TradeAds Interactive a anuntat astazi ca introduce „pentru prima dată pe piaţa de publicitate online din Europa conceptul de GRP, în condiţiile în care în Statele Unite ale Americii funcţionalitatea constituie încă subiect de discuţii”.

Funcţionalitatea GRP (Gross Rating Point) utilizată pentru măsurarea audienţei TV poate fi accesată în aplicaţia Adnaliser.
GRP-ul online, dezvoltat de echipa TradeAds Interactive, stabileşte procentul de audienţă atins într-o campanie de comunicare online în funcţie de demograficele selectate la nivel de judeţ, de vârstă şi de sex.

Reports GRP online TradeAds interactive

Mecanismul de funcţionare

GRP-ul online este un metric folosit, de asemenea, în măsurarea audienţei campaniilor online. Astfel că prin intermediul unui cod de contorizare GRP care se ataşează unei campanii de comunicare online, se va înregistra audienţa pe care a atins-o mesajul bannerelor în funcţie de parametrii stabiliţi la adăugarea codului GRP. În Adnaliser aveţi următoarele opţiuni: judeţ, vârstă şi sex.

Pe baza acestor informaţii utilizatorii Adnaliser care stabilesc grupurile GRP pentru campaniile lor, pot face o comparaţie între audienţa reală a populaţiei (furnizată de Institutul Naţional de Statistică) şi audienţa site-urilor care se înscriu în parametrii setaţi de utilizator. Mai mult decât atât, utilizatorii Adnaliser pot consulta rapoartele GRP cu cele generate de sistemul de funcţionare al Adnaliser care măsoară impresiile vizibile din campaniile online de comunicare.

În aproximativ o zi de la implementarea codului GRP, utilizatorii pot consulta statisticile audienţei din campanii, în pagina de Rapoarte din contul Adnaliser. Tipurile de grafice sunt următoarele: grafic GRP pe zi/zile, grafic GRP pe oră/interval de ore şi grafic GRP pe site.

„În urma distribuirii voucherelor către clienţii interesaţi de serviciul Adnaliser, am înregistrat răspunsuri, în majoritate, satisfăcătoare legate de modul în care Adnaliser contribuie la creşterea performanţei campaniilor de comunicare. Astfel că, în continuare, scopul introducerii GRP în Adnaliser a fost tocmai acela de a le oferi clienţilor noştri servicii complete de optimizare a campaniilor, prin intermediul cărora aceştia să poată măsura audienţa mesajului publicitar şi posibilitatea de a stabili condiţiile optime de desfăşurare a viitoarelor campanii”, a declarat Valentin Oeru, Director Executiv TradeAds Interactive.

GRP în mediul online

GRP este folosit în televiziune pentru a măsura potenţialul de expunere al mesajului publicitar audienţei pe care o produce un canal media. Formula pentru determinarea acestei audienţe este GRP=frequency x %reached.

În cazul campaniilor de comunicare online, deşi încă nu există o formulă standard de stabilire a procentului de GRP, echipa care s-a ocupat de implementarea şi dezvoltarea aplicaţiei Adnaliser foloseşte parametrii potrivit cărora se stabileşte gradul de vizibilitate a bannerelor online şi anume: timpul cât utilizatorul a văzut bannerul şi procentul din suprafaţa vizibilă a bannerului.

Utilizatorii Adnaliser vor putea începe să folosească GRP-ul în campaniile lor din momentul accesării contului. Cei care nu cont şi doresc să probeze noua funcţionalitate sunt rugaţi să ne scrie pe adresa contact@adnaliser.com.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Close