chivas regal

Vă povesteam anul trecut despre siriano-ardeleanul dr. Khaled Al Mezayen, care a creat și fabrică, la Cluj, sistemul mobil de purificare a apei SOWAT.
Avantajele SOWAT: sistemul este ușor de transportat și amplasat, nu este scump, are durată mare de utilizare, se autocurăță și „fabrică” apă potabilă din sursele cele mai poluate.

Khaled a câștigat în 2016 etapa pe România a Chivas Venture, competiția internațională de antreprenoriat social.
Zilele trecute l-am întrebat cum îi mai merge startup-ul; vestea bună este că guvernul Marii Britanii i-a comandat 1000 de unități SOWAT pentru zonele aflate în criză de apă potabilă.

Să faci antreprenoriat social este destul de dificil: nu inventezi nevoi pentru ca afacerea ta să meargă, ci identifici probleme sociale reale, pe care încerci să le rezolvi prin crearea unui start-up viabil economic.

Competiția Chivas Venture 2018, etapa pe România, a ales recent cinci afaceri românești cu impact social într-o sesiune de pitch organizată de Chivas Regal, dintre care una va reprezenta România în etapa finală, internațională și va primi o finanțare de 5000 de euro.
Toți cei cinci finaliști locali vor participa într-un program de mentorat, iar câștigătorul va fi anunțat pe 11 ianuarie 2018.
Proiectele care au intrat în etapa de mentorat:

Taraba Virtuală: aplicația mobilă care conectează cumpărătorii cu producătorii locali de legume, fructe, sucuri etc. Printre beneficiile aplicației se numără posibilitatea de a putea defini propriile reguli de comerț, simplitate și flexibilitate de a comanda și de a primi comenzi și timp câștigat prin rutarea optimă a comenzilor în ziua livrării.

THATS: aplicație mobilă destinată nevăzătorilor. Nevăzătorii au opțiuni profesionale limitate: maseur, acordor de pian sau ajutor social (în 98% din cazuri), pentru că pregătirea școlară și universitară este dificilă pentru aceste persoane. Smartphone-ul, trecut peste paginile unui manual sau publicații cu pagini în relief (ieftin și ușor de produs), citește informațiile și le redă în format voce.

AXOSUITS propune un dispozitiv medical electromecanic de tip exoschelet care îi poate ajuta pe cei cu paralizie/atrofie musculară a membrelor inferioare să se deplaseze altfel decât în fotoliul rulant. Folosirea fotoliului rulant generează o listă lungă de boli secundare, care pot fi ameliorate sau eradicate prin trecerea la tehnologia Axosuits.
Avantaj: soluția propusă de români este mult mai ieftină. Dispozitivele exoschelet aflate pe piață acum sunt uluitor de scumpe.

RISE este un dispozitiv IoT care detectează și trimite alerte în cazul accidentelor moto. Este de 35 de ori mai periculos să te deplasezi cu motocicleta decât cu mașina, iar în Europa se înregistrează anual 17.000 de accidente moto cu 4.500 de morți.
Dispozitivul (GPS/GSM), atașat de bateria motocicletei, trimite, în timp real, informații critice despre locația și profilul medical al motociclistului în cazul unui accident. RISE veghează totodată asupra mototcicletei si funcționează ca o alarmă inteligentă care trimite notificări atunci când aceasta este mișcată.

eCUORE propune tehnologia cardiovasculară a viitorului, compusă dintr-un tricou, senzori și un dispozitiv foarte mic care preia impulsul electric de la inimă și îl trimite în cloud. Algoritmii îl analizează în timp real și au capabilitatea să îl trimită către serviciile de urgență. Tehnologia este foarte ușor de utilizat, ajutând medicii să monitorizeze și să diagnosticheze pacienții de la distanță.

După încheierea etapei locale, pe 11 ianuarie 2018, juriul va alege câștigătorul care va reprezenta România în etapa globală. Mai departe, antreprenorul român va concura pentru premiul final în perioada 26 martie – 24 mai 2018, alături de alți 28 de participanți din țări de pe 5 continente.

Etapa globală Chivas Venture (martie – mai 2018) îi oferă câștigătorului:

  • experiența unui Accelerator de business, unde, timp de o săptămână, va participa la un program de mentorat dezvoltat în colaborare cu Centrul Skoll pentru Antreprenoriat Social de la Universitatea Oxford;
  • participarea la pitch-ul final, unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor;
  • șansa să obțină finanțarea necesară îndeplinirii obiectivelor sale. Astfel, un vot public al oamenilor din întreaga lume va decide modul în care trebuie să fie distribuiți, între finaliști, primii 200.000$ din premiul de un milion, urmând ca restul premiului (800.000 $) să fie acordat la pitch-ul final, în urma deciziei juriului.

Poți vedea prezentările proiectelor din finala Chivas Venture pe pagina Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close