cel mai important parteneriat, istoric de-a dreptul, dintre presa traditionala si new media s-a perfectat vineri, intre venerabilul BBC si YouTube (parte a google acum). pe scurt: BBC va plasa continut propriu pe YouTube, deschizand pe acest portal trei canale video de infotainment. 

e a doua mare victorie a lui YouTube in mai putin de o luna. prima: intelegerea cu cea mai mare companie de comunicatii mobile din lume, Vodafone ( abonatii Vodafone, mai intai cei din UK, vor avea acces la portal de pe terminalele 3G).

e o afacere win-win: BBC spera ca YouTube sa-i trimita milioane de vizitatori pe propriul portal, bbc.co.uk. la randu-i, YouTube, acuzat de mari producatori de continut video ca “fura”,capata credibilitate prin faptul ca a fost acceptat de aristocratul BBC. E scenariul clasic de roman sau telenovela, cand un personaj cu blazon, dar pandit de pericolul de a scapata, accepta un mariaj cu burghezul fara pedigree, dar plin de vitalitate si cu perpective clare de a deveni din ce in ce mai bogat.

cele doua companii isi vor imparti banii din publicitatea gazduita de proiectul comun. publiciatea va fi vanduta, evident, de google. de aici s-a  nascut o controversa destul de aprinsa, pentru ca BBC traieste de pe urma taxelor pe care le platesc britanici (cam ca TVR la noi), ceea ce i-a asigurat pana cum impartialitatea. dar daca apare reclama, apar si interesele, inclusiv politice, spun unii.

mai mult, BBC va avea un instrument fidel de stabilire a gusturilor si punctelor de interes ale consumatorilor, prin urmarirea comportamentului online (userii vor comenta si stabili rating-uri ca la orice clip de pe YouTube). totodata, prin plasarea de “preview”-uri, BBC se poate feri sa turneze seriale TV fara priza la public,

vor fi trei canale BBC pe YouTube

 – primul, BBC Worldwide, va prezenta clipuri decupate din emisiunile TV de succes precum Top Gear, Spooks sau documentare despre natura

 – al doilea, denumit simplu BBC, va prezenta trailere si videocasturi despre realizarea emisiunilor de succes

 – al treilea, BBC News

reclama va fi plasata pe primul si pe al treilea canal. Acesta din urma va fi inaccesibil IP-urilor de UK. 

megadeal-ul i-a cam luat prin surprindere pe jurnalistii specializati. intamplator, sambata, am avut in mana trei ziare de business internationale (Wall Street, FT si International Herald Tribune) si am citit trei variante de relatari cu multe dintre informatii care se bateau cap in cap. cel mai profesionist s-a dovedit International Herald Tribune.

3 Comments

  1. “intamplatorul” se traduce prin: “eram in avion si cum doar ziarele astea le gasesti acolo…” ? 🙂

  2. si cel mai mult i-a luat prin surprindere pe cei de la viacom (NBC) care raman din ce in ce mai singuri. de asemenea notabil, saptamana trecuta joost a (mai) incheiat un deal cu jumptv.

  3. dragos, daca imi permiti, o sa te corectez.
    NBC e detinut de Universal si General Electric. Viacom detinea candva CBS, dar acum sunt divizii separate (si probabil aici s-a iscat confuzia). Viacom e proprietarul MTV, NBC e ala cu “Friends”

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close