Închide

Ce vrei să cauți?

Românii, printre cei mai „plângăcioși” europeni pe rețelele sociale

Treisferturi dintre românii cu acces la Internet (75%) și-au exprimat nemulțumirile în legatură cu produsele unei companii direct pe canalele sociale deținute de acestea, în timp ce 63% dintre români și-au postat comentariile și nemulțumirile pe paginile sociale personale – reiese dintr-un studiu Mediascope* realizat de IAB Europe.

retele sociale, social media romania brand (2)

Astfel, românii se află pe locul al doilea din Europa în privința apetitului de a reacționa  pe platformele de socializare față de produse și servicii. 
Formele de manifestare online ale românilor  față de companii și  branduri: ratinguri, review-uri, grupuri de susținere sau boicot.

63% dintre românii cu vârste cuprinse între 16 și 44 de ani s-au folosit de rețelele sociale pentru a-și comunica nemulțumirea legată de branduri către prieteni sau rude.
România este depășită doar de către Turcia (72%) în această privință.

retele sociale, social media romania brand (1)

Relația cu brandul în mediul online include și manifestarea vocii critice a consumatorilor direct pe paginile sociale ale companiilor.
75% dintre români au utilizat rețelele sociale pentru a-și adresa plângerile în acest mod.
În topul țărilor care și-au exprimat nemulțumirile pe paginile sociale deținute de branduri, România este devansată de Turcia (78%) și urmată de Finlanda (63%).

Conform studiului Mediascope, prezența online a brandurilor și a companiilor influențează vizibil comportamentul consumatorilor europeni: 47% dintre aceștia sunt dispuși să afle mai multe despre produsele care beneficiază de publicitate în mediul virtual, 46% accesează site-urile oficiale ale brandurilor favorite, iar 30% mărturisesc că sunt înclinați să cumpere produsele unui brand pe care îl urmăresc pe rețelele de socializare.

“Prezența companiilor pe rețelele sociale se dovedește extrem de importantă atât pentru creșterea reputației și a influenței acestora, cât și pentru implicarea directă a publicului în activitatea lor. Brandurile nu mai pot ignora importanța mediului online în ceea ce privește impactul general pe care îl au asupra consumatorilor”, a comentat Ioana Anescu, Director executiv IAB România.

Internetul rămâne predominant un instrument prin care europenii preferă să țină legătura cu prietenii și rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online în acest scop. Emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind îndeaproape urmat de rețelele sociale (90%) și mesageria instant (73%). 49% dintre europeni accesează rețelele de socializare cu o frecvență zilnică.

* Mediascope Europe este cea mai importantă sursă de date despre consumul de media și obiceiurile de cumpărare online. Studiul Mediascope a fost realizat în februarie 2012 pe un eșantion de 51 700 de persoane. Acest studiu este considerat standardul european în materie de cercetare cross-media în rândul consumatorilor. Realizat încă din 2003, Mediascope a avut o contribuție majoră la definirea și înțelegerea schimbărilor în tiparele de consum media, în evoluția consumului de media și a tendințelor în comerț electronic.

O parte din rezultatele studiului sunt disponibile în mod gratuit, iar rapoartele detaliate ce conțin tabele, grafice și informații structurate pe categorii de vârstă și mediu sunt disponibile contra-cost, cu un discount pentu membri.
Pentru mai multe detalii legate de preț și modul de a intra în posesia datelor, vă rugăm să ne contactați sau să intrați pe site-ul nostru (http://iab-romania.ro/noutati/activitate-iab/mediascope-europe-cel-mai-important-studiu-dedicat-consumului-media-din-romania/).

Acesta este un raport lunar bazat pe studiul Mediascope. Rapoartele lunare bazate pe datele furnizate de studiul Mediascope își propun să evidențieze informații și idei despre cum poate fi folosit acest studiu de către marketeri și agenții. În următoarele luni, vor fi elaborate rapoarte pe tema multitaskingului media, utilizarea tabletelor, evoluția shoppingului online etc. Mai multe detalii privind acest raport sau alte studii puteți găsi aici: http://www.iabeurope.eu/research/mediascope-europe/internet-enriches-consumer-communications-bulletin.aspx.

IAB Europe este o federație a IAB-urilor naționale și o asociație de afaceri din toată Europa. Scopul său este să promoveze creșterea piețelor de maketing interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate și comunicare, să protejeze interesele industriei printr-un program activ de public affairs și să demonstreze valoarea pieței prin cercetări și educare. Susținută de cele mai mari grupuri media, agenții, portaluri, furnizori de tehnologie și servicii, vocea sa reprezintă interesul a peste 5500 de membri, 29 de asociații naționale și peste 90% din veniturile din publicitatea digitală din lume. Țările membre sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Elveția, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, România, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina și UK. Printre companiile membre se numară: Adconion Media Group, Adobe, ADTECH, Alcatel-Lucent, AOL Advertising Europe, AudienceScience, BBC, CNN, comScore Europe, CPX Interactive, Criteo, eBay International Advertising, Ernst & Young, Expedia Inc, Fox Interactive Media, Gemius, Goldbach Media Group, Google, GroupM, Hi-media, InSites Consulting, Koan, Microsoft Europe, Millward Brown, MTV Networks International, Netlog, News Corporation, nugg.ad, Nielsen Online, Orange Advertising Network, Prisa, Publicitas Europe, Sanoma Digital, Selligent, Specific Media, Tradedoubler, Truvo, United Internet Media, ValueClick, White & Case, Yahoo! și Zanox.

IAB Romania a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale. Asociația IAB Romania este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care își propune să protejeze și să promoveze interesele profesionale și investițiile realizate pe piața de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei și să creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociația IAB România este membru al asociației IAB Europe (www.iabeurope.eu), participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociații in 2008.

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. Multi se plang si in necunostinta de cauza..Clientii romani se cred stapanii tuturor…

Adaugă comentariu