011, originally uploaded by victor.kapra.

N-am avut nicio problema sa intru, azi-dimineata, la speech-ul sefului Yahoo!, Jerry Yang, la Consumer Electronics Show: toata lumea parea binevenita, intr-un moment in care gazda are nevoie de incurajari.
Sala de la Hilton in care scundul executiv de origine asiatica a vorbit este de cateva ori mai mica decat cea de la Venetian, unde si-a sustinut ieri show-ul Bill Gates.
Iar interesul jurnalistilor a parut sa respecte aceste proportii: Jerry a intrat pe scena cu o intarziere de vreo sapte minute, de parca ar fi asteptat sa se ocupe toate locurile.
In fine, a fost primul speech important pe care l-a tinut dupa revenirea, fortata de rezultatele proaste, la conducerea Yahoo!, companie pe care a fondat-o acum 13 ani, alaturi de David Filo.
Pentru Jerry, aparitia in public nu a fost usoara, pentru ca actiunile companiei au scazut cu 18% din momentul in care el a recuperat fraiele Yahoo!, iar el trebuie acum sa convinga Wall Street-ul ca Yahoo! e capabil sa se revigoreze.
Remarcand ca Yahoo! are acum “the same old face”, el a spus ca a venit momentul revenirii la dinamism si inovatie (“It is time to get Yahoo yodeling again.)
Yang pare ca stie foarte bine spre ce se indreapta internetul si a facut o demonstratie cu noile aplicatii la care lucreaza compania. Conceptul de la care porneste Yahoo este interesant: conturile de e-mail pe care le avem trebuie sa lucreze mult mai inteligent decat astazi, cand suntem potopiti de o multime de mesaje care se tot aduna si uneori raman necitite.
Pe scurt, cei cu care tinem legatura pe e-mail vor fi ierarhizati in functie de importanta lor pentru noi, iar mesajele vor fi combinate cu informatiile despre expeditori specificate in profilele din retelele sociale, cum este MySpace.
Ca exemplu, Yang a aratat cum poate organiza rapid un dinner de cateva persoane la un restaurant din Las Vegas, colectand de pe internet preferintele culinare ale celor invitati, folosind Yahoo Maps pentru identificarea localului potrivit si review-urile restaurantelor existente tot pe net.
Acesta este inca un concept la care yahoo lucreaza, iar pana la finalizare, Yang a vorbit despre necesitatea cresterii veniturilor din publicitatea pe telefoanele mobile, folosite din ce in ce mai mult pentru navigarea pe internet.
In acest sens, vicepresedintele executiv Marco Boerries a prezentat Go 3.0, o noua “home page” a Yahoo pentru telefoanele mobile.
Cu Go 3.0, oricine poate aduce orice continut doreste pe home page, a spus Yang.
Ideea este ca accesul la e-mail, stiri, cautare, meteo, harti si altele sa se faca din ce in ce mai usor pe telefonul mobil.
Go 3.0 va rula initial pe telefoanele produse de Motorola si LG, dar scopul este ca in final orice telefon capabil sa se conecteze la internet sa poata primi aplicatia.
Yahoo a initiat totodata parteneriate cu MySpace, eBay si MTV Networks care vor crea servicii speciale atat pentru Yahoo home page de pe computer, cat si pentru Yahoo Go.
Este doar inceputul pentru ca Yang a anuntat si ca Yahoo deschide Go 3.0 pentru toti dezvoltatorii de software care sunt invitati sa creeze aplicatii.
Acesta miscare este una inteleapta pentru ca nu reprezinta altceva decat incercarea de a contrabalansa uriasa influenta pe care o va capata rivalul Google, odata cu lansarea in acest an a sistemului de operare Android pentru telefoanele mobile.
corespondentele de la CES 2008 sunt redactate si postate cu echipamente Sony

4 Comments

  1. e jerry, nu larry 🙂

  2. multumesc, Dragos, dau o br 🙂 am corectat

  3. Ohooo viitorul e foarte misto pictat de nenea Jerry, insa vom vedea ce va fi. Si daca chiar se vor indeplini toate, va fi un SHOW interesant. Ca nici GOOGLE-ul nu se va lasa, mai mult ca sigur. We will see !
    😉

  4. […] astazi: Carol Bartz este noul CEO (director executiv) al Yahoo!  Carol Bartz il inlocuieste pe Jerry Yang, unul dintre cei doi fondatori ai companiei, silit sa plece pentru a doua oara din pozitia de sef, […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close