internetCaut foarte des informatii despre produse si servicii  IT&C pe Internet.
Concluzia la care am ajuns in timp: marea majoritate a site-urilor producatorilor (cele principale dar si variantele in limba romana) sunt varza.
Rezultatele pe care le obtii dupa ce tastezi denumirea produsului in casuta „search” sunt in 70% din cazuri eronate, stupide. Daca gasesti totusi informatiile dorite, nu ti se spune de unde poti sa cumperi produsul sau care e pretul informativ.
Impresia rezultata este ca managerii de marketing care au aprobat site-ul pentru consumers al companiei sunt semi-analfabeti intr-ale web-ului.
Plus ca in cele mai multe cazuri nu exista o strategie SEO, astfel incat primele rezultate ale cautarii sa duca spre site-ul producatorului, si nu catre cine stie ce blog.
De ce spun asta:

”Conform celui mai recent studiu multiclient GfK „Internetul şi decizia de cumpărare”, 84% dintre utilizatorii români de Internet din mediul urban au luat în considerare pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii online.

Mai mult decât atât, 57% au şi cumpărat alte mărci decât cele la care se gândiseră iniţial după ce au căutat informaţii pe Internet. Tendinţa este mai accentuată în cazul bărbaţilor (62%), a persoanelor între 25 şi 34 ani (63%), cu educaţie superioară (65%) şi a celor din Bucureşti (70%).

„Odată cu adoptarea largă a Internetului în România, consumatorului i se deschid mai multe oportunităţi de informare. În loc ca opţiunile sale să se îngusteze pentru a facilita alegerea propriu-zisă a produsului, aşa cum se întâmplă în modelul clasic de luare a deciziei de cumpărare, în cazul mediului online, datorită varietăţii de informaţii disponibile, opţiunile se lărgesc. Acest fapt ajută consumatorul să ia cea mai bună decizie, dar, în acelaşi timp, reprezintă o provocate pentru companii să includă într-un mod inteligent şi eficient Internetul în mixul de comunicare”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.

Internetul a fost prima sau a doua sursă de informare pentru produsele cumpărate în fiecare dintre industriile analizate în studiul GfK: financiar, telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice, turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii auto. Atât mixul de surse de informare online şi offline cât şi tipurile de informaţii căutate de utilizatori pe Internet diferă însă de la o industrie la alta, în funcţie de caracteristicile fiecărui produs sau serviciu: adresabilitate, tangibil sau intangibil, cu un preţ mai ridicat sau mai scăzut, care necesită un grad mai mare sau mai mic de planificare etc.”

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close