Social-Media22% dintre companiile romanesti care se promoveaza prin Social Media au apelat la agentii de specialitate pentru aceasta activitate.
Motivele: experienta agentiilor in domeniu (49%) si de eficienta lor (11%) – reiese din studiul GfK „Cum folosesc companiile mediile sociale”.

Companiile care nu au apelat la agentii specializate nu au facut-o pentru ca nu au avut un buget disponibil (48%), pentru ca au considerat ca nu este cazul (20%) sau pentru ca au considerat ca au oameni care se pricep in cadrul companiei (17%).

“Chiar daca au apelat la o agentie externa, aproximativ 3 din 4 companii care au facut acest lucru au avut si in interior o persoana sau mai multe care sa aiba in responsabilitate activitatile de Social Media”, spune Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

56% dintre companiile care au avut in interiorul propriei companii persoane responsabile de activitatile de Social Media au implicat 1-2 persoane. In cazul a 44% dintre aceste companii, acestea au implicat 3 sau mai multe persoane, fapt ce poate sugera si faptul ca, in buna parte, nu exista persoane clar definite in companie care sa se ocupe de aceste activitati.

21% dintre companiile care au utilizat Social Media in 2011 au apelat la bloguri independente.
Alegerea bloggerilor pentru campanii nu se face la intamplare. Criteriile principale de alegere a acestora tin de numarul de vizitatori pe blog (pentru 70% dintre agentiile care au facut campanii prin bloggeri) si temele abordate (66%). Alte criterii: notorietatea si imaginea bloggerilor in piata, care conteaza pentru aproximativ 55% dintre companiile care au apelat la bloggeri.
44% au tinut cont de recomandarile primite de la agentiile cu care lucreaza.

Vezi si acest studiu.

Metodologie studiu

Studiul GfK „Cum folosesc companiile mediile sociale” ofera informatii despre canalele sociale folosite de companii in promovare, cat investesc in aceste medii si cum masoara efectele campaniilor derulate. Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenti askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenti sau co-decidenti in ceea ce priveste activitatea de comunicare, care au realizat sau intentioneaza sa realizeze campanii in retelele sociale in urmatoarele 12 luni.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close