bloggers companies

S-a plictisit deja cam toată lumea de controversele puerile despre includerea bloggerilor în mix-urile de comunicare ale companiilor/agențiilor.
Așa că haideți să vedem care e situația bloggerilor în alte țări, mai dezvoltate și cu o presă mult mai solidă.

A fost publicat zilele acestea IPREX Blogbarometer 2014, studiu realizat în urma unor interviuri cu 1360 de bloggeri din Cehia, Finlanda, Germania, Marea Britanie, Irlanda, Italia, Slovenia, Spania, Noua Zeelendă și  SUA.

Evident situația diferă de la țară la țară, dar facând media  studiul relevă  câteva concluzii interesante:

Vârsta
Bloggerii sunt mult mai „bătrâni” decât ne-am aștepta. Vârsta medie este de 33 de ani.
Logic, pentru că bloggingul este o activitate care cere o anumita experiență de viață pentru a scrie ceva relevant, altceva decât ce fel de sos are șaorma.

Cei mai în vârstă sunt în Germania (40 de ani, în medie), Marea Britanie și SUA (36 de ani), iar cei mai tineri, în Cehia și Finlanda (31 de ani, în medie).

bloggeri average age

O medie pe sexe pentru țările cuprinse în studiu arată că blogging-ul este o activitate preponderent feminină (69% dintre bloguri aparțin femeilor), cu extreme în SUA (92% dintre bloguri deținute de femei) și Germania (două treimi deținute de bărbați).

Principalele teme ale blogurilor
Fashion & Style (15%)
Food & beverage (13%)
Beauty (13%)
Travel (12%)

main blog themes

În Germania, ponderea blogurilor care au ca temă principală politica și socialul este egală cu cea blogurilor care se ocupă de travel (12%).
În Italia (nu ne miră deloc), blogurile de fashion & style reprezintă aproape o treime din total.

Sursele de inspirație pentru posturile de pe bloguri

Experiențe și opinii proprii (87%)
Evenimente curente și știri (72%)
Experiențe ale cunoscuților (40%)
Comunicate de presă și mostre de produs primite (32%)
Presă și cărți (30%)
Feedback de la cititori (28%)

Bloggerii și PR-ul

72% dintre ei au fost contactați de companii pentru colaborare în PR și marketing

30% primesc informări de PR în fiecare zi, iar 34%, săptămânal

Cu cât țara este mai avansată tehnologic, cu atât bloggerii sunt mai targetați de companii.
Astfel, 97% dintre bloggerii din SUA sunt în relații de colaborare cu diverse companii și 94% în Finlanda.

Cum colaborează companiile cu bloggerii

48% primesc informații de la companii

47% primesc invitații la evenimente

42% primesc oferte de colaborare

bloggers companies

Cum privesc  bloggerii apropierea de companii

65% dintre bloggeri sunt atrași de colaborarea cu companiile și vor să o extindă
7% sunt mai rezervați
Doar 2% sunt împotrivă și nu văd cu ochi buni o astfel de colaborare

Companiile nu prea știu cum să lucreze cu bloggerii

Studiul relevă a anumită stângăcie a companiilor/agențiilor în relațiile cu bloggerii.
Bloggerii intervievați declară că:

– Doar 10% dintre propunerile de colaborare sunt relevante
-„Am dori oferte de colaborare  oneste, recompensate onest”
– „Prea multe companii vor să obțină de la noi advertising ieftin și rapid”

De ce scriu bloggerii. Motivație și monetizare

57% declară că scriu pe blog pentru că le face plăcere să împărtășească informații și experiențe
51% spun că pur și simplu se distrează cu blogul
38% văd în blog o posibilitate de dezvoltare profesională
29% scriu ca să câștige bani
51%  declară că au câstigat de-a lungul vremii bani din blog
43% privesc invitațiile la evenimente drept o formă de recompensă
41% declară că primesc mostre de produs
17% primesc călătorii gratuite

Aș semnala și situația din Marea Britanie, unde 65% dintre bloggeri  câștigă bani din această activitate, iar 27% se consideră bloggeri profesioniști, aceasta fiind principala activitate:

UK bloggers lead the way in Europe with their commercial savvy and digital connectivity, with the vast majority of UK bloggers promoting their message across multiple social platforms, growing their audience and increasing their digital influence.

“The blogosphere is changing. Just like other forms of media, brands are aware of the impact that the opinions of trusted voices can have on consumer behaviour.
In an age where communication plays such an important part in the success or failure of a brand’s strategy, working with bloggers has become essential for many brands looking to have an impact in spheres that they may otherwise not be able to reach.”
John Williams, CEO Mason Williams

4 Comments

  1. Ar fi interesant si un sondaj asa minutios si pe blogging-ul noastru pentru comparatie

  2. La noi in Romania, cred ca foarte putini bloggeri colaboreaza cu companiile.

  3. imaginati-va cum ar fi ca TOTI BLOGGERII sa colaboreze. ar fi un vis devenit realitate…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close