seful Romtelecom, Yorgos Ioannidis: „Daca utilizatorii cumpara un serviciu la viteza nominala de 1 Mbps, clientii se asteapta ca atunci cand masoara viteza conexiunii pe diverse site-uri specializate sa si obtina aceasta viteza nominala. Spre exemplu, am primit o scrisoare de la un client, care avea o conexiune de 3 sau 4 Mbps, si care relata nemultumit ca nu reuseste sa atinga decat o viteza de 900 kbps. Iar eu i-as fi spus: e perfect! In alta parte ai fi primit viteze de 256 kbps, 384 kbps, iar tu ai o viteza de 900 kbps si nu esti multumit? Din pacate noi nu putem spune acest lucru pentru ca utilizatorii nu au fost educati. Din pacate la data lansarii serviciilor ADSL acest lucru nu a fost comunicat corect utilizatorilor si atunci utilizatorii, cand cumpara un serviciu la o anume viteza nominala, se asteapta exact la aceeasi viteza reala de transfer.”
Practic, singurii clienti de servicii de acces la internet care acceseaza serviciile de date la viteza comunicata in oferta sunt in general clientii de business, care cumpara linii inchiriate, unde li se garanteaza un anumit nivel al serviciilor – dar unde si gama de preturi este cu totul alta.
Spre exemplu, daca la Romtelecom o conexiune pentru clienti rezidentiali are un pret de 7,5 euro pentru o viteza maxima teoretica de 2 Mbps, in cazul serviciului iP Fix, prin care companiilor li se asigura o conexiune la internet cu o viteza (banda) garantata, pretul de lista pentru o viteza de 64 kbps este de 69 de euro, de aproape zece ori mai mare. Aceeasi strategie de preturi (tarife mai mari pentru serviciile cu viteza garantata) este valabila si pentru ceilalti operatori de pe piata.
dintr-un excelent articol semnat adrian seceleanu
6 comentarii Adaugă comentariu
sunt niste scuze penibile, oferite de un operator INCA penibil.
arhi, nu stiu ce experienta ai tu, dar mie internetul de al RT imi merge perfect si sunt un client ca oricare altul.
pfff… sincer, mi se pare aberantă însemnarea asta. fără supărare, dar eu plătesc 4096 Kbps şi pe orice server aş face test de bandă (speedtest.net) am aceleaşi rezultate: ~396 KB/s download şi 49 KB/s upload. exact cât scrie în contract. 69€ pentru 64Kbps cred că e ca şi cum i-ai da unui cerşetor pe stradă o bancnotă de 500 RON. Victor, observ o discrepanţă între articol şi comentariul tău. adică acolo citesc ceva cu un aer uşor contra romtelcom, iar în comentariul de mai sus spui că eşti mulţumit.
afaith: articolul nu este numai despre romtelecom, sunt prinsi ai alti operatori. acelasi articol nu este unul critic, ci informativ.
iar despre internetul oferit de romtelecom sunt chiar multumit: de vreo 18 luni sunt utilizator intensiv si nu s-a intamplat niciodata sa pice (desi firele de cupru la care e montat modemul sunt vechi de 40 de ani 🙂
pe bune, chiar merge ceas!
de-asta mi s-a părut şi mie oarecum ciudat, pentru că mă număr la fel ca şi tine printre cei mulţumiţi de serviciile lor. off the record: cam stresantă chestia cu contul pe ZF pentru a citi articolele.
acum, că sunt utilizator ZF şi am citit articolul de-acolo în totalitate, dă-mi voie să-mi exprim opinia faţă de cele scrise acolo. într-adevăr, de multe ori ISP-ul spune o chestie în ofertă şi când închei contractul discuţi de la alt nivel. e o meteahnă românească (şi cred că nu numai) rămasă nerezolvată după intrarea în Uniune. Poate ANRCTI ar trebui să-şi bage puţin nasul şi să-i ia la rost pe provideri. ceea ce spune CEO-ul Romtelecom vis-a-vis de reclamaţia primită într-o scrisoare, e pur adevărată. într-o discuţie oarecare cu un abonat al vreunui provider gen RDS, prima chestie pe care ţi-o spune când aduci vorba de viteză e că el „trage cu 3 mega pe secundă”. păcat că nu mulţi ştiu cum stă de fapt treaba cu aceişti „3 mega pe secundă”.
interesant articolul de pe ZF 😀 bună recomandarea.