Închide

Ce vrei să cauți?

World of Tanks și Bloggers Lan Party

Guest post de Toma Nicolau*

Vă puteți face o idee despre magnitudinea la care a ajuns industria MMORPG-urilor (Massive Multiplayer Online Role Playing Games) după cele mai recente recorduri mondiale înregistrate de Guinness Book legate de World of Tanks.
45 de milioane de conturi și 500.000 de jucători simultan pe același server din Rusia (4 octombrie, 2012), iar jocul n-a fost încă lansat în Japonia, de exemplu, și nici pe vreo consolă ca Play Station sau Xbox.

Surprinzător, în monetizare, asta se traduce la doar 6 milioane de euro profit pentru Wargaming.net, compania din Belarus care a produs jocul, deși cifra de afaceri este undeva la 270 de milioane de euro (vorbim de 2012).

Se fac investiții masive în continuare, probabil pe niciunul dintre voi nu v-a ratat fie vreo reclamă intro pe Youtube legată de acest joc, fie vreun banner, poate chiar ați prins spoturile TV din prime time, s-ar putea să mai vedem ceva recorduri doborâte de acești tanchiști.

  • sunt peste 400 de milioane de jucători de MMORPG la nivel mondial

  • în 2012 s-au făcut vânzări în valoare de 12 miliarde de euro

  • vânzări de 2,9 miliarde de euro doar în Statele Unite

  • 68% dintre gameri au între 18 și 35 de ani

  • peste 60% dintre gameri sunt de sex masculin

  • jumătate nu au job-uri full time, (posesori de bloguri oare printre ei?) iar doar 10% au copii.

În România, industria arată aceleași creșteri proporționale și din ce în ce mai mulți producători aleg să facă lansări dedicate. Am participat la lansarea Diablo 3 de la eMAG unde au fost mai bine de 1000 de oameni. Interes a fost și va exista întotdeauna, iar prostul obicei al pirateriei va dispărea în totalitate de-a lungul timpului.

Discutam cu Michael Allardin (manager la Netzah Games – distribuitorul oficial Activision Blizzard în România) la lansarea Starcraft II: HoTS îmi spunea la momentul respectiv că speră să vândă undeva la 7000 de copii în țara noastră. O predicție optimistă pentru România, dar în același timp infimă, una care ne face să realizăm unde stăm pe harta mondială a gaming-ului. Ca idee, în 2005, în Coreea, 120.000 de oameni s-au strâns pe un stadion pentru a urmări Campionatul Mondial de Starcraft.

Concluzia: gamerii români nu ies din tiparul demografic mondial, dar nu cheltuie anual pe jocuri nici măcar jumătate din media din SUA (127$/gamer), așa că, deocamdată, producătorii care aleg să facă activări speciale la noi sunt doar pionieri.

*Toma Nicolau este blogger pasionat de gaming, organizator al evenimentului Bloggers Lan Party, singurul lan party dedicat bloggerilor din România. După trei ediții, Bloggers Lan Party a adunat 52 de bloggeri și premii în valoare de 11.000 de euro.

Următoarea ediție Bloggers Lan Party este programată pentru luna octombrie, Toma caută un mecanism prin care să facă evenimentul accesibil și pentru cititorii bloggerilor participanți, iar în funcție de feedback-ul venit din partea comunităților locale din Sibiu și Cluj, vor începe pregătirile și pentru o ediție în provicie.

Un clip de la Bloggers Lan Party 3, eveniment ce a avut loc în noaptea de sâmbătă, 20 iulie,  powered by Romtelecom și susținut de Bitdefender Antivirus și PC Garage:

Articole populare Ultima luna

1 comentariu Adaugă comentariu

  1. Creste gameing-ul si la noi, incetul cu incetul 🙂 eram si eu la lansarea Diablo III de la eMag 😀

    Apreciez foarte mult Wargaming pentru efortul depus in Romania. Sunt foarte multe reclame la noi pentru o tara care cheltuieste asa putin pe gameing.

    Dar romanii vor plati mai mult. Cand eram mic visam sa pot cumpara jocuri originale, acum m-am facut mare, lucrez si imi permit 🙂 platesc si indie games, si titluri triple A.

Adaugă comentariu