The Reuters Institute for the Study of Journalism (care funcționează în cadrul Universității Oxford) a publicat recent Digital News Report, a amplă analiză a publishing-ului digital.
Deși în Raport sunt studiate piețe media dezvoltate (plus Brazilia), concluziile sunt, cred, utile și altor țări mai puțin performante.
Trebuie ținut totuși cont de faptul că există diferențe notabile în consumul de știri, diferențe date de cultura fiecărei țări; de pildă, țările de limbă latină sunt mai interactive online decât cele scandinave.
Câteva dintre ideile studiului:
- Live blogurile (un exemplu, aici) găzduite de ziare și televiziuni tind să aducă, în timp, mai mult trafic decât articolele online clasice sau galeriile de poze și devin forma cea mai potrivită de tratare jurnalistică a breaking news.
Temele la care se pretează live blogging-ul făcut de jurnaliști: sport, evenimente culturale (gen Oscar), dezastre, politică.
62% dintre cei intervievați de Reuters Institute spun că blogurile live sunt o cale comodă de a urmări știrile importante cât timp sunt la serviciu.
- Social Media devine o sursă importantă de știri pentru generația tânără. Deloc surprinzător, aș zice.
– Doi din cinci tineri cu vârsta 18-24 de ani declară că principalele surse pentru știrile politice și economice sunt word of mouth (prieteni, colegi) și Social Media.
– O treime din eșantionul 18-34 de ani afirmă că accesează știrile prin motoarele de căutare, rețelele sociale sau agregatoare. Mai puțin de 50% se duc după știri direct pe site-urile celor ce le-au produs (ziare, televiziuni, etc).
– Tot tinerii conduc și la interactivitatea online: 29% dintre cei cu vârsta 25-34 de ani și 27% dintre cei din segmentul 18-24 de ani spun că au dat share unei știri online, față de media de 18% pe toate eșantioanele de vârstă.
- Disponibilitatea de a plăti în viitor pentru știri online e în creștere. Principalul motiv: scăderea calității informației „la liber”.
Intreg studiu Reuters Institute, aici.
1 comentariu Adaugă comentariu
Interesant. Dar doi din cinci tineri care se alimenteaza cu stiri din social media tie ti se pare mult, mie putin, slava Domnului! 🙂
Probabil aia nu s-ar fi alimentat cu stiri deloc daca nu existau retele sociale, asa ca tot rapre bine.
Astept cu interes cand ziua cand tinerii o sa citeasca carti sau o sa vada filme tot pe retelele sociale. E la fel de posibil sa citesti carti pe Facebook si Twitter cat e de posibil sa afli stiri.