emag.ro face o incercare de inviorare a PR-ului din zona electronicelor de consum, prin lansarea hotbrans.ro.
Ideea: un spatiu online interactiv in care puteti pune intrebari direct oamenilor care se ocupa de branduri precum Toshiba, Acer, Intel, Asus, Dell, Microsoft, Samsung, HP.
De exemplu, avem stirea despre  lansarea noilor procesoare Intel. Cine vrea sa afle mai multe poate sa-i puna intrebari pe hotbrans.ro direct lui Cristian Radu, retail marketing manager, care are obligatia sa raspunda in timp de sase zile.
Mai multe amanunte, pe blogul emag, unde gasiti si un  link catre comunicatul in extenso.
Proiectul este ambitios. Reusita lui depinde insa de cat de mult reusesc oficialii brandurilor pomenite sa gaseasca un limbaj mai accesibil, mai prietenos si mai natural in dialogul cu cei care le cumpara produsele.
In zona hi-tech, in majoritatea cazurilor, limba de lemn este stapana peste comunicarea cu consumatorii. Tentativele de povesti prietenos si atractiv despre un produs sunt ingropate adesea in mesaje de marketing  triumfaliste, lungi (dar si incomplete) si mult prea tehnice.

8 Comments

  1. Parerea mea este ca nu vor reusi pentru ca, in general, marketingii sau PR-ii unui anumit produs nu accepta si “defectele” produselor lor. Adica vor ocoli discutiile despre un produs care este prost, neadecvat sau cu hibe de productie. Ei vor sa-si vanda marfa, iar marfa lor este cea mai buna. Noul blog al celor de la Emag pare unul in care se vor posta comunicate cu ultimele aparitii, se vor incerca discutii pe marginea lor dar reprezentantii firmelor doar vor incerca sa ne arate cat de bune sunt ele. Sunt curios daca vor lasa posturile negative asupra produselor lor. 😀

    Sper sa ma insel..

  2. Succesul va depinde si de noi, de cat reusim sa ii facem sa inteleaga ca lumea se schimba. Faptul ca ideea a fost acceptata si salutata zic ca e un prim pas inainte. Lucram mult in background 😉

    Multumesc pentru tot.

  3. Stii care mai e problema, Victor? Ca sunt multinationale absolut inflexibile cand li se explica faptul ca nu se pot da comunicatele “centrale” pentru ca sunt prea intepenite in limbaj de lemn…Iar tu nu ai incotro si trebuie sa le transmiti “as such”…

  4. Bogdan: fa un experiment te rog cu cel putin 2 branduri si te astept cu concluziile. Promit sa nu te cenzurez 🙂
    Radu: daca ii vei convinge pe cei mai inflexibili sa devina “umani” cu consumatorii, dau o multime de beri 🙂
    Raluca: stiu, cunosc si limba de lemn de la headquarters si inteleg ce presiuni se fac asupra marketingului unei piete mici precum Romania. Dar trebuie incercat, nu?

  5. Indiferent de aceste strategi pana la urma conteaza pretul.

    Btw o faza foarte amuzanta pe care am vazut-o pe okazii. Criza i-a ajuns si pe blogari. Vinde unu cont adsense de 65$ cu 1 leu.
    http://www.okazii.ro/catalog/33397243/Vand-cont-google-AdSense-care-are-65-.html

  6. poate asa or mai ntelege si oamenii tehnicalitatile lor.

  7. Cred ca in final poate duce la crearea unui continut de calitate. De cand asteptam asa ceva. Si de cand asteptam ca vanzatorii sa se gandeasca la o modalitate de comunicare mai putin tehnica deoarece nu toata lumea e “techie” desi unii sunt de multe ori ingineri inchipuiti 🙂

  8. Chiar e o idee buna 🙂
    O sa-i intreb si eu cateva chestii de produsele lor de rahat care au dat kix

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close