Am ascultat-o astăzi pe Maria de la ING.
Vorbește românește cu un simpatic accent ardelenesc.
Dacă o suni de pe smartphone, îți cere foarte foarte politicos „Vă rog CNP-ul dumneavoatră!”.

A doua probă la care te supune Maria este să rostești „La ING mă pot identifica cu vocea mea”.
Acesta este parola după care Maria te recunoaște drept client al băncii și te întreabă „Vă rog să-mi spuneți cu ce vă putem ajuta?”
Clientul primește la cerere informații privind soldul contului, IBAN, rate credit, încasări recente, deblocare user HomeBank, cod Swift, adresa băncii, orar casierii şi office-uri.
O poți întreba pe Maria câți lei ai în cont sau dacă ai incasat o factura, direct de pe smartphone, fără să mai intri în site-ul ING.
Pentru întrebări mai complicate, Maria te transferă la un operator din call center.

Maria este un operator virtual al ING, bazat pe tehnologiile avansate de identificare vocală (Voice Biometrics Authentification) și de înțelegere a vorbirii umane (Free Speech Call Steering).
A fost creată ce compania Nuance Communications, cea care a dezvoltat și aplicația Siri de pe iPhone.
ING este prima bancă din România care folosește o astfel de tehnologie

Vocea fiecăruia dintre noi este unică și poate fi folosită (la fel ca amprentele sau irisul) pentru autentificare, în loc de parolă.

Pe această ideea a mers ING: în loc de parole, PIN-uri, întrebări secrete pe care le folosim acum pentru autentificare în convorbirile/interacțiunile cu băncile, ne vom autentifica mult mai simplu prin voce.
Astfel vom economisi timp și va fi mai confortabil atunci când sunăm la call center. (La nivel mondial, 8 din 10 oameni sunt nemulțumiți de serviciile oferite de call center.)

voice biometrics

Serviciul Voice Biometrics de la ING va deveni operațional în următoarea lună. Pentru activarea serviciului, clienții trebuie să înregistreze o mostră vocală cu fraza „La ING mă pot identifica cu vocea mea”.

Înlocuirea parolelor cu aplicațiile de recunoaștere vocală se află abia la început.
Însă tehnologia evoluează rapid și în câțiva ani va deveni un standard.
Cum spunea astăzi șeful regional al Nuance Communications, „smartphone-ul va deveni banca noastră”.
Care va fi viitorul serviciilor bancare bazate pe recunoașterea și interpretarea vocii umane vezi în acest clip.

4 Comments

  1. Nu cred ca vocea e unica.

    Un imitator bun, cred ca se poate incadra lejer in marja de eroare data de: reteaua mobila, tip microfon, moment al zilei, etc.

  2. Dragos: Nu conteaza!
    Marc:Incearca! O sa vezi ca nu merge 🙂

  3. Mi se pare foarte buna ideea, mai ales ca mi-am blocat parola de acces de pe telefon, pentru ca aplicatia merge foarte prost si e plina de erori.

    P.S. Nuance nu a dezvoltat Siri.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close