Închide

Ce vrei să cauți?

Loviți la scufiță

Unul dintre profesioniștii PR-ului pe care îi respect, Sorana Savu (se ocupă de câteva conturi extrem de pretențioase), spunea astăzi că publicitatea negativă merge doar în showbiz.
În cazul companiilor, publicitatea negativă rămâne publicitate negativă.

Nu am ajuns astăzi la conferința de presă a F64. Nu din cauză că am avut vreun presentiment că totul va o farsă, ci din cauza/datorită programului încărcat din zilele astea, înainte ca România să se închidă pentru două săptămâni.

Povestea o știți: magazinul F64 a anunțat vineri că va fi vândut unui investitor străin care va fi dezvăluit la conferința de presă de azi dimineață. Vineri, cam toată lumea a scris pe acest subiect: nu în fiecare săptămână o afacere de 20 de milioane de euro se vinde sau își modifică acționariatul.
La conferința de presă, stupoare: investitorul a venit transportat de reni, în persoana lui Moș Crăciun.

Dacă vă uitați în poza de eveniment observăm două lucruri:
1. Sunt puțini oameni în sală. Concluziile le trageți voi
2. Farsa pare să-i amuze pe mulți dintre cei prezenți, cel puțin în primul moment

F64 prost gust

O sumară scanare a reacțiilor/articolelor post-eveniment:
1. Reacții furioase (exemplu: Tudor Galoș, Cristian Manafu)
2. Reacții triste (exemplu: Radu)
3. Reacții entuziaste ( „gluma anului” – Hotnews)
4. Știre seacă despre rezultate financiare (Business Magazin)

Ideea F64 a fost evident foarte, foarte proastă. Câteva argumente:
– Glumele de Crăciun menite să promoveze companii nu sunt ceva nou. eMAG, de exemplu, anunțase acum un an sau doi că a cumpărat un robot care manipulează marfa în uriașul depozit. Unii – ziare importante – au mușcat-o, alții nu.
Însă eMAG s-a oprit atunci la un simplu comunicat de presă anunț pe blogul unui executiv, nu a chemat masa de jurnaliști/bloggeri în depozit pentru a le spune „Ha, ha, ha, ce papagali sunteți, cum ați putut crede așa ceva!”

– Jurnaliști specializați în IT & C au mai rămas puțini prin redacții. Să îi inviți luni dimineața la petrecerea de Crăciun pentru media (căci asta a fost până la urmă conferința de presă de astăzi), cu un fals pretext, în orele în care nu își văd capul de treburi, e cam neinspirat

– Nimeni nu vrea să pice de prost. Știrea despre vânzarea F64 a fost preluată vineri și de media foarte serioase care au încercat chiar analize pe subiect 🙂 . Unii jurnaliști și-au pregătit în week-end și back ground-ul pentru a da drumul mai repede la articolul de astăzi.  La următoarea conferință de presă/eveniment F64 nu vor mai veni prea mulți pentru că vor ține minte întâmplarea nefericită

– O companie anunță preluarea și în cazul în care are dificultăți, nu numai când e performantă. Zvonul „F64 se vinde” oare chiar îi face bine?

– Dacă F64 se joacă cu asemenea nonșalanță cu informații economice sensibile (gen schimbarea de acționariat), când vor avea de anunțat ceva important „pe bune” vor fi priviți cu rezervă. De altfel, în lumea civilizată, niciunei companii serioase nu i-ar trece prin cap să facă o astfel de farsă

În fine, treaba lor.
Chestia de astăzi cu F64 îmi aduce aminte de copiii/studenții în anul I din Regie care aruncă pungi de apă de la balcon  în capul trecătorilor și apoi se sparg de râs.
Și pentru viitoarele manuale de PR, o poză „Oficial F64 cu investitor străin”.
Mai bine plecau la schi amândoi, înainte să le vină idei crețe:

F64 gafa anului

21 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ma bucur Victor ca ai pus poza asta pt. ca am vazut multe persoane care se dau mari specialisti, scriu articole de la inceput si cunosc ei exact tot mersul lucrurilor…Ca cica asa i-a facut mama lor…Superioara de vacutza:)) Discreditarea jurnalistilor/bloggerilor nu este totusi o metoda buna…este ca si cum ai vrea sa scapi de ei…Oare se face?

  2. #2 Comentariu nou

    Cristian, sa pui jurnalistii pe drumuri ca sa le arati niste reni vii e o gluma foarte proasta!

  3. asa e cand te saturi cu binele. dupa parerea mea f64 era compania in crestere puternica ca vizibilitate in randul magazinelor online din Ro. sunt sigur ca au invatat ceva din asta asa cum sunt sigur ca sunt super stresati de modul in care a iesit totul

  4. #4 Comentariu nou

    Victor, in 2010, eMAG nu a trimis comunicat fals si nu a pus jurnalistii pe drumuri. A fost o postare pe blogul lui Radu Apostolescu si o trimitere din partea mea catre acest post, totul insotit de un smile si de un indemn de a vedea continuarea a doua zi, cand era 1 aprilie. A fost destul efort si atunci sa reparam „glumita” si multa parere de rau pentru gest.

  5. #5 Comentariu nou

    Mie-mi place de Danut :))) tare carismatic in poza asta

  6. #6 Comentariu nou

    @Anamaria Putinica: Rectificam, partea cu comunicatul, multumesc pentru precizare.

  7. cred ca de data asta poti sa spui linistit ca n’ai ajuns datorita programului :))

  8. Victor, ca de obicei faci tot posibilul sa pastrezi un ton diplomat si, personal apreciez acest lucru.
    Nu sunt in masura sa afirm daca farsa pusa la cale de F64 a fost o sclipire de marketing sau doar o gluma neinspirata. Recunosc ca vineri la citirea anuntului chiar m-am gandit ca ar fi posibila o astfel de preluare.
    Este clar ca au reusit sa faca valva, ceea ce cred ca si-au si propus. Este interesant de vazut in cat timp se va dilua acest iz negativ cauzat unor jurnalisti.

  9. #9 Comentariu nou

    @ruxa: Exista vreo diferenta intre „din cauza” si „datorita” ? :)))
    Ca la TV nu prea se face respectiva deosebire 🙂

  10. #10 Comentariu nou

    @Cristi: Cand cel mai serios ziar de business din tara asta spune ca F64 a facut „o gluma proasta” nu scrie asta din razbunare, ci pentru ca stie ca in zona de business astfel de manele de PR sunt interzise de bunul simt dar si de reguli nescrise.
    In rest, da, au obtinut „valva”, dar serveste la ceva?

  11. #11 Comentariu nou

    „cel mai serios ziar de business din tara asta”? E cea mai utopica adunare de cuvinte posibila. Intr-o tara in care nu exista business si nu exista ziare…de unde sa mai fie si serioase?

    Celor de la f74 sau cum se numesc li se rupe de o mana de pareristi care au muscat-o si mor de ciuda acum ca nu au fost „alesii” care sa stie din culise ca e doar o farsa.

    Asta este, fratilor. Nu reprezentati mai nimic…asa ca puteti fi luati oricand la bascalie. Cumparatorii o sa cumpere in continuare indiferent de ce pareri ofuscate emiteti voi. Si nu o zic din rautate sau haterism. E pur si simplu o constatare obiectiva.

  12. #12 Comentariu nou

    Nu cred că F64 nu mai e un magazin mișto pt că jurnaliștii și bloggerii nu mai cred asta. Poate că e o campanie pornită un pic neinspirat, dar reacția e disproporționată și nu știu cât le pasă clienților adevărați că a fost o farsă câtă vreme ei găsesc aici produse bune la prețuri ok și personal amabil.

  13. daca este sa judecam „campania” de PR doar dupa poza de mai sus, as spune ca este k. De acum stim ca la ei putem primi niste chestii k, cadouri … ca doar sunt angajatii lui mos craciun. Daca este sa iei per ansamblu ce s-a vrut a fi o campanie de promovare, a fost o mare palma peste … ce vreti voi

  14. #14 Comentariu nou

    te-ai cam grabit cu cel mai serios zias de business http://www.zoso.ro/fost-cumparat-craciun/

  15. #15 Comentariu nou

    „Cel mai serios ziar de business” a sters articolul, ca e mai bine sa fie piscot decat scandal. Ca pe vremea ta, Victore, nu?

  16. Cu siguranta, multi bloggeri si jurnalisti prezenti la conferinta au plecat imediat dupa ce a fost dezvaluita farsa, iar altii au lasat cadourile primite in semn de protest. 🙂

  17. Este evident ca le merge prost. Pentru magazin au ales o locatie neinspirata. Duminica nu mai au deschis ceea ce inseamna ca le scad vanzarile. Faptul ca „au ales” ca investitor pe Mos Craciun poate spune despre psihicul companiei ca arata disperare. Iar cand imparti clientii in clienti care cumpara si clienti de care faci misto, arata ipocrizia managementului, pe fata. Cu asa management ei nu vor mai fi actionari. Se vede ca sunt acolo din greseala. De fapt cine conduce compania F64? PS. De cateva ori la F64 am dat peste absenta de la servire. La inceput aveau si un fel de host care te directiona. Nu este si asta un semn ca le merge prost?!

  18. Mda, cel mai serios ziar de business tocmai a sters articolul respectiv, ceea ce poate spune anumite lucruri. Cred ca indiferent de impresia pe care a lasat-o evenimentul cu pricina in randul jurnalistilor/bloggerilor, in continuare pretul si calitatea serviciilor vor cantari major in alegerea cumparatorilor.

  19. #19 Comentariu nou

    Cel mai serios serial de business exista. Jurnalisti care trebuie sa aloce timp mai multor tipuri de subiecte pentru salarii mici si care intra in cont cu intarziere, exista. Ce trebuie sa existe acum, rapid, este o reactie din partea F64, care sa compenseze duda din sacul adus de reni. Nu e complicat, zau.

  20. #20 Comentariu nou

    sa fim seriosi, a mers careva acolo care nu avea contract de publicitate sau care nu spera sa primeasca ceva atentie de sfarsit de an? Era viata jurnalistului in pericol daca nu poza asa-zisul investitor? Au mers ca poate mai pica ceva cadou, nu era o stire de prima pagina la nimeni

  21. #21 Comentariu nou

    TIPIC ROMANESC !! Romanii sunt oameni incapabili sa gestioneze un business !!! Asta ne e caracterul balcanic, suntem doar niste COCALARI CORPORATISTI ! Si ziceati ca nu meritam ce ni se intampla ?! Eee pe dracu !

Adaugă comentariu