N-a fost unul care să reziste – dintre cei vreo 20 de bloggeri & jurnaliști care s-au întâlnit astăzi de dimineață cu Robert Scoble – să nu se maimuțească, fotografiindu-se cu deja celebrii – chiar fără să fie lansați – ochelari hi-tech Google Glass.
Evident că n-am făcut excepție nici eu:
(Pentru cei care au lipsit de la lecție: Google Glass promit printre altele să facă poze la comandă vocală și să afișeze pe lentilă meta-informație.)
Am așteptat răbdător să-mi vină și mie rândul – înaintea mea fusese o nemțoaică entuziastă care dăduse un lung, lung interviu la RTL, excitată de cât de tari sunt ochelarii.
În fine, i-am pus și eu la ochi și am început să plimb degetul pe ramă.
Adevărul că imaginile afișate se văd foarte bine, iar ochiul învață repede să combine cele două imagini, cea virtuală de pe lentilă și ce reală, a lumii înconjurătoare.
Dar atât: Google Glass, pe care lumea prezentă se bătea să pună mâna, nu erau în stare decât de un demo: afișau poza lui Robert Scoble, apoi un ecran dinamic cu „Delete” parcă și asta era tot.
O chinezoaică a exclamat, în timp ce privea prin lentilă, „Amazing”. Cineva a bombănit: „Fucking amazing, one photo you can see no more.”
Din când în când, Scoble striga „Where are my glasses?” și își vedea în continuare de discuții. Suficient ca aceia care nu apucaseră să facă fotografii cu gadgetul minune să se panicheze și să întindă mâinile spre ochelari.
Ceea ce se plănuise, s-a întâmplat, cred: 90% dintre cei care s-au pozat cu gadgetul au pus fotografiile pe Facebook, pe Twitter, pe Tumblr, au scris pe bloguri, la publicațiile la care lucrează despre nemaipomenita experiență pe care au trăit-o. (Este exact ce fac și eu aici).
Costuri de promovare? Zero – dacă scădem cafeaua și sandvișurile pe care Google i le-a dat lui Scoble.
Mai târziu, Scoble a urcat cu Google Glass și pe scena NEXT Berlin. Nu știu dacă Bruce Sterling a văzut mai mult decât am văzut eu prin nemaipomeniții ochelari, dar a intrat și el în joc.
Vă mai aduceți aminte ce magistral a început, în februarie, promovarea Google Glass?
Poate să vină acum și Microsoft, și Apple, și alții să spună că produc și ei ochelari deștepți.
Prea târziu, lumea îi va considera niște imitatori jalnici ai Google.
PS: Ca să nu fiu înțeles greșit de unii entuziaști, precizez că NEXT Berlin este o conferință destinată startup-urilor și Social Media foarte tare (păcat că biletul de intrare este foarte scump). Am asistat astăzi la un workshop de PR 2.0 ținut de Piabo Public Relations cu reguli și studii de caz magistral expuse, fără teoriile savante dar cam imposibil de pus în practică cu care m-au obișnuit unele evenimente similare.
5 comentarii Adaugă comentariu
Esti printre primii romani care au pus mana pe ei! 😉
Chiar daca acum Glass nu face mare lucru, Google ar putea pregati mai multe anunturi interesante pentru conferinta din mai. Probabil va prezeta mai multe aplicatii care sa asigure integrarea cu un smartphone Android.
Google este o companie cu o luna traditie de a nu plati nici un cent pentru promovare. In utlimii ani au inceput si ei sa aiba un buget de marketing, dar o mare parte din viata Google s-a desfasurat fara nici un fel de reclama.
Legat de Glass, de-abia astept sa vad produsul final. N-am mai fost asa de entuziasmat de un gadget de la primul iPhone.
Marketing-ul nu e punctul lor forte. Nici evenimentele nu sunt extrem de spectaculoase. Fac chestii spectaculoase, dar nu stiu sa le faca magice. Norocul lor este ca produsele sunt foarte bune si n-au nevoie de „magia” advertising-ului.
Chiar, cum e hardware-ul? How does it feel 🙂
N-o fi marketingul punctul lor forte, dar cu siguranta asa cum este, e marketing eficient. Ochelarii s-au vandut deja catre dezvoltatori cu 1500 USD, iar pentru 2014, cand se preconizeaza lansarea catre utilizatorii finali, exista deja o lunga lista de inscrieri.