O fi asa de greu sa adaugi magazinului online o optiune de cadouri?
Sa reamintim: volumul tranzactiilor online cu cardul a crescut anul trecut cu 75%, iar anul acesta va inregistra un plus de 30% (pana la 120-130 milioane euro).
Potential exista asadar pentru comertul via Internet.
Spre finalul anului trecut, am testat noul card securizat pentru cumparaturi online BRD/GECAD ePayment, pe baza unui concurs pentru cititorii acestui blog. Produsele/magazinele au fost alese de castigatori, deci implicit aleatoriu.

 

Dupa experienta utilizarii acestui card, principalul repros pe care il fac magazinelor online autohtone este ca (cu unele rare exceptii) nu au invatat o lectie simpla de la site-urile internationale mai evoluate: cand cumperi online nu o faci intotdeauna pentru tine, ci uneori vrei sa faci un cadou.
Ca sa trimiti produsul comandat si platit de tine pe alt nume ( mai ales!) si pe alta adresa decat cea din propria carte de identitate trebuie sa negociezi telefonic, sa corespondezi pe e-mail si nu rasufli usurat decat in momentul in care destinatarul iti trimite un mesaj de multumire, semn ca produsul a ajuns .
O fi asa de greu sa adaugi magazinului online o optiune de cadouri?
Revenind la testul cu cardul BRD/ePayment:
– a “functionat” ok
– elementele de siguranta (semnatura ePayment si pre-inrolarea 3DSecure pentru online, cip integrat pentru offline) te scutesc de ingrijorari legate de fraude
– lista magazinelor care folosesc solutia ePayment este generoasa
– pana la 31 ianuarie, posesorii acestui card primesc inapoi 1% din valoarea produselor comandate
– cardul poate fi comandat online aici

24 Comments

  1. Eu unul sunt satul de pr-ul pe care-l tot face epayment. Lunar ies la rampa cu sute de milioane si zeci de procente crestere, am mari indoieli, sincer. In primul rand e aberant sa lucrezi cu epayment din motivele: 1. iti dau banii ODATA PE LUNA 2. au comisioane MARI. Daca lucrezi cu orice banca inrolata in 3Dsecure ai banii in cont in 2-3 zile de la plata si comisioane cecva mai mici. Epayment zic ca au un sistem antifrauda, ma umfla rasul.

  2. Cosmin: poate ne spui si unde lucrezi, ce zici? 🙂

  3. Nu are importanta, sa zicem comert online 😛

  4. Lista magazinelor romanesti care accepta plata cu cardul e generoasa insa,cu toate astea,nu exista nici macar un magazin de instrumente muzicale care sa accepte.Nici macar 1!

  5. ba are importanta! in fine, daca te simti bine asa anonim …

  6. … stiu, am incercat sa iau o chitara online. probabil piata e mica rau…

  7. hmmm, si sefii ce au zis?

  8. Nu esti primul din pacate ce are probleme aberante cu BRD. E plin netul de patanii cu aceasta minunata banca. Chiar nu inteleg de ce oamenii normali care mai stau si toata ziua pe Internet isi deschid cont la o astfel de banca. Si ca ei mai sunt cateva….

  9. Nici cu BTRL nu mi-e rusine dar parca-s mai civilizati totusi. Pacat de mizeria aia de iBank pe care o ofera de merge numai pe Windows cu IE. Jenant.

  10. Victor, să zicem că m-ar interesa cardul de care vorbeşti. cine-l emite? BRD? Adică ăia care mi-au luat de două ori suma de pe card, lăsându-mă 30 de zile cu contul blocat pe motiv de securitate, că aşa au ei politica? BRD, ăia care m-au purtat 2 luni de zile pe drumuri să închid un cont, punându-mă să plătesc de două ori comision de administrare, deşi am fost asigurat de fiecare dată că nu mai sunt probleme şi că am încheiat contractul cu ei?

    cred că GeCAD ePayment nu a pariat pe cea mai bună bancă atunci când a încercat un parteneriat de genul ăsta.

    sunt mulţi care au avut probleme cu BRD: Dan Ştefancu (deceblog), Bobby Voicu, etc.

    uite câteva linkuri cu care-mi argumentez părerea:

    http://add-at-work.com/blog/brd-viramente-intrabancare/

    http://petrenicoara.com/2009/08/brd-office-junk-programing.html

    http://rasebo.ro/?s=brd

    http://www.krossfire.ro/frustrari-de-sezon/

    de ce mi-aş face cont din nou la BRD când m-am chinuit atâta vreme să scap de ei? beneficiile cu 1% sunt nimicuri în faţa tipei de la ghişeu care-ţi spune că ai contul blocat fiindcă ai făcut o plată pe internet pe un site românesc.

  11. să aştept o lună să-mi pot folosi cardul.

  12. am avut. acum sunt client Banca Transilvania şi-s mai fericit 🙂

  13. BT24 într-adevăr, funcţionează doar pe IE. o altă alternativă era ING-ul, fiindcă am auzit lucruri bune despre partea de internet banking, dar am câţiva prieteni care au plătit aproape 100 de lei într-un an administrarea contului, fără internet banking.

  14. oricum, am ales BT din 3 motive:
    1. mi-au cerut decât buletinul atunci când mi-am făcut cont şi în 10 minute au fost gata toate hârţoagele.
    2. comisioane foarte mici pentru operaţiuni şi zero pentru retragerea de numerar de la ATM-urile băncii
    3. tipa de la sucursala respectivă era foarte drăguţă din toate punctele de vedere 😀

  15. @Cosmin: Volumele si procentele de crestere se refera la rezultatele inregistrate trimestrial sau anual in comertul electronic, rezultate confirmate si de Romcard, asa cum am precizat de fiecare data. Noi ne propunem sa fim deschisi si sa comunicam atat cifre din industrie, cat si din activitatea noastra. Ne-am dori sa existe si alti jucatori care sa comunice la fel de transparent, pentru a avea o imagine cat mai clara a industriei.

    Comisionalele ePayment sunt afisate pe site-ul nostru: http://www.epayment.ro/plati-online/servicii.php. Dupa cum vei observa, in functie de pachetul de servicii si de nevoile si situatia fiecarui client in parte, atat comisionul cat si termenul de decontare variaza.

    Comparatia cu bancile nu este tocmai corecta, deoarece bancile sunt un furnizor pentru noi, ca integrator de solutii de comert electronic. Diferenta de comision rezulta din faptul ca ePayment ofera o platforma matura si stabila, asistenta 24/7, sistem antifraud – asa cum mentionai si tu 

    Referitor la antifrauda, as vrea sa amintesc ca suntem singurul furnizor de solutii integrate de comert electronic certificat PCI DSS – level 1, cel mai important standard de securitate din industria platilor online: http://www.epayment.ro/noutati/certificare-pci.html

    @AlexB: Noi incurajam comerciantii online sa implementeze plata cu cardul si ne dorim sa avem in portofoliu magazine online cu produse cat mai diverse.

    @A.Faith: Nu cred ca exista vreo banca cu 0 incidente, ai carei clienti sunt 100% multumiti de calitatea serviciilor 

  16. Cristina Vranceanu: Multumesc pentru comentariu si lamuriri.

  17. @vranceanu:comisionele sunt foooarte mari
    . au aparut procesatori cu comisioane de pana la 3% la fel de seriosi ca gecad

  18. @A.Faith: Idem. Şi eu folosesc BT şi sunt mai mulţumit.

  19. @silviu dobrea: E normal sa apara in piata si alti jucatori, e un semn incurajator pentru industrie.

    Nu cred ca este potrivit sa prezint aici avantajele magazinelor online care lucreaza cu noi. Te invit insa sa iti deschizi un cont ePayment demo (email la info@epayment.ro) pentru a vedea daca solutia noastra se potriveste nevoilor tale.

  20. Silviu Dobrea: Cutezi sa onorezi invitatia?:)

  21. @Victor: sunt deja client al gecad.
    Anul acesta ma gandesc daca merita sa investesc cateva mii de euro in dezvoltare software pentru a integra sistemul de plata online cu alt procesator

  22. @A.Faith, Cosmin si altii: devierea de la subiect e specifica oamenilor care vor totul pe tava si nu cauta sa inteleaga anumite procedee/procese bancare. Uneori, datorita unor imprejurari nefericite, sistemele bancare nu functioneaza cum ar trebui, si atunci “romanii” se reped sa invinuiasca oamenii care pur si simplu le folosesc pentru a da curs cererilor voastre, cum e cazul lichidarii unui cont/card la ORICE banca. In tara noastra nu se investeste in sisteme, programele si soft-urile lasa mult de dorit, sa nu mai vorbim de PC-uri. Asa ca va rog inainte sa acuzati niste oameni care fac tot posibilul, cu mii de nervi pe softul pe care sunt obligati sa il foloseasca stiind ca exista pe piata altele mai bune, sa va rezolve problemele, ganditi-va de doua ori daca e vina lor sau nu. Nu mai sariti in capul lor, ca NU castiga atat de bine pe cat credeti, ma refer aici doar la cei care lucreaza cum se spune in Front Office, ba chiar uneori au salarii mai mici decat cele ale unui curier. Si ca sa va suporte toate frustrarile voastre si acuzarile facute in nestiinta de cauza, deja cereti mult prea mult. Doriti tratamente preferentiale? Platiti pentru ele sau plecati din tara, dar si in afara tratamentele preferentiale se ofera de la comisioane de la 50 de euro pe luna in sus.

  23. @Victor Kapra: Domnule Kapra scurt si la obiect o opinie demna de respectat. Tehnologie exista acum, ce facem cu cei care nu doresc sa o foloseasca sau sa investeasca in ea? de 5 ori pe zi cel putin ma chinui sa conving diversi oameni ca tehnologia e buna, trebuie folosita pentru a nu mai fi “fraudata”, pentru a putea detecta eventuale “lipsuri” mai repede…
    parerea mea personala : inca suntem “incuiati” intr-o mentalitate in care tot ce e nou, usor de folosit si benefic, dauneaza grav “sanatatii mintale” (sper sa se inteleaga aluzia)
    Si problema cea mai grava: investim in orice altceva, mai putin in tehnologie si oameni.
    De frica?

  24. 4-7% comision+ceva in plus/tranzactie e o MAGARIE.
    nu toti vindem toale cumparate la container din China si carora le schimbam etichetele (venite si ele tot din China prin DHL, ca tipografiile din RO sint mai scumpe)

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close