Alex Visa, unul dintre putinii romani care au emigrat in Canada si apoi s-au intors, a trecut cu bine, cu o noapte in urma, examenul de Google Analytics Qualified Individual (IQ).  Sintagma suna, sa recunoastem, destul de neclar pentru multi. Mai jos gasiti un scurt interviu luat pe mess, exact la un  an de la infiintarea propriei agentii de publicitate si marketing online, Hyperactive. 

Alex_Visa certificat-google-analytics-alex-visa

victor kapra: am impresia ca nu foarte multi, inclusiv eu, inteleg  ce inseamna Google Analytics Qualified. iti pun o intrebare impertinenta, ca sa te ajut sa explici mai bine: si eu intru si ma uit la statistici pe Google Analytics. care este diferenta in ceea ce „citesc" eu si ceea ce „citesti” tu?

alex visa: dupa parerea mea diferenta nu consta in citire, sau in cantitatea de informatii disponibile, ci in intelegerea semnificatiei precise a fiecarui indicator prezentat acolo si in cele din urma a interpretarii pe care o faci… sa iti dau un exemplu …

victor kapra: ...sa spunem ca sunt un magazin online de electronice. Ce date relevante imi poti oferi zilnic sau periodic astfel incat eu sa imi adaptez oferta

alex visa: : stim amandoi ce inseamna bounce rate. a venit, a vazut, a plecat. cand te uiti la un site care are un bounce rate … sa zicem de 80% … intrebarea care se pune este de ce are acel bounce rate?

victor kapra: …si de ce are 80% 🙂 ?

alex visa: este prost site-ul? este setat prost analytics-ul? sau e normal sa aiba un bounce de 80% pe pagina respectiva?  well … aici depinde de tipul de site. 
de exemplu, un blog e normal sa aiba bounce mare, pentru ca majoritatea userilor vin, citesc ultimul articol postat si pleaca, mai ales cei fideli.
daca este un magazin online de electronice … depinde unde (pe ce pagina) are bounce-ul acesta de 80%.
poti analiza de unde vin userii.  vin de pe un motor de cautare (din rezultate organice)? … atunci avem o problema pentru ca site-ul este optimizat pentru un cuvant, iar pagina de destinatie nu ofera informatiile pe care userul se asteapta sa le gaseasca. Pe scurt, site-ul are de lucru la partea de SEO.
daca vin de pe un paid search (adwords), avem o problema si mai mare, pentru ca posesorul site-ului a setat si anuntul care apare pe google, si pagina de destinatie. si daca 80% din cei care vin imediat si pleaca, avem o mare problema: ne cheltuim banii pe adwords degeaba.
daca sursa traficului este un banner, e OK sa plece 80%, pentru ca acei oameni sunt adusi pe site de o campanie care strategic vorbind face parte dintr-o componenta de de market push si atunci e normal sa fie mai multi care pleaca. poate au dat click din greseala, poate le-a placut doar creatia, dar nu ii intereseaza sa cumpere, poate a fost prea vag mesajul … sau poate pur si simplu au vazut si nu le place produsul.
exista multe alte posibilitati…

victor kapra: ok, deci e vorba de "reglaje" fine. Dar sa ne intoarcem: ce competente certifica Google Analytics Qualified? 

alex visa:  instalarea pe un site; configurarea; intelegerea indicatorilor prezentati; setarea de parametri avansati;  filtrare de trafic;  segmentare;  setare si interpretare de goal-uri;  event tracking etc.
e vorba practic toate aspectele utilizarii care sunt acoperite si de training-urile oferite pe site-ul google analytics

victor kapra: tu cunosti foarte bine engleza, deci nu ai avut dificultati in typing.  cat a durat examenul online din noaptea trecuta?

alex visa: au fost 70 de intrebari. aveam la dispozitie 90 min si am raspuns in 45. intr-adevar cunoasterea buna a limbii engleza  mi-a fost de folos

victor kapra:  din cate cunosti, mai sunt astfel de specialisti certificati pe piata online din .ro?

alex visa: da, am aflat ca si Clement Nicolaescu de la ARBOInteractive a obtinut certificarea ulterior. mi-a dat un comment la postul de pe webservator.ro

victor kapra: ok, ne uitam 🙂 si il felicitam

victor kapra: ai ceva timp de cand ai lansat Hyperactive. care sunt cei mai importanti clienti?

alex visa:  funny este ca aceasta certificare am obtinut-o tocmai la un an de la lansarea oficiala a HyperActive care a avut loc pe 4 martie 2008. 
toti clientii nostri sunt importanti, dar cei mai cunoscuti sunt: ING Bank Romania, Renault Romania, Orange Romania,  DPAP – Depozitul de Papetarie, Farmaciile Dona, CLAL Romania.
mai sunt si altii, mai ales pe adwords.

victor kapra: orice comentariu in plus este binevenit…

alex visa: Partea cool a acestei certificari este ca ea vine peste certificare adWords pe care deja 2 persoane din Hyper o detin. aceste certificari se incadreaza in strategia noastra de a furniza servicii eficiente pentru clientii nostri.

victor kapra: … si daca Google iti face vreo oferta, cand se mai domoleste criza :)?

alex visa:  🙂 a trecut vremea cand as fi acceptat o oferta de la Google. oricum m-as simti onorat, dar o voi refuza…

5 Comments

  1. Sa inteleg ca treaba asta e ca un certificat recunoscut de Google?

  2. saliery: dupa cum vezi in diploma din poza, da!

  3. […] Cititi intregul YMinterviu pe blogul lui Victor, in articolul Alex Vișa: A trecut vremea cand as fi acceptat o oferta de la Google […]

  4. daca Google te vroia te gasea si te lua pana acum ! asa ne mai place sa ne umflam in pene

  5. Una lume n-are ce face…
    Cati bloggeri crezi ca au aplicat pt qualified thing ?
    Suna disperat gestul 😛

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close