discutam astazi cu redactorul sef al zf, sorin paslaru, care era dezamagit de calitatea continutului de pe blog-uri.asa mi-a venit ideea unor interviuri flash pe anumite teme.

prima tema: ce idei de afaceri/proiecte ar avea viitor? voi intervia amici, colaboratori, prieteni, cunoscuti… astazi raspunde catalin patrasescu, fost flamingo, actual smartpoint.

Incubator new tech aplicat
Modalitatile prin care mesajele brandurilor ajung la clientii potentiali se schimba cu o rapiditate fantastica. Acum se pot pune mesaje pe gadget-uri, clipuri pe telefoane sau advertising localizat. 
De pilda, putem sa ne gandim la proiecte de comunicare a masinilor in trafic, de la telemetrie pentru evitarea accidentelor, la schimbul de mesaje posibile intre soferii aflati in trafic, o miniretea pe modelul celor de calculatoare dar la scara redusa. Cat timp petreceti la semafoare de acasa la birou? Cam jumatate spre 70% este cazul meu si cum radio-ul oricum este prezent iar outdorul este destul de static si cu adresare de masa ce spuneti de un outdor dinamic care genereaza produse pe segmentul dat de analiza unui criteriu (pretului mediu al masinilor prezente sau preponderenta unui brand si sugerarea unui accesoriu) intr-un spectru de distanta fata de semafor.
Un astfel de incubator ar genera proiecte cu bataie lunga, ar dezvolta proiectul de la partea tehnologica la partea de exploatare, mecanisme de punere in folosinta clientilor. Rezultatul ar fi livrarea catre un grup de companii important sau catre o industrie sau o asociatie dintr-o ramura a unui mediu complet nou.
Avantajul unor asemenea proiect este faptul ca finantarea nu presupune sume uriase decat pentru cazuri speciale, are segmente de exploatat in orice moment si aplicare in orice moment al evolutiei dar este dat de un efort creativ important.

Messages meter
Si, pentru ca avem si o latura imaginativa stimulata de tema am sa merg in timp pe o idee de masurare a impactului mesajelor. “Factura de mesaj” poate fi modul in care strategii de produs vor recompensa oamenii de creatie, tot lantul comunicarii si de productie. Mesajul care “convinge” va deveni probabil una din componentele dinamice importante si va necesita schimbari cu o frecventa mult mai rapida decat suntem obisnuiti. De la mesajul de companie la mesajul de produs vor merge spre scurtarea tipului de impact si in acelasi timp la taierea canalelor pana la clientul final. 
Pornind de la modelul RFID pentru tracking-ul produselor de la fabricant la consumator putem imagina un sistem similar de masurare a valorii componentelor din lantul de comunicare. Consideram posibila realizarea unui echipament care inmagazineaza locul in care consumatorul a intrat in posesia mesajului “convingator”, intensitatea fiecarui argument/stimul in convingerea lui, in stabilirea deciziei, timpul pentru masurarea vitezei si in mod evident toate componentele de la brand la produs. Cu un asemena device, de dimensiuni minuscule la acel moment in timp, consumatorul merge la raft culege produsul si lasa in schimb toata aceasta istorie pe care producatorii o ridica si incep sa intocmeasca notele de plata: creativului, media planner-ului, product managerului, cercetatorilor, designerilor si tuturor celor ce participa la produs proportional cu efectul fiecaruia in “istoria” descarcata de consumator. Suna SF? Cati milionari se vor naste?

2 Comments

  1. Fara suparare! Un blog este un jurnal personal, in care autorul povesteste, discuta, dezbate idei. Sigur, un interviu este mai aproape de continutul business pe care il doreste trustul. Dar se poate realiza sub forma povestirii: Azi m-am intalnit intamplator cu C.P., un specialist in marketing si PR. El avea aceasta idee: sa facem…

    Asta da savoare blogului dincolo de continutul business 🙂

    Succese in continuare!

  2. nu e suparare, Doamne fereste…
    totusi:
    1.nu inteleg formularea ta “un interviu este mai aproape de continutul business pe care il doreste trustul”…ce treaba are trustul cu blog-ul meu?
    2. povestirea de care vorbesti exista… daca citesti inceputul:)
    3. nu vad de ce am respecta anumite concepte cum ca blogul trebuie sa contina exclusiv confesiuni, povestiri s.a.m.d….
    4. de fapt, daca ma uit pe blogul tau(www.ddragomir.ro pentru cine nu l-a descoperit inca)vad ca postarile sunt mai degraba news decat opinii personale, povestiri etc 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>