IAB a publicat primele calcule profesioniste ale pietei de publicitate online in romania. google nu este cuprins in acest studiu. au fost solicitate sa ofere date 11 companii mari din domeniu ( agentii+publisheri) care reprezinta in total 700 de site-uri.
valori:
– 42.603.201 RON in 2007
– 33.873.413 RON in primele sase luni din 2008.

un calcul extrem de aproximativ, combinat cu o previziune la fel de grosiera,  ar indica o piata a publicitatii online  de 15-17 milioane euro in 2008, evaluata in conditiile de mai sus.

pentru detalii, un copy-paste de pe comunicatul IAB:

”AB Romania si PricewaterhouseCoopers anunta rezultatele studiului privind valoarea pietei de publicitate online
17 Decembrie 2008

Bucuresti, 17 decembrie 2008: Studiul “Romanian Online Advertising Study”(ROADS) realizat de IAB Romania (Interactive Advertising Bureau Romania, www.iab-romania.ro), asociatia industriei de publicitate online, si PricewaterhouseCoopers Romania despre valoarea pietei de publicitate online din Romania arata ca in anul 2007 investitiile in publicitatea online au insumat 42,603,201 RON, iar in primul semestru din 2008 33,873,413 RON. In 2007, piata de publicitate din Romania a totalizat, conform ROADS, venituri in valoarea neta de 42,603,201 RON fara TVA, suma calculata pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti).

“Acest studiu ofera pentru prima data in Romania, cifre reale, bazate pe vanzarile efective ale celor mai mari companii din industrie, in locul estimarilor care au existat pana acum” a declarat Ovidiu Florea, Presedinte al Asociatiei IAB Romania si Managing Partner la Media Investment.

“Echipa PricewaterhouseCoopers Romania care a participat la realizarea studiului a efectuat pentru prima data acest tip de cercetare pe piata locala de profil, folosind o metodologie consacrata la nivel global, care in tarile cu o piata de publicitate online puternica este folosita deja de 10 ani. Ne dorim ca analiza prezentata sa fie un argument hotarator pentru ca tot mai multe companii sa participe la urmatoarea editie a studiului, asa cum se intampla in alte tari europene, unde PricewaterhouseCoopers si IAB au o deja o traditie in derularea acestui proiect”, afirma Ruxandra Bandila, Marketing & Business Development Director – PricewaterhouseCoopers Romania.

Studiul “Romanian Online Advertising Study” a agregat declaratiile de vanzari ale 11 companii, numarand principalele regii de publicitate online si principalii publisheri independenti (cu vanzari directe semnificative), care reprezinta in total peste 700 de site-uri.

Pe baza acestor cifre agregate, expertii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investitiilor in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Prima editie a ROADS a analizat trei semestre: ambele semestre ale anului 2007 si primul semestru al anului 2008.

Raportul complet al studiului “Romanian Online Advertising Study” cuprinde, in aproape 60 de pagini, tabele si grafice detaliate pentru fiecare din cele trei directii de analiza, precum si principalele corelari intre acestea si ofera o imagine completa a pietei de publicitate pe internet. Acest raport complet va fi disponibil gratuit membrilor Asociatiei IAB Romania, impreuna cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, asociatia europeana in care IAB Romania este membru fondator.

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la inceputul anului 2009, va cuprinde analiza datelor corespunzatoare semestrului al doilea al anului 2008 si o analiza completa a anului 2008, precum si o comparatie intre datele din 2007 si cele din 2008. Studiul va fi publicat semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.

Pentru alte informatii despre “Romanian Online Advertising Study”(ROADS) si despre activitatea IAB Romania, va invitam sa ne contactati:

Ionut Oprea, 0721.614.964
Director Executiv Asociatia IAB Romania
ionut.oprea at iab-romania.ro

Despre Asociatia IAB Romania
Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata în anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.
Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si  autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate  pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul  pentru autoreglementare.
Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.”

3 Comments

  1. sandossu: google nu o sa raporteze prea curand cati bani face in .ro 🙂

  2. E destul de irelevant pentru ca nu include Google si contractele directe webmaster-advertiser

  3. Salut,

    Avem in plan si o invitatie pentru Google, si alternative pentru a cuprinde cat putem din piata de search. Chiar si pentru editia de acum, am invitat orice companie cu venituri semnificative din vanzari directe de publicitate online sa participe la studiu, si ne-a raspuns un singur publisher, pe care l-am si inclus.

    Insa tot timpul datele oficiale nu vor putea cuprinde intreaga piata, din diverse motive, asta nu inseamna ca sunt gresite sau irelevante, ci sunt maximul care s-a putut calcula, dupa metodologia folosita. Dincolo de acest maxim calculabil, fiecare e liber sa isi faca propriile estimari, insa e foarte importanta diferenta dintre cele doua.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close