are talentul de a explica inteligibil și pentru profani cum funcționează soluțiile software de afaceri.
Are de altfel un foarte reușit blog personal, pe tema Digital Business, recomandat a fi citit de către orice manager.
Timo Elliott a fost de curând la București, prilej de a sta câteva minute de vorbă:

Cum stabilește Pret a Manger câtă mâncare să prepare zilnic
Pret a Manger este un lanț englezesc de restaurante cu preparate proaspete, extins în toată lumea.
Aproximativ 60% din întreaga cantitate de mâncare este pregătită dimineața, iar restul după prânz, în funcție de cerere.
Problemă: ce stoc de materii prime proaspete să asiguri și ce cantitate de mâncare (supe, sandvișuri, salate) să prepari după-amiaza, astfel încât să asiguri și cererea (fluctuantă), dar să nu arunci la gunoi o cantitate mare, la ora închiderii.
Pret a Manger a început să folosească SAP Predictive Analytics pentru a regla automat, în timp real, cantitatea de preparate.
Soluția combină istoricul vânzărilor, date în timp real de la casele de marcat, buletinele meteo și informații despre evenimente imediat următoare (vacanțele elevilor, meciuri de fotbal, sărbători naționale etc), iar algoritmii predictivi sugerează managerilor ce feluri de mâncare și în ce cantitate trebuie preparate.

SAP

Pentru aplicații. În loc de 100 de pagini de brief
SAP este unul dintre pionierii design thinking, strategie care presupune formarea unei echipe din angajați ai diverselor departamente din organizație, echipă care regândește procesele din companie prin integrarea noilor tehnologii.

De exemplu, soluția SAP build.me permite crearea de prototipuri de aplicații și testarea de către end users fără coding.
Abia după ce prototipul este testat, programatorii se apucă de lucru. Brief-urile se simplifică, timpul de lucru scade, produsul final este mai bun.

Ce anume îi face pe clienți fericiți și ce îi nemulțumește în relația cu brandurile?
Studiul realizat de SAP în 2017, „SAP Hybris Consumer Insights Report“, relevă faptul că 9 din 10 consumatori (89%) se așteaptă să primească răspuns la solicitarea lor în 24 ore. Sondajul la care au participat 20.000 de cumpărători din întreaga lume a arătat că cel mai simplu mod prin care brandurile își pot păstra clienții fericiți este să fie receptive la solicitările lor, iar cel mai rapid mod de a îi pierde este să le folosească datele fără ca ei să știe.

4 din 5 cumpărători (80%) sunt dispuși să împărtășească unele date cu brandurile, clienții din Japonia fiind cei mai reticenți (52%), spre deosebire de cei din Columbia și India (ambele 92%) care sunt mult mai deschiși spre a transmite datele personale. Respondenții din toate țările, cu excepția Rusiei, comunică brandurilor adresele lor de email, dar numai jumătate din cei aflați în statele din Orientul Mijlociu completează numerele de telefon.

Raportul complet se poate descărca de aici. 

SAP oferă profesioniștilor din marketing instrumente prin care pot ajunge mai ușor la consumatori
SAP Hybris Marketing Cloud conține o serie de funcționalități prin care ajută companiile să folosească cele mai potrivite mesaje pentru a targeta consumatorii și pentru a se asigura că datele acestora sunt securizate și protejate. Prin utilizarea unor instrumente precum cele descrise mai jos, brandurile pot obține o evaluare exactă a performanțelor obținute în urma acțiunilor de marketing și o analiză corelată cu bugetele cheltuite:

Digital Boardroom pentru CMO (Chief Marketing Officer) oferă directorilor de marketing o perspectivă completă asupra succesului campaniilor și asigură transparență pentru a identifica problemele iminente. De asemenea, soluția ajută și la identificarea unor noi oportunități în marketing.

Recunoaștere facială prin utilizarea machine learning: cu ajutorul SAP Leonadro, soluția SAP Hybris Marketing Cloud beneficiează de noua tehnologie de recunoaștere facială, introducând, astfel, noi modalități de a interacționa cu cumpărătorii în magazine. De exemplu, folosind analiza facială, programul software asociează datele privind vârsta și sexul consumatorului aflat în magazin cu stocul de marfă al retailerului, oferind recomandări personalizate despre produse. Aceste recomandări pot fi prezentate clientului folosind tablete sau ecrane mari la rafturi sau oriunde în magazin.

SAP Hybris Customer Attribution măsoară și evaluează atât campaniile de marketing, cât și alte acțiuni care conduc consumatorii spre achiziție. Datele colectate din toate punctele de interacțiune cu clientul oferă o claritate mult mai mare asupra ratei de conversie, a factorilor care pot determina creșterea ratei de conversie și unde este necesar să se realizeze acțiuni suplimentare, în timp util.

Internet of Things folosit pentru a declanșa campanii de marketing: companiile pot utiliza dispozitive și senzori pentru a personaliza oferte. Spre exemplu, brandurile pot trimite un mesaj relevant atunci când un consumator atinge un nou punct de referință.

Suport pentru regulamentul general privind protecția datelor – GDPR: soluția SAP oferă sprijin total în implementarea și execuția de campanii de targetare a consumatorilor, ținând cont de reglementările globale privind protecția datelor ce vor intra în vigoare în luna mai 2018.

Mai multe informații, aici.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close