de fiecare data cand am avut ocazia, am aratat care sunt avantajele reclamei pe bloguri: de la imaginea de organizatie “cool”, dezinhibata si deschisa la nou pe care o capata compania care accepta un astfel de insert de advertising, pana la targetarea unui public aparte. nu intru acum in amanunte.
in ultima vreme, doua foarte mari si respectabile companii au spart gheata si au intrat cu reclama pe bloguri. nu pentru ca ar fi avut cine stie ce legaturi oculte cu bloggerii respectivi, ci pe criterii absolut obiective: traficul si notorietatea.
bineinteles ca au aparut imediat ipocritii internetului care au inceput sa tipe cum ca acele bloguri nu sunt mediul cel mai potrivit pentru insertul de reclama: ca au limbaj prea frust, ca au subiecte nepotrivite si alte astfel de delatiuni de activisti de partid cu jumatate de norma la securitate.
daca ar fi sa ne luam dupa mintile nord-coreene ale acestor delatori, ar trebui sa interzicem publicitatea in jurnalele TV (pentru ca, nu-i asa, apar relatari de crime, violuri si alte nenorociri), precum si din tabloide, pentru ca dau poze deochiate.
ceea ce evident, este un nonsens.
tot respectul, asadar, pentru companiile care au avut curajul sa aleaga si blogurile drept canal de comunicare.
si totodata, tot dispretul pentru mimozele internetului, insii aceia care stau cu caciula in mana pe la usile marilor companii, cersind. si cam incep sa cerseasca degeaba pentru ca rezultatele seminariilor lor uteciste organizate pana acum au avut un singur rezultat: au plictisit pe toata lumea si au umflat buzunarele organizatorilor.

9 Comments

  1. Victor,
    Iarta-mi mintea ingusta de delator nord-coreean, dar sunt in stare sa fac pariu cu tine ca daca jurnalele de televiziune ar incepe cu ceva de genul “un tigan borat din Ferentari si-a bagat xxx in ea de viata si s-a aruncat de pe Intercontinental”, s-ar duce si reclama!
    Ce-i asa greu de inteles? Ba chiar o sa se si duca, asa cum s-a dus si din unele foste ziare si reviste. Gusturile evolueaza pana si in online…

  2. Vali, nu despre asta e vorba!
    Utecistule ! 🙂 🙂 🙂

  3. foarte buna luare de pozitie 😉

  4. Nu stiu cum sunt reclamele la nord-coreeni (dar ar fi o tema interesanta), insa daca ma gindesc bine e o diferenta intre a da o reclama la postul X, care are o imagine buna si un jurnal de ora 5 execrabil .. si a face un parteneriat cu bloggerul A si cu B, care este – vorba latinului intuitu personae.
    Asta nu inseamna ca trebuie sa critici pe A si pe B doar pentru ca tu si altii 100 nu au o parere buna despre el. Dar impresia mea este ca acele companii au ales doar traficul – ceea ce e normal dpdv al modului cum e publicitatea online azi, dar pacat dpdv al bloggerilor unde notorietatea si felul cum sunt vazuti de publicul tinta al blogului ar trebui sa fie cum mult mai importanta (si in pret) decit traficul.

    Daca ar fi maine sa aleg 10 bloguri pe care sa platesc promovarea proiectul in care sunt implicat acum studiucomertelectronic.ro m-as uita in primul rind la notorietate. Si pe asta ar trebui sa marseze un blogger – altfel ne transformam toti in site-uri de bancuri si jocuri gratuite.

    Parerea mea
    Bogdan

  5. 🙂 🙂 ba am fost chiar comandant de detasament! (la pionieri pentru cine nu stie. ce sunt aia pionieri? eh, alta data…)
    sigur ca nu despre asta e vorba, dar nu ma pot abtine sa nu remarc ca in ciuda audientei cu care rupe OTV-ul, nu am vazut advertiserii inghesuindu-se la Dan Diaconescu in Direct…

  6. cu siguranta tentatia e sa legam obscenitatea in primul rand de limbajul vulgar. dar ce te faci cand ea se manifesta mai subtil… prin manipulare, dezinformare, demagogie, nepasare fata de semeni, dispret fata de cetatean, promovarea non valorii etc? si toate astea intr-un limbaj decent, care nu ofenseaza nici bunul simt, nici cna-ul. ma intreb cum s-ar situa cele doua exemple de obscenitate pe scara valorilor morale general acceptate, presupunand ca exista una. bineinteles ca e de preferat sa spun povestea “tiganului borat din ferentari” (vai, ce exemplu rasist!) altfel decat ar face-o el, in primul rand din respect pentru mine. dar poate ca vulgaritatea formei nu e neaparat mai nociva decat vulgaritatea fondului. sau nu?

  7. nu m-am interesat dar nu sunt ambele campanii initiate de aceasi agentie? ma intreb daca nu e din categoria ,,mai bine sa o facem noi decat altii,, si daca nu e mai mult initiativa agentiei decat dorinta expresă a celor doua mimoze…?
    companiile cred ca ar trebui mai intai sa invete sa faca o ,,campanie online,, si apoi una ,,pe bloguri,,.

  8. bazilide: chiar nu stiu cine se ocupa de cele 3 campanii ( pentru ca sunt trei companii curajoase, nu doua asa cum am scris).
    eferalgan: subtil si corect. mimozele nu vor intelege insa pentru ca ele au printzipuri si nevoie mare de bani din sponsorizari. noroc ca nimeni nu-i va mai sponsoriza 🙂
    bogdan: reclama are un singur scop: sa creasca vanzarile. iar sa alegi suportul care o gazduieste astfel incat sa obtii rezultate bune, ei bine asta e o arta

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close